2020-07-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Stämmer, det kommer att komma igen, dock i ett utvecklingsstadie just nu.

Ok. Tack snälla för svaret. Har man någon koll på hur lång tid det kan ta. Handlar det om dager, veckor eller månader. Kanske var därför det gick att köpa boxen lite billigare än vanligt. 🤣
2020-07-28, 11:06
Medlem
saltapinnens avatar
Har funderat på köpa ny box...e det svårt som nybörjare att installera allt i boxen om man köper en ny oinstallerad ?... vilken skall man ha? Har en mag s410...
2020-07-28, 11:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Jag har haft IPTV ett bra tag nu. Köpte därför en Formuler z8 box. Nu påstår min leverantör att det är problem och att det nu inte går att fixa m3u till just Formuler boxar. Nån mer som råkat ut för detta. Har inte haft några problem tidigare med min leverantör.

Ska väl gå att köra den i portalläge? Dvs du ger boxens Mac-adress till säljaren. Jag trodde iaf det, att Formuler går att köra i både portal och m3u-läge.
2020-07-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ska väl gå att köra den i portalläge? Dvs du ger boxens Mac-adress till säljaren. Jag trodde iaf det, att Formuler går att köra i både portal och m3u-läge.

Mailade med dom och fick svaret. "Tyvärr Så har vi just nu problem med att göra m3u konton till Formuler."

Hoppas det löser sig hyffsat snabbt i alla fall.
2020-07-28, 13:14
Medlem
Citat:
Mailade med dom och fick svaret. "Tyvärr Så har vi just nu problem med att göra m3u konton till Formuler."

Citat:
Stämmer, det kommer att komma igen, dock i ett utvecklingsstadie just nu.

Du borde ju kunna installera kodi på din z8 och köra simple iptv client därifrån? Eller installera nån androidapp som liknar MyTVonline o köra m3u?

Varför går de o köra m3u på min z7+ men inte på en z8? Låter knepigt..
2020-07-28, 13:16
Medlem
Citat:

Är det N1? Då är det en MAG-line och inte m3u line som skapas.
2020-07-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Du borde ju kunna installera kodi på din z8 och köra simple iptv client därifrån? Eller installera nån androidapp som liknar MyTVonline o köra m3u?

Varför går de o köra m3u på min z7+ men inte på en z8? Låter knepigt..

Vet inte riktigt. Det var som sagt bara det svar jag fick. Köpte boxen igår och tänkte koppla in den idag. Har kört via LG smart TV med app innan. Men som du skriver. Konstigt att du kan köra på och mitt inte skulle funka.
2020-07-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Är det N1? Då är det en MAG-line och inte m3u line som skapas.

Japp. Det är N1 jag kör igenom nu.
2020-07-28, 14:47
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Vet inte riktigt. Det var som sagt bara det svar jag fick. Köpte boxen igår och tänkte koppla in den idag. Har kört via LG smart TV med app innan. Men som du skriver. Konstigt att du kan köra på och mitt inte skulle funka.
Eftersom du tidigare har kört via app så kör den m3u. Z8an körs bäst i portal läge och just nu kan man inte länka ihop mag och m3u som man kunde förut. Dock kommer det snart. Så du har två alternativ.

1. Hämta hem en app i din Z8 då den körs på Android och därmed köra m3u.

2. Köpa ett till abonnemang som kan köras som portal i din Z8
2020-07-28, 14:55
Medlem
Citat:
Eftersom du tidigare har kört via app så kör den m3u. Z8an körs bäst i portal läge och just nu kan man inte länka ihop mag och m3u som man kunde förut. Dock kommer det snart. Så du har två alternativ.

1. Hämta hem en app i din Z8 då den körs på Android och därmed köra m3u.

2. Köpa ett till abonnemang som kan köras som portal i din Z8

Grymt. Tack för hjälpen. Tecknade ett års abonnemang för tre veckor sedan, så jag är inte så sugen på att köra ett till. Anledningen att jag skaffade boxen var för att slippa buffring, finns bara skräp appar till LG TVn. Så jag kör som du skrev i exempel 1 tills det andra funkar. Finns ju bra mycket appar att välja i android.
2020-07-28, 15:08
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Grymt. Tack för hjälpen. Tecknade ett års abonnemang för tre veckor sedan, så jag är inte så sugen på att köra ett till. Anledningen att jag skaffade boxen var för att slippa buffring, finns bara skräp appar till LG TVn. Så jag kör som du skrev i exempel 1 tills det andra funkar. Finns ju bra mycket appar att välja i android.
Det är bättre att köpa tre månader i taget istället för ett år. Du vet ej om din återförsäljare finns kvar nästa vecka ens.
2020-07-28, 15:16
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Det är bättre att köpa tre månader i taget istället för ett år. Du vet ej om din återförsäljare finns kvar nästa vecka ens.
Varför då? Även fast säljaren går under jorden så kommer fortfarande abonnemanget att fungera, så länge leverantören fungerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in