2020-04-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är som att jämföra en Mercedes med en Dacia.

Tänker du lika med allt du köper? Varför köpa en jacka för 2000 när jag hittar en för 200?

Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Som de flesta kinaprodukter så är kvalitén oftast sämre. Likaså med IPTV därifrån. Man får det man betalar för.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Det är så himla lätt att snacka gott om sina Kina-abonnemang, men när det väl strular då helt plötsligt ska dom maila mig och fråga om jag kan hjälpa dom.
Då kommer mitt standardsvar, "Kan inte din Kina-säljare supporta dig?"
😁
2020-04-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desperatodeluxe
Denna tråden är brutalt stor och full med både snack och skitsnack.
Väldigt svårt att skilja på vad som är snack eller skitsnack för den delen.

Med detta sagt verkar ni ändå vara flertalet här som faktiskt har lång erfarenhet och kunskap utav dessa IPTV-tjänster. Jag själv är nybörjare.

Det jag undrar är vad tjänar jag på att exempelvis köpa 12 månader för över 1000kr genom de svenska sidorna gentemot att köpa 12 månader för under 500kr från Aliexpress?
Det finns bara en som har extremt bra Svensk kanal lista. Den går dock även att hitta på Aliexpress om man orkar söka. Det finns även bra alternativ om man nöjer sig med lite mindre kanallista.

Finns många rentutav dåliga alternativ också så testa alltid före du köper så du vet hur kanal listan ser ut. Kina är bra alternativ om man behöver flera linjer eller en backup linje.

Tex den nordiska stora saknar flera finska baskanaler men det finns billiga alternativ på aliexpress som har dom i sitt utbud (tex Tv5, Kutonen, Hero, Ava, AlfaTV, Toto tv).

Känner dock till en som har som "snott" nordiska kanalerna av den nordiska stora eftersom tex alla movietime kanaler finns med även fast alla nordiska länder är under en och samma grupp.
Senast redigerad av clubsms 2020-04-06 kl. 02:31.
2020-04-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Det finns bara en som har extremt bra Svensk kanal lista. Den går dock även att hitta på Aliexpress om man orkar söka. Det finns även bra alternativ om man nöjer sig med lite mindre kanallista.

Finns många rentutav dåliga alternativ också så testa alltid före du köper så du vet hur kanal listan ser ut. Kina är bra alternativ om man behöver flera linjer eller en backup linje.

Tex den nordiska stora saknar flera finska baskanaler men det finns billiga alternativ på aliexpress som har dom i sitt utbud (tex Vitonen, Kutonen, Hero, Ava, Toto tv).

Känner dock till en som har som "snott" nordiska kanalerna av den nordiska stora eftersom tex alla movietime kanaler finns med även fast alla nordiska länder är under en och samma grupp.

Admin för den stora Nordiska leverantören stänger ner de säljare som säljer billigare abonnemang än vad leverantörens regler tillåter.
Då försvinner även de konton som de säljare har sålt.
2020-04-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Admin för den stora Nordiska leverantören stänger ner de säljare som säljer billigare abonnemang än vad leverantörens regler tillåter.
Då försvinner även de konton som de säljare har sålt.
Kan nog hända men om det vore vanligt skulle jag nog ha läst om det på de finska forumen där de flesta köpt från Aliexpress, nu talar vi ju bara om den stora nordiska.

Att köpa någon av de 'billiga" med sämre kanallista så har nog inte samma minimipris även om jag vet att även vissa andra operatörer också har ett pris de inte får sälja under.

Skulle det gå att fixa de där finska kanalerna som saknas jag nämde tidigare till den nordiska stora?
Senast redigerad av clubsms 2020-04-06 kl. 02:30.
2020-04-06, 10:43
Medlem
Citat:
Kunde inte sagt det bättre själv.

Det är så himla lätt att snacka gott om sina Kina-abonnemang, men när det väl strular då helt plötsligt ska dom maila mig och fråga om jag kan hjälpa dom.
Då kommer mitt standardsvar, "Kan inte din Kina-säljare supporta dig?"
😁

Finns inte på kartan att jag slulle supporta andras kunder. Fy fasen va oförskämt o ens skriva o fråga om hjälp!!! Nä be dem maila Ali så kanske de får svar inom en månad?
2020-04-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Finns inte på kartan att jag slulle supporta andras kunder. Fy fasen va oförskämt o ens skriva o fråga om hjälp!!! Nä be dem maila Ali så kanske de får svar inom en månad?

Eller hur.👍🏻👍🏻

Ali skiter i de snåla svenskarna 😉😁
2020-04-06, 18:34
Medlem
Citat:
Eller hur.👍🏻👍🏻

Ali skiter i de snåla svenskarna 😉😁
SÅÅÅÅ dåliga är faktiskt inte Kina abonnemangen. Det gäller bara att hitta rätt leverantör, vilket man lätt gör när man ser vad andra svenskar tycker i omdömena. Prova er fram. Säkerligen är N1 bättre men kostar också 3- 7 gånger så mycket..... som backup fungerar det utmärkt! För N1 verkar ju inte felfria de heller. Fattar varför du inte vill att vi ska köpa Kina abonnemang, men det kostar ju så lite att testa. Jag vill inte ha en diskussion om detta om det är pest eller kolera utan jag kunde bara inte tiga längre
2020-04-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
SÅÅÅÅ dåliga är faktiskt inte Kina abonnemangen. Det gäller bara att hitta rätt leverantör, vilket man lätt gör när man ser vad andra svenskar tycker i omdömena. Prova er fram. Säkerligen är N1 bättre men kostar också 3- 7 gånger så mycket..... som backup fungerar det utmärkt! För N1 verkar ju inte felfria de heller. Fattar varför du inte vill att vi ska köpa Kina abonnemang, men det kostar ju så lite att testa. Jag vill inte ha en diskussion om detta om det är pest eller kolera utan jag kunde bara inte tiga längre

Felfria är inte ens Cmore, Viasat, Telia, Boxer eller annan leverantör. Det är jag medveten om.
Men historiskt sett så är den stora Nordiska stabilast.
Gå in och läs på Rxxxids forum hur mycket klagomål det är där.

Du och andra Ali-köpare får handla precis hur mycket ni vill där. 👍🏻
Inget som stör mig. Mer än när vissa kryper till korset och ber om hjälp när deras Kina-säljare inte svarar eller kan hjälpa dom. 😉
2020-04-06, 19:34
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Men det spelar väl ingen roll fast det kostar 3-7 gånger så mycket, vi pratar om typ 100kr i månaden.

Men visst, om någon tycker det känns värt att prova sig fram, chansa och kanske hitta en "ok" leverantör och samtidigt spara 60kr per månad är det ju fritt fram.
2020-04-06, 19:46
Medlem
Citat:
Men det spelar väl ingen roll fast det kostar 3-7 gånger så mycket, vi pratar om typ 100kr i månaden.

Men visst, om någon tycker det känns värt att prova sig fram, chansa och kanske hitta en "ok" leverantör och samtidigt spara 60kr per månad är det ju fritt fram.
Hela grejen med iptv är väl att få bra tv till en billigare peng?? Annars kan man ju lika gärna köpa "legal" iptv? Kan jag komma undan med ett abonnemang för 20 dollar som fyller mitt behov och jag inte saknar någon tv kanal tror jag att jag gör det! Men som tur är får vi tycka vad vi vill här i Sverige
2020-04-06, 20:05
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Hela grejen med iptv är väl att få bra tv till en billigare peng?? Annars kan man ju lika gärna köpa "legal" iptv? Kan jag komma undan med ett abonnemang för 20 dollar som fyller mitt behov och jag inte saknar någon tv kanal tror jag att jag gör det! Men som tur är får vi tycka vad vi vill här i Sverige

Ja men 100kr/månad är ju också billigt för alla kanaler?

Sen är det ju annat än utbud som är viktigt, som kvalitet och stabilitet.
2020-04-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ja men 100kr/månad är ju också billigt för alla kanaler?

Sen är det ju annat än utbud som är viktigt, som kvalitet och stabilitet.
Japp. 100 spänn/mån är också billigt. Vad det gäller kvalitet och stabilitet så tror jag det är likvärdigt.
Har kört Kina nu i flera år. Däremot tror jag att VOD är sämre, om man nu tycker det är viktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in