Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 23:43
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Vissa leverantörer får man inte använda VPN. Vissa får man. Viktigt att man kollar upp det

Har för mig att dom flesta leverantörer tillåter dedicated VPN.
2018-09-23, 23:43
  #494
Medlem
Ska åka till Bangkok om 2 veckor.. är någon insatt i prisbilden på inköp av boxar i Thailand för användning hemma i Sverige ?
2018-09-23, 23:46
  #495
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thagust
Har för mig att dom flesta leverantörer tillåter dedicated VPN.
Det är faktiskt mer striktare än vad man tror.
2018-09-23, 23:47
  #496
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosenQvisten
Ska åka till Bangkok om 2 veckor.. är någon insatt i prisbilden på inköp av boxar i Thailand för användning hemma i Sverige ?
Se till att köpa äkta. Du kommer ångra dig tusen gånger om för att snåla
2018-09-24, 00:00
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det är faktiskt mer striktare än vad man tror.

Ok det är möjligt. Själv använder jag alltid dedicated VPN och har aldrig haft problem med att blivit bannad. Men jag kanske bara haft tur och klarat mig.
2018-09-24, 05:29
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosenQvisten
Ska åka till Bangkok om 2 veckor.. är någon insatt i prisbilden på inköp av boxar i Thailand för användning hemma i Sverige ?
Thailand Inget bra ställe att köpa box på. Du vet inte vad du får. (ej kvalitet) Boxar används inte mkt i Tha. I så fall beställ via Ali express - kinabox - i alla fall billig. Då chans till support. Men bäst är som deadhead skriver.
2018-09-24, 16:39
  #499
Medlem
hksnismos avatar
Någon som jämfört tvip boxarna emot mag 256 tänkte på hastighet kanalbyten navigera osv? Är dom snabbare än mag 256 tex? Fungerar text osv nu att aktivera på tvip boxarna som det går nu på mag boxarna?

Var så länge sedan jag testade en tvip box och då fanns inte text funktion tex på dessa boxar.

Någon som kört både kanske och kan ge ett utlåtande vilken som är snabbast av dessa, har endast mag 254 tillgänglig just nu och den är ju inte så överdrivet rapp i menyer osv.
2018-09-24, 16:40
  #500
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som jämfört tvip boxarna emot mag 256 tänkte på hastighet kanalbyten navigera osv? Är dom snabbare än mag 256 tex? Fungerar text osv nu att aktivera på tvip boxarna som det går nu på mag boxarna?

Var så länge sedan jag testade en tvip box och då fanns inte text funktion tex på dessa boxar.

Någon som kört både kanske och kan ge ett utlåtande vilken som är snabbast av dessa, har endast mag 254 tillgänglig just nu och den är ju inte så överdrivet rapp i menyer osv.
Jag har både Mag 256 w2 och en Tvip 412 och tycker Tvipn är bättre. Nu har dom löst det med automatisk textning hos tvip boxarna.
2018-09-24, 18:12
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tjooo.... snälla sluta nämna provider-names, om något laggar eller är nere så hör direkt med er leverantör! Vill inte pajja ännu en tråd för folk inte kan hålla fingrarna från tangentbordet..

Sorry, tänkte inte så långt. Har bett mod editera mitt inlägg.
2018-09-24, 18:52
  #502
Medlem
Hej,

Trådlös fråga relaterat till MAG:

Köpte en Mag 322w1 åt en kompis som fungerar bra! Jag sa från början att han bör köra trådat men det behöver dras cirka 10-15m kabel så kört trådlöst så länge och det är ju otroligt svajigt på 2,4GHz och farten rentav bedrövlig så jag undrar om det skulle fungera att köpa ett USB-nätverkskort med antenn och stoppa i Mag-Boxen?

Tänk något sådant här:
https://www.kjell.com/se/sortiment/d...33-mb-s-p61346

Vill främst åt 5GHz då det är betydligt mindre trafik där i grunden men även extern antenn för bättre signal.

Förstår boxen att man vill köra med USB-stickan som Wi-Fi istället för det inbyggda?
Behöver man ställa in något speciellt eller är det "Plug and Play" och 5GHz-nätverket dyker automatiskt upp?

Tack på förhand!
2018-09-24, 19:24
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag har både Mag 256 w2 och en Tvip 412 och tycker Tvipn är bättre. Nu har dom löst det med automatisk textning hos tvip boxarna.
Funkar textningen på alla Viasat kanaler och Cmore kanalerna?
2018-09-24, 19:28
  #504
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Funkar textningen på alla Viasat kanaler och Cmore kanalerna?
På Viasat kanalerna försvinner vissa meningar, det är inget vi kan göra något åt och inte någon annan heller.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback