2020-07-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Det är bättre att köpa tre månader i taget istället för ett år. Du vet ej om din återförsäljare finns kvar nästa vecka ens.

Det är andra omgången jag kör samma leverantör. Har funkat superbra i över ett år nu Svensk leverantör med riktigt bra kundservice. Var inte genom dem jag köpte boxen. Borde ha kollat med dom först, men fick ett superbra pris så jag köpte den direkt.
2020-07-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Eftersom du tidigare har kört via app så kör den m3u. Z8an körs bäst i portal läge och just nu kan man inte länka ihop mag och m3u som man kunde förut. Dock kommer det snart. Så du har två alternativ.

1. Hämta hem en app i din Z8 då den körs på Android och därmed köra m3u.

2. Köpa ett till abonnemang som kan köras som portal i din Z8

Är du säker? För mig gick det länka både m3u och mag.

Nvm, n1 har fått klagomål om att få göra så
2020-07-28, 20:56
Medlem
Ichwills avatar
Är det någon som testat Xiaomi Mi TV Stick?
Vill veta om den är bra innan inköp.
2020-07-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Är du säker? För mig gick det länka både m3u och mag.

Nvm, n1 har fått klagomål om att få göra så

Har du lust att göra en liten guide om hur du gjorde? Det är min första box, och jag vill ju ha igång den om det är möjligt.
2020-07-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Vet inte riktigt. Det var som sagt bara det svar jag fick. Köpte boxen igår och tänkte koppla in den idag. Har kört via LG smart TV med app innan. Men som du skriver. Konstigt att du kan köra på och mitt inte skulle funka.

Du kan ju använda din m3u-länk i Mytvonline2 i Formuler Z8 också. Add M3u i connections/anslutningar.
2020-07-29, 09:04
Medlem
Har ingen recension än med det ryktas ju att de ska släppa en 4k sticka med. Även om mn inte bryr sig om 4k ska de handla om 1 vs 2 gb ram så hade nog valt den senare. Sedan har google en Android sticka på gång med, googla " google sabrina tv stick" så där kan man med hålla utkik. Om man har tid att avvakta dvs
2020-07-30, 16:42
Medlem
guess1949s avatar
Vilken är bäst enligt er experter?
IPTV i mediaboxen Nvidia Shield, IPTV-boxen Formuler Z8 som mediabox eller AppleTv4 med iPlayTv (för IPTV)?
2020-07-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guess1949
Vilken är bäst enligt er experter?
IPTV i mediaboxen Nvidia Shield, IPTV-boxen Formuler Z8 som mediabox eller AppleTv4 med iPlayTv (för IPTV)

Ska du enbart ha den till IPTV så är det Formuler Z8 som gäller.

Ingen annan app i varken Nvidia Shield eller Apple TV matchar den.
2020-07-30, 18:16
Medlem
TiviMate, den bästa IPTV-appen för Android TV, har precis uppdaterats med VOD interface för filmer och serier. Supersnyggt med detaljerad info, covers och bakgrunder automatiskt nedladdade. Fantastiska grejer!

https://www.reddit.com/r/TiviMate/comments/i0kufm/tivimate_300_beta/

Foton på hur det ser ut:

https://imgur.com/a/XGw9dDx

För att uppdatera via Google Play behöver ni gå med i deras beta-test lista enligt Reddit-posten.

Varning ni förlorar alla gamla systemets favoriter på filmer och serier när ni uppdaterar, så ta foton på er favoritlista innan uppdatering.

Absolut bästa appen på alla plattformar nu. Formuler Z8 är en cool grej men bara minimalt bättre för en väldig massa extra pengar. Skulle hellre rekommendera att man köper en NVidia Shield som har kraftfull GPU och CPU om man vill betala den sortens stora pengar; eller en Fire TV om man vill betala mindre.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-07-30 kl. 18:21.
2020-07-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
TiviMate, den bästa IPTV-appen för Android TV, har precis uppdaterats med VOD interface för filmer och serier. Supersnyggt med detaljerad info, covers och bakgrunder automatiskt nedladdade. Fantastiska grejer!

Foton på hur det ser ut:

För att uppdatera via Google Play behöver ni gå med i deras beta-test lista enligt Reddit-posten.

Varning ni förlorar alla gamla systemets favoriter på filmer och serier när ni uppdaterar, så ta foton på er favoritlista innan uppdatering.

Absolut bästa appen på alla plattformar nu. Formuler Z8 är en cool grej men bara minimalt bättre för en väldig massa extra pengar. Skulle hellre rekommendera att man köper en NVidia Shield som har kraftfull GPU och CPU om man vill betala den sortens stora pengar; eller en Fire TV om man vill betala mindre.

Tivimate finns endast till Android TV. Inte alla plattformar.
Sen hade det ju varit bättre dom fixat att man kan ha fler än en favoritlista. Fixa så man ser omslag och info om VOD/serier borde ju varit fixat för länge sen.
Nividia Shield är ju dyrare än en Formuler Z8. Så varför ska man köpa den då? Om det nu är IPTV man vill använda den till, i och med att denna tråden handlar om just IPTV.
2020-07-30, 21:35
Medlem
Bästa hit och bästa dit....

Finns många som är bra

Köpte min z8 för 1499kr.
Kollar prisjakt efter nvidia shield ca 2499kr.
Nu har jag en nvidia shirld, men ändå. Varför lägga 1000kr mer på en box som egentligen inte gör något bättre när det gäller IPTV? Enligt mig så z8 och apple tv är bäst för mig
Senast redigerad av Kubeen 2020-07-30 kl. 21:39.
2020-07-30, 21:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit

Foton på hur det ser ut:

Hur går det med din Fire TV stick 4K föresten? Q2 är över på en timme så Amazon har väl fixat problemet med att den kraschar nu?
Senast redigerad av Haloumi 2020-07-30 kl. 22:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in