Citat:
Tror inte direkt xbox SX kommer bli någon jättesucce.
Microsoft har haft den mest kraftfulla konsollen sedan november 2017 (one X) men PS4 fortsätter att sälja bättre.
Vad kommer man kunna göra med en xbox SX som man inte redan nu kan göra med en PC?
Iof kommer säkert xbox SX ge bättre prestanda för pengarna än PC men då blir man låst helt till microsoft och man kan inte använda hårdvaran till något produktivt.
Dessutom kommer xbox SX att hållas tillbaka av microsofts tidigare konsoler så man kommer inte få full nytta utav den nya bättre hårdvaran.
Microsoft har haft den mest kraftfulla konsollen sedan november 2017 (one X) men PS4 fortsätter att sälja bättre.
Vad kommer man kunna göra med en xbox SX som man inte redan nu kan göra med en PC?
Iof kommer säkert xbox SX ge bättre prestanda för pengarna än PC men då blir man låst helt till microsoft och man kan inte använda hårdvaran till något produktivt.
Dessutom kommer xbox SX att hållas tillbaka av microsofts tidigare konsoler så man kommer inte få full nytta utav den nya bättre hårdvaran.
Sony har absolut ett bättre utgångsläge med sin stora userbase iom PS4. Dock har det vänt förr, dom klantade ju till det ordentligt med PS3 och borde ju mosat X360 enkelt med tanke på framgångarna med PS2. Känns spontant som om MS är betydligt bättre med i matchen nu än vad dom var med Xbox One. En stor skillnad nu jämfört med förra generationen dock är ju att många köpt sig in i tillverkarnas ekosystem på ett helt annat sätt. Digitala spel, abonnemang osv kommer helt klart påverka.
Det är väl ingen direkt nyhet att en PC är mer användbar än en spelkonsol. Många kanske gillar enkelheten med att bara spela spel. Jag själv är ganska ointresserad av datorer och dom kräver klart mer underhåll och pill än en konsol.
Det återstår väl att se om de gamla konsolerna kommer hålla tillbaka nästa generation. Det som ofta varit problemet är väl multiplayerspel där fps behöver vara jämbördigt. Jag hoppas lite att det försvinner iom mer och mer crossplay över olika plattformar. Man spelar ju t.ex COD Warfare mot PC och dom är ju knappast låsta till 60 fps.
Jag kommer ändå köra vidare med Xbox, är mer en onlinespelare och där har Sony inte ett enda spel att skryta med för tillfället. Handkontrollen är en stor grej för min del, där är Elite överlägsen vad Sony har att erbjuda. Sen gillar jag Gamepass, grymt prisvärd tjänst.