2020-07-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapaDeCastell
Lyssnar på förhöret av Tishko just nu. Riktigt jobbigt att höra, stackars lila tjej.

Vad är det som är så jobbigt att höra? Han tar ju avstånd från mordet.
Citera
2020-07-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Bristerna i logiken
Citera
2020-07-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi

Att få inblick i hur hon har haft det när hon levt ihop med Thisko är plågsamt. När hon försökte hänga sig på vinden ringde Thisko till pappan. Hade det varit mitt barn hade jag åkt dit direkt och hämtat hem henne eller kört henne till BUP-akuten. Pappan kommer dit dagen efter enligt Thisko. Hur kan föräldrarna ha tillåtit att hon bodde ihop med en här mannen om det haft minsta inblick i hur hon haft det? Skaffar man barn så tar man hand om dem tills de blir vuxna och kan stå på egna ben.
Citera
2020-07-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Rättegången" släpper första förhöret kl 21.00 ikväll. För medlemmar släpper de alla 7 förhören med honom samtidigt.
Finns det ytterligare förhör inspelade än det som kom upp här? eller har de delat upp det vi har i 7 delar?
Citera
2020-07-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Finns det ytterligare förhör inspelade än det som kom upp här? eller har de delat upp det vi har i 7 delar?
Förstod jag rätt finns det sju långa förhör. Om detta, som lagts upp här, blir det första vet jag inte. Jag vet inte vilket förhör som finns delat härinne. Jag kommer kunna se allihop om ett par timmar, men i skrivande stund har jag ingen aning. Jag har inte mer insyn än andra här .
Citera
2020-07-31, 19:13
Medlem
Angelsvilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Var kan man bli medlem?
Citera
2020-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Att få inblick i hur hon har haft det när hon levt ihop med Thisko är plågsamt. När hon försökte hänga sig på vinden ringde Thisko till pappan. Hade det varit mitt barn hade jag åkt dit direkt och hämtat hem henne eller kört henne till BUP-akuten. Pappan kommer dit dagen efter enligt Thisko. Hur kan föräldrarna ha tillåtit att hon bodde ihop med en här mannen om det haft minsta inblick i hur hon haft det? Skaffar man barn så tar man hand om dem tills de blir vuxna och kan stå på egna ben.
ja verkligen. Det finns mycket märkligheter i övrigt också-T,s haschmissbruk och arbete inom hemtjänsten.
T,s konstiga sexualla fantasier, och sex inom kyrkogårdsområdet, Wilma förklarat det skedde på kyrkogården och T anger det sker en km från kyrkogården, antar att han o Wilma ändå uppehöll sig inom kyrkans område,
i allt som skett, visar T brister och vanlig respekt i MÅNGA sammanhang OCH
flera i Wilmas familj har känt till men inte på något vis stoppat Wilmas relation med denne unge person. Det är helt otroligt att detta har pågått och ingen stoppat,dessa två huvudfigurer- Wilma borde ha omhändertagits, och även T borde ha tvingats till behandling och fått hjälp med sitt kaotiska inre, som dolts bakom en till synes normal fasad.
T,s utbrott i häktet, mot den kvinnliga häktes-personalen är också ett tecken på hans ilska och misstro mot kvinnor.
Han blir hysterisk o rasande för att hon/häktesvakten inte kommer med hans hetvatten på direkten.Säger allt, så har han inte reagerat om det gällt manlig personal.
Senast redigerad av moshes 2020-07-31 kl. 19:24.
Citera
2020-07-31, 19:29
Medlem
Citat:
Har lyssnat igenom hela bandet nu. Stort tack @Westerluma! Mycket intressant och säger sååå mycket om vem Tishko är. En grandios lögnare som ser ner på hela utredningsteamet och är säkert helt klar över att han kommer bli frikänd. Lång näsa fick han.

Tillägg: En sak som återkommit genom hela utredningen och i förhör här i tingsrätten är att Tishko surar över att polisen inte sprungit dit T pekat för att utreda de spår som T gett dom. Då slutar han prata i förhören och säger att "varför skall jag hjälpa polisen? De bryr sig inte om att utreda de spår jag ger dom". Mitt svar skulle då vara att - "Hjälp polisen om du skulle vara oskyldig, annars sitter du på livstid". Begriper han inte att han skjuter sig själv i foten? Nå, nu sitter han där han sitter och får vänta på att HR går igenom förhandlingen.
Precis! Och sen undrar jag vilka är spåren/tipsen han försökt få polisen att utreda? Kommer inte på ett enda faktiskt
Citera
2020-07-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Precis! Och sen undrar jag vilka är spåren/tipsen han försökt få polisen att utreda? Kommer inte på ett enda faktiskt
Att hon skulle till Göteborg ex.vis. De skulle letat i Göteborg :-) Begriper inte hur hon skulle tagit sig dit, huvudlös och allt.
Citera
2020-07-31, 19:34
Medlem
Citat:
Att hon skulle till Göteborg ex.vis. De skulle letat i Göteborg :-) Begriper inte hur hon skulle tagit sig dit, huvudlös och allt.
Ja just ja så va det med gbg. Vid ngt tillfälle sa han att det fanns 15 olika potentiella gärningsmän att undersöka, undrar vad han tänker med. Han har inte kommit me ngr rimliga teorier iaf
Citera
2020-07-31, 19:38
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
I den rättspsykiatrisk utredningen framgår det att psykologen har utrett honom med WAIS som är ett intelligenstest. Han är normalbegåvad. Det står också att enda gången han regerar känslomässigt på avdelningen är när han får höra att hans familj har tagit avstånd från honom. Då börjar han gråta. Så inte särskilt troligt att släkten hjälpt till att gömma kroppen,

Musik för mina öron...
Citera
2020-07-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja just ja så va det med gbg. Vid ngt tillfälle sa han att det fanns 15 olika potentiella gärningsmän att undersöka, undrar vad han tänker med. Han har inte kommit me ngr rimliga teorier iaf
Inte lätt när man själv är förövaren. Lyssnar man på hans svada om 14 nov (han slutar fan aldrig att prata - som om han läser innantill), och sen hans korta svar ang blodet i lägenheten.... Han är ljuger något så otroligt. Jag satt faktiskt och log lite, mitt i det tragiska, när jag hörde det hela på inspelningen i eftermiddags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in