2020-07-21, 18:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tror inte direkt xbox SX kommer bli någon jättesucce.

Microsoft har haft den mest kraftfulla konsollen sedan november 2017 (one X) men PS4 fortsätter att sälja bättre.

Vad kommer man kunna göra med en xbox SX som man inte redan nu kan göra med en PC?

Iof kommer säkert xbox SX ge bättre prestanda för pengarna än PC men då blir man låst helt till microsoft och man kan inte använda hårdvaran till något produktivt.

Dessutom kommer xbox SX att hållas tillbaka av microsofts tidigare konsoler så man kommer inte få full nytta utav den nya bättre hårdvaran.

Sony har absolut ett bättre utgångsläge med sin stora userbase iom PS4. Dock har det vänt förr, dom klantade ju till det ordentligt med PS3 och borde ju mosat X360 enkelt med tanke på framgångarna med PS2. Känns spontant som om MS är betydligt bättre med i matchen nu än vad dom var med Xbox One. En stor skillnad nu jämfört med förra generationen dock är ju att många köpt sig in i tillverkarnas ekosystem på ett helt annat sätt. Digitala spel, abonnemang osv kommer helt klart påverka.

Det är väl ingen direkt nyhet att en PC är mer användbar än en spelkonsol. Många kanske gillar enkelheten med att bara spela spel. Jag själv är ganska ointresserad av datorer och dom kräver klart mer underhåll och pill än en konsol.

Det återstår väl att se om de gamla konsolerna kommer hålla tillbaka nästa generation. Det som ofta varit problemet är väl multiplayerspel där fps behöver vara jämbördigt. Jag hoppas lite att det försvinner iom mer och mer crossplay över olika plattformar. Man spelar ju t.ex COD Warfare mot PC och dom är ju knappast låsta till 60 fps.

Jag kommer ändå köra vidare med Xbox, är mer en onlinespelare och där har Sony inte ett enda spel att skryta med för tillfället. Handkontrollen är en stor grej för min del, där är Elite överlägsen vad Sony har att erbjuda. Sen gillar jag Gamepass, grymt prisvärd tjänst.
Citera
2020-07-21, 22:45
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Sony har absolut ett bättre utgångsläge med sin stora userbase iom PS4. Dock har det vänt förr, dom klantade ju till det ordentligt med PS3 och borde ju mosat X360 enkelt med tanke på framgångarna med PS2. Känns spontant som om MS är betydligt bättre med i matchen nu än vad dom var med Xbox One. En stor skillnad nu jämfört med förra generationen dock är ju att många köpt sig in i tillverkarnas ekosystem på ett helt annat sätt. Digitala spel, abonnemang osv kommer helt klart påverka.

Det är väl ingen direkt nyhet att en PC är mer användbar än en spelkonsol. Många kanske gillar enkelheten med att bara spela spel. Jag själv är ganska ointresserad av datorer och dom kräver klart mer underhåll och pill än en konsol.
ps3 startade till betydligt högre pris för samma prestanda i spel men när de väl fick ner kostnaden (till priset av förlorad bakåtkompatibilitet) och började pumpa ut exklusiva titlar så sprang de till slut om och sålde mer i slutändan.

Citat:
Det återstår väl att se om de gamla konsolerna kommer hålla tillbaka nästa generation. Det som ofta varit problemet är väl multiplayerspel där fps behöver vara jämbördigt. Jag hoppas lite att det försvinner iom mer och mer crossplay över olika plattformar. Man spelar ju t.ex COD Warfare mot PC och dom är ju knappast låsta till 60 fps.
Det bästa vore om konsolerna blev såpass bra att man kunde spela mot PC spelare utan att det blir ojämt eller att man behöver kompensera (ex tvinga PC spelare att använda konsol eller ge autoaim till spelare som sitter med kontroll).

Jag har själv en 165hz skärm och det ger helt klart en fördel över de som har 60fps.

både PS5 och xbox SX har kraft nog att leverera ex 1440p165 i spel men det återstår att se hur många spel man ens kommer kunna spela i 120fps, bättre än tidigare generationer iallafall.

Citat:
Jag kommer ändå köra vidare med Xbox, är mer en onlinespelare och där har Sony inte ett enda spel att skryta med för tillfället. Handkontrollen är en stor grej för min del, där är Elite överlägsen vad Sony har att erbjuda. Sen gillar jag Gamepass, grymt prisvärd tjänst.
Eftersom microsoft inte kan förlita sig på exklusiva titlar till deras konsoler så måste de erbjuda folk bra grejer, sony kan komma undan med ex sämre GPU prestanda eftersom de har så många attraktiva spel låsta till deras platform.

Det har spekulerats att microsoft kommer sluta tvinga folk betala för xbox live gold för att få spela online, sony kommer garanterat inte följa efter isf.
Citera
2020-07-23, 16:57
Bannlyst
Event idag.
Citera
2020-07-23, 20:26
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Event idag.

Ett helt okey event fanns en del intressant. Hade velat se mer gameplay än bara från Halo hoppas det kommer i augusti/september eventet som det ryktas om. Kommer bli en intressant vinter med fin titlar både till Xbox och PS5.
Citera
2020-07-24, 06:43
Medlem
MrMarios avatar
Någon som vet om det var Xbox One eller Series X som Halo demot renderades på? Reagerade på att det inte såg mycket ut för världen, inte alls vad Microsoft skulle behöva för att övertyga om ett stort generationskliv. Det som visades såg inte ut som något som Xbox One eller ens Nintendo Switch inte skulle klara av. Utöver grafiken tyckte jag det såg ganska avslaget ut. 343 Industrier har ju aldrig varit på samma nivå som Bungie var under sina glansdagar, men tycker nog Microsoft borde haft vett att lassa på ordentligt nu efter fiaskot med XBox One.

Tror de kan ha gått bort sig rejält med öppen värld-strukturen i Halo. Halo har ju förvisso alltid haft en ganska öppen banstruktur, vilket det ska ha, men det där med point of interest alá Ubisoft ser verkligen inte lovande ut. Kan bli en riktig fiaskolansering för Xbox Series X om Halo blir en avslagen historia. Förstår för övrigt inte varför de ska envisas med att anpassa spelen till att släppas till XBox One med. One är i princip redan ett stendött format, släpp det och försök börja på ny kula istället.
Senast redigerad av MrMario 2020-07-24 kl. 07:06.
Citera
2020-07-24, 07:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Någon som vet om det var Xbox One eller Series X som Halo demot renderades på? Reagerade på att det inte såg mycket ut för världen, inte alls vad Microsoft skulle behöva för att övertyga om ett stort generationskliv. Det som visades såg inte ut som något som Xbox One eller ens Nintendo Switch inte skulle klara av. Utöver grafiken tyckte jag det såg ganska avslaget ut. 343 Industrier har ju aldrig varit på samma nivå som Bungie var under sina glansdagar, men tycker nog Microsoft borde haft vett att lassa på ordentligt nu efter fiaskot med XBox One.

Tror de kan ha gått bort sig rejält med öppen värld-strukturen i Halo. Halo har ju förvisso alltid haft en ganska öppen banstruktur, vilket det ska ha, men det där med point of interest alá Ubisoft ser verkligen inte lovande ut. Kan bli en riktig fiaskolansering för Xbox Series X om Halo blir en avslagen historia. Förstår för övrigt inte varför de ska envisas med att anpassa spelen till att släppas till XBox One med. One är i princip redan ett stendött format, släpp det och försök börja på ny kula istället.

Renderades på PC. Man hoppas det var en gammal build de visade upp det såg väldigt platt och livlöst ut. Pop ins och texturer saknades på flertalet objekt i demon.

Gameplay mässigt såg det bra ut iaf vilket är det viktigaste .
Citera
2020-07-24, 09:10
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Renderades på PC. Man hoppas det var en gammal build de visade upp det såg väldigt platt och livlöst ut. Pop ins och texturer saknades på flertalet objekt i demon.

Gameplay mässigt såg det bra ut iaf vilket är det viktigaste .

Förstås alldeles för tidigt att döma, det kan ju finnas riktigt storskaliga banor och slag i spelet, men tyckte inte det såg något vidare ut gameplaymässigt heller och änterhaken från DOOM hade de mer än gärna fått skippa. Men det är vad, fyra månader kvar tills det är dags för lansering? Ska den där grafiken marknadsföra Series X största lanseringstiltel så har Microsoft problem. Detaljrikedomen är på Xbox 360- eller lågbudget-titel nivå i demot, inte lovande alls.
Citera
2020-07-24, 10:36
Medlem
LaCucarachas avatar
Kan inte påstå att just Halo är något spel som för egen del man spelar för grafiken. Tycker multiplayern har varit ganska kul emellanåt. Det som visades var knappast något man tappade hakan över iaf. Det var ju knappast ett spel som visade nån som helst potential av konsolen. Tror iofs det kommer se mycket bättre ut när man spelar spelet sen själv jämfört med att sitta och kolla på Youtube.

Jag är mer pepp på t.ex nya Senua. Rare’s Everwild förstår man ju sig inte riktigt på ens vad det är för spel men designen är intressant. Nytt Fable kan också bli trevligt.
Citera
2020-07-24, 13:30
Medlem
MrMarios avatar
Halo spelen till både original Xbox och 360 var bland de snyggaste spelen som gick att få tag i. Det är senaste generationen spelserien hamnat i baksätet. Det känns fortfarande som att Microsofts "exklusiva"-titlar är av direct-to-video kvalitet, numera kallat gamepass. Halvartade satsningar och lågbudget grejer. Ser ut som att de inte har lust att vara med i matchen mot Sony denna gång heller. Tror betydande del av Xbox-spelen kommer till Switch med denna generation, sen får vi se om Series X blir Microsofts sista konsol innan de går över helt till att ge ut tjänster.
Citera
2020-07-24, 14:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Halo spelen till både original Xbox och 360 var bland de snyggaste spelen som gick att få tag i. Det är senaste generationen spelserien hamnat i baksätet. Det känns fortfarande som att Microsofts "exklusiva"-titlar är av direct-to-video kvalitet, numera kallat gamepass. Halvartade satsningar och lågbudget grejer. Ser ut som att de inte har lust att vara med i matchen mot Sony denna gång heller. Tror betydande del av Xbox-spelen kommer till Switch med denna generation, sen får vi se om Series X blir Microsofts sista konsol innan de går över helt till att ge ut tjänster.

Jag kollat igenom både PS5 och Xbox eventet på nytt tycker det är ganska jämnt skägg med vad som är intressant faktiskt kanske tom liten fördel Xbox. Halo har en rapporterad budget på 500 miljoner så inte direkt lågbudget.

Blir som vanligt att man dubbel dippar båda konsolerna endå.

Vad gäller switch så gick Microsoft ut härom dagen och sa att de inte kommer att erbjuda tex Gamepass på Switch.

PS haft en grym generation nu till PS4 och lär fortsätta pumpa ut fina titlar i 3e persons vy men det börjar känns lite grann som att de behöver bredda sig med lite annat bla något intressant multiplayer spel vilket jag tycker de saknar.
Citera
2020-07-29, 15:13
Medlem
MrMarios avatar
För mig smått ofattbart hur MS kan visa upp ett Halo som ser minst tio år föråldrat ut.
Inte bara föråldrat i ett rent high-end perspektiv, utan generellt. Zelda: Breath of the Wild på bärbara Nintendo Switch ser fräschare ut då Halo som uppvisades såg helt statiskt ut. Gräs som knappt rör sig och statiska träd är verkligen inte OK, och det gäller även open-world spel. Gräs, träd och andra växtligheter som rör sig realistiskt animerat är liksom en grundförutsättning för att det idag ska kännas som en trovärdig spelvärld som körs på en modern spelkonsol. Halo: Inf. hade visserligen Halo: Combat Evolved-känsla. Kanske tyvärr främst för att det såg ut som ett gammalt 2001 Xbox-spel som skalats upp i upplösning.
Citera
2020-07-30, 11:02
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
För mig smått ofattbart hur MS kan visa upp ett Halo som ser minst tio år föråldrat ut.
Inte bara föråldrat i ett rent high-end perspektiv, utan generellt. Zelda: Breath of the Wild på bärbara Nintendo Switch ser fräschare ut då Halo som uppvisades såg helt statiskt ut. Gräs som knappt rör sig och statiska träd är verkligen inte OK, och det gäller även open-world spel. Gräs, träd och andra växtligheter som rör sig realistiskt animerat är liksom en grundförutsättning för att det idag ska kännas som en trovärdig spelvärld som körs på en modern spelkonsol. Halo: Inf. hade visserligen Halo: Combat Evolved-känsla. Kanske tyvärr främst för att det såg ut som ett gammalt 2001 Xbox-spel som skalats upp i upplösning.

Är väl för det i grund och botten är ett Xbox One spel svårare än så är det inte. De har några månader kvar att polera upp det grafiska. Många verkar tycka grafiken är det viktigaste för mig personligen så är gameplayet det viktigaste plus att de håller 60 FPS. Vi lär få se en senare build nu på augusti eventet och göra en jämförelse .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in