2020-07-31, 22:01
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Det är bara de första 30 minuterna av det som redan laddats upp några sidor tillbaka.

Otroligt girigt, de delar upp det i 8 delar och tar 50 kr för att lyssna på hela direkt.

Fy fan.

Tanka ner 3:28:34 av hela här:

https://forumfiles.com/fcGdq7Jdof/TR...1_30208789_mp3

Uppladdat av @Westerluma

Den filen är skannad och SÄKER!!
Citera
2020-07-31, 22:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Har letat och letat men hittar inte förhöret med trekantsHanna på rättegången på youtube. Nån som vet?
Tack.

Den hittar du i FUPen sidan 542
https://forumfiles.com/R4g5R2y6o5/3280-19_pdf

Vill du hitta inspelningen för du söka själv här:

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

eller här:

https://www.youtube.com/watch?v=o2aROXZiAcg&list=PLvOJ3rmH4356kvooPc6lKJbw H8MNCJkME
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-07-31 kl. 22:10.
Citera
2020-07-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tishko påstår sig vara hemma hela helgen från torsdag kväll t o m månd morgon. Inget blod i bostaden och ingen mördad Wilma - hon är försvunnen "bara". Sen kommer måndag, han jobbar. Inte heller när han kommer hem från jobb är det något blod i bostaden. Tisdag morgon grips han. Runt 10.00 lämnar man lägenheten. Kl 13.00 kommer brottsplatsundersökarna som byter låskolv till ett lås som enbart polisen har tillgång till.

Därefter kommer historien med två extranycklar. Enligt Tishko är dessutom - i hans ögon - dörren "vidöppen" fram till 28 nov då huvudet hittas. Vad han glömmer är att de nycklarna, som ev skulle vara kopior på HANS nycklar, absolut inte skulle passa till den kolv som poliserna bytt ut till. Han tänker fan med k*ken. Ursäkta språket.

Slutsats: På de tre timmarna, tisd 10.00-13.00 skulle det alltså blodas ner i lägenheten något så in i he***te, Ws huvud, pass, gosedjur packas in i en väska inkl Ts blodiga kläder och diverse andra småprylar. Efter det så städas det så att endast bluestarundersökningen upptäcker ett slakthus, väldigt lite syns visuellt. Allt detta på TRE TIMMAR!
T säger att dörren stått vidöppen. Hur vet han det då har jag länge undrat. Skulle polisen ha glömt att låsa dörren efter det att låset var bytt? Är det någon i huset eller någon bekant till T som har varit där och kollat om dörren var låst? Vidöppen tycker jag låter som om dörren inte ens var stängd. Stod på glänt liksom. Hur kunde han se det när han satt i häktet? Har han fjärrsyn? Jag har inte hört att han har fått den frågan. Men det kanske han har fast jag har missat det. Somnade visst en stund i eftermiddags när jag lyssnade på förhöret. Det var så otroligt långt. Ska lyssna en gång till. Skulle polisen ha slarvat med att låsa dörren? Skulle vara en skandal utan like.
Menar han då att W skulle befunnit sig i lägenheten med en annan gärningsman medan han själv satt i häktet?
Eller blev hon mördad på annan plats och huvudet placerades hos T eftersom dörren stod vidöppen? Och den slarviga polisen hade inte låst dörren. Ja i så fall får man sluta tro på mänskligheten om så skulle vara fallet.
Citera
2020-07-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag kanske har fel, men bygger inte systemet på att "enbart den som har pengar kan betala en skuld", denna "stackars pojke" har ju såklart inga pengar, och kommer aldrig själv kunna betala. Diverse skadestånd och så går väl inte staten in och betalar? Närstående och familj brukar väl få en liten summa av brottsofferjouren, som alla våldsbrottslingar, döms att betala typ 800 kr till när de blir dömda.

De 800kr de betalar till brottsofferjouren går bara till forskning och bidrag till ideell verksamhet inom området om jag förstått det rätt.

Om gärningsmannen är dömd för brottet och kan betala så måste han göra det, i många fall finns det ju ingen gärningsman heller.
I andra hand går försäkringsbolag in från målsägandes sida.
I tredje hand får målsägande ansöka om ersättning från brottsoffermyndigheten, då är det alltså staten som går in och betalar.

Gärningsmannen har absolut inget att säga till om i hur detta sköts, men jag kan ju hålla med om att han bör jagas tills varenda krona har betalats tillbaka som försäkringsbolag/staten fått stöta till med.
Men jag tror tanken är att ersättningen ska finnas för att just ersätta offret, och inte för att straffa gärningsmannen.
Senast redigerad av Treshar111 2020-07-31 kl. 22:20.
Citera
2020-07-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jo, du har helt rätt att det finns en hel del oklarheter.
Vi får se när det kommer till Hovrätten (HR). Under tiden så jobbar polis och andra för att kunna hitta nya fynd och bevis.

Det tråkiga i det hela är att om det ska komma upp till HR så är det semester tider och Covid skit som sänker utredningens hastighet.
Kan du beskriva lite mer konkret vilka saker som är oklara? Jag är mycket intresserad. Skulle gärna se en annan gärningsman.
Citera
2020-07-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Här har ni nästan 3.5 timmar rättegångsmaterial med Tishko om ni har råd att betala 50 riksdaler

https://www.patreon.com/rattegangen/

Snälla stöd inte de idioterna.
Det verkar seriöst som de har delat upp ETT ljudklipp av offentliga handlingar för att kunna ta betalt.
Senast redigerad av Treshar111 2020-07-31 kl. 22:24.
Citera
2020-07-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Har lyssnat på 1.53 av ljudfilen delad här inne..

En sak jag reagerade tidigt på var när T berättar om W's självmordsförsök (som för övrigt systern säger i rättegången, om jag inte missminner, att W själv sagt att hon inte skulle försökt ta livet av sig).
Hur som haver, enligt T då, så skulle hon tagit sitt morgonrockssnöre för det är mjukt, och lämnar inga märken då. Det är ju därför ingen sett märken efteråt menar han på. Samt att han flera gånger säger att han var orolig att om något sånt skulle hända igen, så skulle han få skit? Inte ordagrant men ungefär så.
Reagerade starkt, pga han är så säker på att hon tog just det för det lämnar Inga märken .
Bilderna i FUP visar att HANS morgonrockssnöre ligger kastat i soptunnan, men hans morgonrock är kvar i sovrummet?

Han säger även i förhöret att hon ska ha skakat så som man gör om man inte kan andas, och att W sagt till en vän att det ska till och med svartnat för ögonen men precis när han får ner henne så säger hon till honom att: Det är ingen fara Tishko.
Har man ens en förmåga att tala direkt efter man hängt och skakat så? Nej. Det låter inte troligt.

Varför ligger hans morgonrockssnöre kastat i soptunnan?

Någon som har en trovärdig teori? Kan inte riktigt släppa hans ord kring det hela. Att det är mjukt och inte lämnar märken.. Osv. Osv.
Citera
2020-07-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ska man "köpa" Tishko's grejor borde man få betalt för att bli av med skiten.
Speciellt resväskor......

Resväskan vill är bevismaterial, den ska inte säljas.
Citera
2020-07-31, 22:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kurder är iranier, både genetiskt och lingvistikt är kurder ett iranskt folkslag och skiljer sig inte nämnvärt från perser (dock är kurder mycket värre än perser eftersom kurder är sunni-muslimer, mycket mer inavlade och jävligt aggressiva, medan perser mer är avslappnade Uncle Tom cuckar). Att det finns kurder som bor i Syrien, Turkiet och Irak beror på iransk invandring till dessa områden och kurdisk ockupation. Det är ett missförstånd att kurder skulle vara något helt annat än iranier; ett missförstånd som kurderna själva sprider gör att gynna deras Kurdistan-ockupation.

Så hur som helst, det är inte konstigt alls att Tishko och hans släktingar har haft i Iran att göra den senaste tiden. Som etnisk kurd så är Iran hans riktiga hemland helt enkelt.

Tishko blev ju även nekad USA inträde pga att han hade varit i Iran nyligen, vilket sannolikt besparade USA ett styckmord. Det finns alltså visdom i Donald Trump's muslimförbud; något Sverige hade mått bra av att ta efter, så att vi får lite färre minderåriga styckmördade svenska tjejer här framöver.

Ja, Tishko's bryshor har varit där och plockat upp Wilma's likdelar och fraktat iväg dem någonstans. Eftersom kurdo tishko är helt knäpptyst lär det aldrig hittas resten av kroppen. Detta är nog också varför Tishko inte avslöjar var resten av kroppen finns, eftersom han inte vill gola på sina bryshor. Tishko själv vet nog inte var övriga likdelar finns, men för att avslöja var de finns så måste han gola på de övriga inblandade. Bra hur som helst att hennes huvud hittades i hans lägenhet, det blir inte mycket bättre bevis än så. Ännu bättre hade det förstås varit om hon aldrig började dejta den här fulkurden.

Kan inte annat än att instämma i detta du skriver, gamle FB-vän (hoppas allt är bra med dig?)!

Jag känner också väl till, att du brukar veta vad du pratar om i fall som dessa, samt att du har en djup kunskap om dessa folks historia, religion och leverne.

Herr Tishko kommer givetvis få försöka förklara för bruschorna i fängelse varför han blev Apostat - om han nu verkligen blev detta?

Mvh
/FS
Citera
2020-07-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kan du beskriva lite mer konkret vilka saker som är oklara? Jag är mycket intresserad. Skulle gärna se en annan gärningsman.
Vill bara tillägga att jag skulle hellre vilja att det var en knarklangare som dom var skyldiga pengar som har gjort det. Som ett exempel bara. Bara önsketänkande. Men allt tyder ju tyvärr på T.
Citera
2020-07-31, 22:30
Medlem
Citat:
Fy fan.

Tanka ner 3:28:34 av hela här:

https://forumfiles.com/fcGdq7Jdof/TR...1_30208789_mp3

Uppladdat av @Westerluma

Den filen är skannad och SÄKER!!

Måste man betala för å lyssna på filen?
Citera
2020-07-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Måste man betala för å lyssna på filen?
nej, men de kan vara en del pop-ups från sidan du laddar ner från... se till att du kommer rätt när du klickar på "ladda ner"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in