• 1
  • 2
2020-07-30, 18:20
Medlem
ter inte theralen sjlv men en slkting gr. Pratade med personen idag och den hvdade att theralen ska frsvinna. Jag dryftade att kanske ska det inte avregistreras utan enbart tillverkaren Sanofi har bestmt sig fr att sluta producera? Men det finns ju som sagt andra tillverkare...

Ngon som vet mer?
Citera
2020-07-30, 18:30
Bannlyst
Varfr skulle medicinen sluta tillverkas/sljas i Sverige?
Hade den hr personen ngra kllor p vad han/hon sa?
Varfr r du nyfiken?
Citera
2020-07-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSkratta
Varfr skulle medicinen sluta tillverkas/sljas i Sverige?
Hade den hr personen ngra kllor p vad han/hon sa?
Varfr r du nyfiken?
Kolla fass. Str klart och tydligt.

https://www.fass.se/LIF/product?user...19600513000030

Ja. Personen pratade med en lkare idag p tele.
Citera
2020-07-30, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering-Banana

De gller ju tabletterna och inte dropparna, som de str.
Citera
2020-07-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
De gller ju tabletterna och inte dropparna, som de str.
Jag tnkte likadant. Dessutom finns det tv andra tillverkare. Men personen hvdade att kvinnan den pratade med pstod att theralen skulle frsvinna? Som sagt, vet inte mer heller. Men kndes befogat att starta en trd d en jvla massa mnniskor anvnder theralen. Plus det knns som en medicin som funnits sen stenldern.

Skitsamma. Som sagt, jag drabbas inte. r mest nyfiken p vad som gller. Och vad ev ersttningspreparat blir om nu theralenet skulle frsvinna.
Citera
2020-07-30, 20:43
Medlem
Citat:
Jag tnkte likadant. Dessutom finns det tv andra tillverkare. Men personen hvdade att kvinnan den pratade med pstod att theralen skulle frsvinna? Som sagt, vet inte mer heller. Men kndes befogat att starta en trd d en jvla massa mnniskor anvnder theralen. Plus det knns som en medicin som funnits sen stenldern.

Skitsamma. Som sagt, jag drabbas inte. r mest nyfiken p vad som gller. Och vad ev ersttningspreparat blir om nu theralenet skulle frsvinna.

Hrde samma sak fr ngra veckor sen, vet dock inte om det stmmer. Knner sjlv mnga som tidigare har anvnt Theralen med god effekt, knns konstigt att den bara skulle frsvinna
Citera
2020-07-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peswaz
Hrde samma sak fr ngra veckor sen, vet dock inte om det stmmer. Knner sjlv mnga som tidigare har anvnt Theralen med god effekt, knns konstigt att den bara skulle frsvinna
Mm jag vet inte. Anvnder det som sagt inte sjlv, men personen jag pratade med var vldigt orolig fr han/hon gillar theralen.
Citera
2020-07-31, 10:28
Medlem
mfmxs avatar
Citat:

Men som folk redan sagt s r det bara Theralen tabletter som frsvinner. Theralen orala droppar blir kvar.

Sen finns "Alimemazin Evolan" bde som kapslar (som motsvarar fyra tabletter) och som orala droppar. ven "Alimemazin Orifarm" finns som droppar. Det r allts samma verksamma mne som i Theralen.

S ingen behver vara orolig fr ngot.
Citera
2020-12-16, 22:09
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har googlat men frstr nd inte; vad r anledningen till att de avregistrerar Theralentabletterna? Jag anvnder inte Theralen i nulget, men jag har gjort det tidigare och upplevt dem som mycket bttre n till exempel Atarax och Lergigan, s jag blir nd lite sur.
Citera
2020-12-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har googlat men frstr nd inte; vad r anledningen till att de avregistrerar Theralentabletterna? Jag anvnder inte Theralen i nulget, men jag har gjort det tidigare och upplevt dem som mycket bttre n till exempel Atarax och Lergigan, s jag blir nd lite sur.

Det finns kvar. Pstendet r felaktigt.
Citera
2020-12-18, 23:29
Medlem
Citat:

Efter en snabbkoll s gller det tabletterna och inte dropparna. Jag har mycket svrt att tnka mig att dropparna frsvinner d det lr konsumeras ohyggliga mngder av dessa i detta land.

Tabletterna dremot lr inte vara en storsljare och drfr frsvinner de d de inte lngre genererar vinst.
Citera
2020-12-20, 10:44
Medlem
Generika i kapselform produceras dock fortfarande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in