• 1
  • 2
2020-07-30, 18:20
Medlem
Äter inte theralen själv men en släkting gör. Pratade med personen idag och den hävdade att theralen ska försvinna. Jag dryftade att kanske ska det inte avregistreras utan enbart tillverkaren Sanofi har bestämt sig för att sluta producera? Men det finns ju som sagt andra tillverkare...

Någon som vet mer?
Citera
2020-07-30, 18:30
Bannlyst
Varför skulle medicinen sluta tillverkas/säljas i Sverige?
Hade den här personen några källor på vad han/hon sa?
Varför är du nyfiken?
Citera
2020-07-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSkratta
Varför skulle medicinen sluta tillverkas/säljas i Sverige?
Hade den här personen några källor på vad han/hon sa?
Varför är du nyfiken?
Kolla fass. Står klart och tydligt.

https://www.fass.se/LIF/product?user...19600513000030

Ja. Personen pratade med en läkare idag på tele.
Citera
2020-07-30, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering-Banana

De gäller ju tabletterna och inte dropparna, som de står.
Citera
2020-07-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
De gäller ju tabletterna och inte dropparna, som de står.
Jag tänkte likadant. Dessutom finns det två andra tillverkare. Men personen hävdade att kvinnan den pratade med påstod att theralen skulle försvinna? Som sagt, vet inte mer heller. Men kändes befogat att starta en tråd då en jävla massa människor använder theralen. Plus det känns som en medicin som funnits sen stenåldern.

Skitsamma. Som sagt, jag drabbas inte. Är mest nyfiken på vad som gäller. Och vad ev ersättningspreparat blir om nu theralenet skulle försvinna.
Citera
2020-07-30, 20:43
Medlem
Citat:
Jag tänkte likadant. Dessutom finns det två andra tillverkare. Men personen hävdade att kvinnan den pratade med påstod att theralen skulle försvinna? Som sagt, vet inte mer heller. Men kändes befogat att starta en tråd då en jävla massa människor använder theralen. Plus det känns som en medicin som funnits sen stenåldern.

Skitsamma. Som sagt, jag drabbas inte. Är mest nyfiken på vad som gäller. Och vad ev ersättningspreparat blir om nu theralenet skulle försvinna.

Hörde samma sak för några veckor sen, vet dock inte om det stämmer. Känner själv många som tidigare har använt Theralen med god effekt, känns konstigt att den bara skulle försvinna
Citera
2020-07-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peswaz
Hörde samma sak för några veckor sen, vet dock inte om det stämmer. Känner själv många som tidigare har använt Theralen med god effekt, känns konstigt att den bara skulle försvinna
Mm jag vet inte. Använder det som sagt inte själv, men personen jag pratade med var väldigt orolig för han/hon gillar theralen.
Citera
2020-07-31, 10:28
Medlem
mfmxs avatar
Citat:

Men som folk redan sagt så är det bara Theralen tabletter som försvinner. Theralen orala droppar blir kvar.

Sen finns "Alimemazin Evolan" både som kapslar (som motsvarar fyra tabletter) och som orala droppar. Även "Alimemazin Orifarm" finns som droppar. Det är alltså samma verksamma ämne som i Theralen.

Så ingen behöver vara orolig för något.
Citera
2020-12-16, 22:09
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har googlat men förstår ändå inte; vad är anledningen till att de avregistrerar Theralentabletterna? Jag använder inte Theralen i nuläget, men jag har gjort det tidigare och upplevt dem som mycket bättre än till exempel Atarax och Lergigan, så jag blir ändå lite sur.
Citera
2020-12-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har googlat men förstår ändå inte; vad är anledningen till att de avregistrerar Theralentabletterna? Jag använder inte Theralen i nuläget, men jag har gjort det tidigare och upplevt dem som mycket bättre än till exempel Atarax och Lergigan, så jag blir ändå lite sur.

Det finns kvar. Påståendet är felaktigt.
Citera
2020-12-18, 23:29
Medlem
Citat:

Efter en snabbkoll så gäller det tabletterna och inte dropparna. Jag har mycket svårt att tänka mig att dropparna försvinner då det lär konsumeras ohyggliga mängder av dessa i detta land.

Tabletterna däremot lär inte vara en storsäljare och därför försvinner de då de inte längre genererar vinst.
Citera
2020-12-20, 10:44
Medlem
Generika i kapselform produceras dock fortfarande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in