2020-07-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fantastiskt att lyssna på Tishko. Han minns inte mycket av nånting, förutom kvällen den 14 nov. Där kan han varenda detalj - minsta lilla detalj. Finns inte på kartan. Han kommer t o m ihåg vad han tänkte. Han kommer ihåg tidsdetaljer, han kommer ihåg exakt - t o m vad han gör med mobilen och vad han gör med den. Otroligt så uppdiktat.
Han ljuger så han tror sig själv.
Jobblig röst med sin rinkebysvenska har han också.
Citera
2020-07-31, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han ljuger så han tror sig själv.
Jobblig röst med sin rinkebysvenska har han också.
Han säger emot vad han sa i polisförhören, ändrar sig. Inte konstigt att han, med bakgrund av vad man fann under brottsplatsundersökningen, åkte in på livstid. Hoppas verkligen HR fastställer tingsrättens dom.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-31 kl. 12:56.
Citera
2020-07-31, 12:52
Medlem
Citat:
Han säger emot vad han sa i polisförhören, ändrar sig. Inte konstigt att han, med bakgrund av vad man fann under brottsplatsundersökningen, åkte in på livstid. Hoppas verkligen HR fastställer tingsrättens rum.
Jag hoppas också att hovrätten fastställer tingsrättens dom.
Citera
2020-07-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fattar fan inte vad som gör att rättegångspodden är nere i flera timmar. Väldigt konstigt och smått irriterande att dom skriver att det skulle läggas upp ikväll sen är de strul.

Rättegången* på yt skrev senast igår att det var ’’strul med internet’’.. Troligtvis vill dem bara skapa hype kring avsnittet och därför vänta ut tiden lite. Dem kan väl dock knappast tjäna pengar på dessa ’youtubeavsnitt’ eller?

Edit: Tack Westerluma för upload!👌
Citera
2020-07-31, 13:22
Medlem
Horrorgrams avatar
Lyssnat nu på förhöret runt en timme. Hans förklaringar är så jävla dumma. Han har ju uppenbarligen kokat ihop hans version och upprepat detta för sig själv under dessa 6 mån i häktet. Dessutom upplever jag han som extremt uppkäftig gentemot åklagaren, riktigt jävla äckel.

Hoppas han får ett helvete I fängelset.
Citera
2020-07-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Lyssnat nu på förhöret runt en timme. Hans förklaringar är så jävla dumma. Han har ju uppenbarligen kokat ihop hans version och upprepat detta för sig själv under dessa 6 mån i häktet. Dessutom upplever jag han som extremt uppkäftig gentemot åklagaren, riktigt jävla äckel.

Hoppas han får ett helvete I fängelset.
Vänta du tills de börjar fråga ut honom om blodet. Innan detta är han ytterst vältalig. Nu blir det väldigt knapphändigt: "Nej, omöjligt". "Har jag inte sett". "Det vet jag inte". "Det har inte jag sett heller". "Det är inte mitt blod". "Omöjligt". "Jag har inte sett något blod".

Han är så dum så klockorna stannar.
Citera
2020-07-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyQueen
Du kan ha rätt i det. I hans fall beror det på inavel och låg intelligens. Hans släkt har garanterat också varit med och hjälpt till med att gömma undan kroppen.

I den rättspsykiatrisk utredningen framgår det att psykologen har utrett honom med WAIS som är ett intelligenstest. Han är normalbegåvad. Det står också att enda gången han regerar känslomässigt på avdelningen är när han får höra att hans familj har tagit avstånd från honom. Då börjar han gråta. Så inte särskilt troligt att släkten hjälpt till att gömma kroppen,
Citera
2020-07-31, 13:43
Medlem
Citat:
Vänta du tills de börjar fråga ut honom om blodet. Innan detta är han ytterst vältalig. Nu blir det väldigt knapphändigt: "Nej, omöjligt". "Har jag inte sett". "Det vet jag inte". "Det har inte jag sett heller". "Det är inte mitt blod". "Omöjligt". "Jag har inte sett något blod".

Han är så dum så klockorna stannar.

Precis, han stakar sig hela tiden. Men väldigt obehagligt när han säger att hon är i Göteborg i Juni 2020 ?! Vilken planet är han på egentligen?
Citera
2020-07-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
Precis, han stakar sig hela tiden. Men väldigt obehagligt när han säger att hon är i Göteborg i Juni 2020 ?! Vilken planet är han på egentligen?
Han säger fel där att han var i häktet "förra helgen" i Göteborg. Jag tror han menade att han var i häktet "helgen innan". Att han var i helgen i närtid till hennes "försvinnande". Han talar i förfluten tid. Man hör ibland att han säger fel.
Citera
2020-07-31, 14:30
Medlem
KKNDs avatar
Sitter också och lyssnar nu. Han är värre än vad jag föreställde mig.

Och att han inte minns någonting nästan förutom dagen den 14 november, där minns han allt.
Var det inte samma fälla som Billy la för sig själv?
Billy minns exakt hur Tova lämnade men ALLT annat är suddigt.
Lite samma här med T, han minns 14 november perfekt men ingenting annat.

Så talar/beter sig en skyldig.
Citera
2020-07-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Sitter också och lyssnar nu. Han är värre än vad jag föreställde mig.

Och att han inte minns någonting nästan förutom dagen den 14 november, där minns han allt.
Var det inte samma fälla som Billy la för sig själv?
Billy minns exakt hur Tova lämnade men ALLT annat är suddigt.
Lite samma här med T, han minns 14 november perfekt men ingenting annat.

Så talar/beter sig en skyldig.
Visst är det så. Rätten har dömt rätt. Rätten har helt klart för sig vem som faktiskt har dödat Wilma.
Citera
2020-07-31, 14:38
Medlem
Har börjar lyssna på Tishkos förhör. JÄVLA ÄCKEL!
Man hör tydligt hur hans grandiosa personlighet är närvarande och hur han hånar utredningen och kaxar mot åklagaren! SVIN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in