2021-04-17, 19:12
Medlem
Verkar som det inte går att sälja Friarleksvägen 3 ....?
Pappan bor kvar?
Vem skulle vilja bo där?
Citera
2021-04-17, 19:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Pappan bor kvar?
Vem skulle vilja bo där?

Varför skulle inte folk vilja bo där? Det var en märklig slutsats. Inget mord är begånget i deras hus. Priset kanske är "fel" just nu bara och väldigt många har blivit arbetslösa pga av pandemin så att sälja hus just nu kanske är svårt.
Citera
2021-04-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Varför skulle inte folk vilja bo där? Det var en märklig slutsats. Inget mord är begånget i deras hus. Priset kanske är "fel" just nu bara och väldigt många har blivit arbetslösa pga av pandemin så att sälja hus just nu kanske är svårt.

Det säljs hus som aldrig förr just nu enligt pressen i Uddevalla... Huspriserna i Uddevalla har kraftigt gått upp...
Nästan alla tror att föräldrarna på något sätt är inblandade i att Wilma inte hittats...
Pappan får bo kvar när ingen vill köpa huset... Priset dom begär är ett vrakpris...
Jag bor i området...
Senast redigerad av Pelepelle 2021-04-17 kl. 19:35.
Citera
2021-04-17, 19:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Det säljs hus som aldrig förr just nu enligt pressen i Uddevalla... Huspriserna i Uddevalla har kraftigt gått upp...
Nästan alla tror att föräldrarna på något sätt är inblandade i att Wilma inte hittats...
Pappan får bo kvar när ingen vill köpa huset...
Jag bor i området...

Tycker iaf att inställningen om att pappan skulle ha ngt med mordet att göra - fast familjen ÄR avskrivna i fallet om Wilma av polisen - inte kan ha att göra med deras hus och försäljningen av densamma. Tror snarare att prisbilden är fel av mäklarna som de har anlitat. Annars skulle ingen i Sverige som är släkt med mördare eller dylika brottslingar kunna sälja sina hus eller annat "för att en nära släkting" begått brott ... Jag finner faktiskt ingen logik i det hela och speciellt inte eftersom brottet inte ens har skett i detta hus. DET vore annars en hake till att försäljningen av huset skulle ha varit svårsålt. Men så är det ju inte.

Kan tänka mig att lägenheten som T bodde i tidigare och där mordet och styckningen har skett kan vara MYCKET svårt att få uthyrd även om de helrenoverar den! Själv skulle jag inte kunna bo i den lägenheten alls
Citera
2021-04-17, 20:03
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Tycker iaf att inställningen om att pappan skulle ha ngt med mordet att göra - fast familjen ÄR avskrivna i fallet om Wilma av polisen - inte kan ha att göra med deras hus och försäljningen av densamma. Tror snarare att prisbilden är fel av mäklarna som de har anlitat. Annars skulle ingen i Sverige som är släkt med mördare eller dylika brottslingar kunna sälja sina hus eller annat "för att en nära släkting" begått brott ... Jag finner faktiskt ingen logik i det hela och speciellt inte eftersom brottet inte ens har skett i detta hus. DET vore annars en hake till att försäljningen av huset skulle ha varit svårsålt. Men så är det ju inte.

Kan tänka mig att lägenheten som T bodde i tidigare och där mordet och styckningen har skett kan vara MYCKET svårt att få uthyrd även om de helrenoverar den! Själv skulle jag inte kunna bo i den lägenheten alls
Huset i Bjäred, där 4 personer låg döda /mördade såldes snabbt. Det tycker jag däremot var mycket konstigt, hade aldrig tagit emot huset gratis ens. Så köpare finns det alltid, måste vara läget eller priset som är fel.
Citera
2021-04-18, 12:32
Medlem
Citat:
Pappan bor kvar?
Vem skulle vilja bo där?
Huset är inte till salu längre? Någon Shabaz är skriven på adressen
Citera
2021-04-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Huset är inte till salu längre? Någon Shabaz är skriven på adressen
Jo, det är ju farsan det. (Om inte T har köpt det för att bo i när han kommer ut...)
Citera
2021-04-18, 14:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Jo, det är ju farsan det. (Om inte T har köpt det för att bo i när han kommer ut...)

T kommer ju ut först som tidigast om dryga 11 år om han inte lyckas få sitt straff förlängt till och med med pga. dåligt uppförande eller så. Någon inkomst eller lånemöjlighet till husköp lär väl inte T ha som internerad fånge? Hans arbete måste ju ha upphört i och med att han blev dömd = ingen inkomst.

De i familjen har kanske ångrat sig och avvaktar med försäljning av huset eller så kan det vara någon annan med likadant efternamn som har köpt det, annan släkting kanske? Är deras efternamn vanligt eller ovanligt? Jag menar som jmfr. med våra svenska efternamn som t ex Andersson, Pettersson eller Svensson?
Citera
2021-04-18, 14:20
Medlem
hippilis avatar
Någon som vet om dom fortfarande letar i skog och mark eller om dom ligger lågt?
Citera
2021-04-18, 14:34
Medlem
Citat:
T kommer ju ut först som tidigast om dryga 11 år om han inte lyckas få sitt straff förlängt till och med med pga. dåligt uppförande eller så. Någon inkomst eller lånemöjlighet till husköp lär väl inte T ha som internerad fånge? Hans arbete måste ju ha upphört i och med att han blev dömd = ingen inkomst.

De i familjen har kanske ångrat sig och avvaktar med försäljning av huset eller så kan det vara någon annan med likadant efternamn som har köpt det, annan släkting kanske? Är deras efternamn vanligt eller ovanligt? Jag menar som jmfr. med våra svenska efternamn som t ex Andersson, Pettersson eller Svensson?
Ja, jag glömde väl lägga in en så'n här kanske.
Priset var väl ganska ok efter vad jag förstår men det kanske har med köparens magkänsla inför vad säljaren uppger om husets historia o.s.v. Inget vidare att köpa hus av en "begagnad bilhandlartyp". Försäkringar täcker inte allt.
Citera
2021-04-20, 17:22
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:

Nej, sånt trams. Ts pappa bor kvar i huset hans fru,Ts styvmor, har skilt sig och lämnat Sverige. Och det skulle ju vara intressant om polisen kunde göra sig besvär att tala med henne nu, utan omedelbart hot från herr bilmekken. Har hon något att berätta som hon vill lätta sitt hjärta ifrån? Vet hon hur Ws kropp ”försvann”?
Citera
2021-04-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, sånt trams. Ts pappa bor kvar i huset hans fru,Ts styvmor, har skilt sig och lämnat Sverige. Och det skulle ju vara intressant om polisen kunde göra sig besvär att tala med henne nu, utan omedelbart hot från herr bilmekken. Har hon något att berätta som hon vill lätta sitt hjärta ifrån? Vet hon hur Ws kropp ”försvann”?
Har hon tagit barnen med sig när hon lämnade Sverige? Dom har väl två stycken tillsammans? Det kanske blev svårt för dem att bo kvar här när omgivningen vet vad som hänt i släkten.
Men tänk om pappan flyttar efter när han fått villan såld?! Bara en tanke. Jag tror inte att styvmamman skulle avslöja någonting för polisen, om det nu skulle finnas något att berätta. Jag tror inte hon skulle våga det ens om hon skulle flytta till världens ände. Världen har krympt och det är nog svårt att hålla sig gömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in