2020-07-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Akkurat hvilket ærend denne personen kan ha er i seg selv et spørsmål selvfølgelig.

Jeg tror ikke det er noe småtteri som å sjekke ditt og datt osv.

Jeg synes det er mer tenkelig at det er noe svært vesentlig denne personen må gjøre.

Det er mange gåter i saken, men av alle spor synes jeg dette er et meget interessant spor som har kommet fram, spesielt etter selv å ha sett ruten han går.

Gi signal till bil i skogholtet kanske? Eller hjelpe med noe. La oss si fallet i trapp skjedde ca 09.30-09.45. Da skulle kroppen være klar for transport i ventende bil ca når hettemannen ankommer.
Citera
2020-07-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
La oss si at vi spurte Brøske den dagen han fikk jobben om hvor raskt han mente denne etterforskningen burde løses for at han selv kunne si at han hadde gjort en

A) Fantastisk jobb
B) God jobb
C) Helt grei jobb
D) Dårlig jobb
E) Elendig jobb

Man kan løse en sak etter 10 år fordi man A) Har gjort en fantastisk jobb.

Enig med at basert på infoen vi idag har så er det mest opplagte svaret på denne gåten er at AEH ble kidnappet av amatører. Jeg tror dog det er info vi ikke har som er av betydning.

Noen må gjerne skrive at de har egen informasjon som ikke er offentlig viten, men på et anonymt forum er det verdt så og si ingenting.
Citera
2020-07-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
En av tingene du selv kunne bidratt med var å svare noe på noe jeg lurte på ang dine tanker. Men det gidder du ikke, fordi du mener det ikke fremhever debatten å debattere??

Hvorfor var det så viktig at telefonen ble lagt bort, for mer eller mindre ukjente "ekte" kidnappere/drapsmenn, som førte til at AEH fikk gitt TH (med flere) alibi ved at de lot henne både sende en sms (til den ene datteren), og snakke i telefonen (med sønnen) ca på minuttet samtidig med at de bør ha forstått at de er langt etter tidsskjema og at bilen til TH snart blir fanget opp på kamera på Futurum, hvis de ønsket å frame ham?
Og hvorfor avbrøt og utsatte de ikke da tidsskjemaet røyk?
Godt spørsmål. Det kan tyde på at hun var i 2 etg da GM kom inn, en hun kjente...Kanskje ikledd morgenkåpe med mobilen i lommen. Så ble hun skutt og falt ned trappen. Derfra ble hun slept inn på badet i 1.etg. I GMs plan skulle det se ut som om hun skulle ha lagt telefonen der hun pleide å ha den. Men- det var jo bare EN som visste hvor det var...
Edit: Det beviser jo også at det var viktigere å gi TH alibi enn å frame ham, ved at ugjerningen ble begått etter at han ble fanget på kamera ved Futurum.
Senast redigerad av Ptahhotep 2020-07-30 kl. 11:55. Anledning: Edit
Citera
2020-07-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Han gikk fra parkeringen 1020 og returnerte 1105, det tar ca 28 min å gå fram og tilbake, så det tilsier ca. 17 minutter i huset.

Jeg tror det var ment å bruke 10 min så han skulle rekke å ringe fra Futurum 1106 og 1107, men ble av ukjent grunn 7 min forsinket og fikk først ringt 1113 og 1114.

Av uforutsette ting jeg kan tenke meg, er søl fra AE, bl.a. blod i trappa.

Jeg tror ikke hun blødde særlig før TH dro på jobb rett etter å ha kvalt henne. Blod og avføring ble først synlig etterpå, og hun lå trolig på magen så det var ikke særlig synlig før hun ble dyttet ned trappa av Y(D2).

Dette tror jeg førte til mer stress enn nødvending, og at bl.a. vaskebøtta ubetenksomt ble fjernet med kluter og div. tilsølt av blod.
Hvorfor skulle TH ringe ved bestemte "06 07" klokkeslett egentlig? Politiets etterforskning ville jo avdekke dette som mistenksomt... ? En teori du har hengt deg opp i fordi du er utålmodig?
Citera
2020-07-30, 13:19
Medlem
Jeg ringer alltid/ofte to ganger når jeg ikke får svar, til bestemte individer, særlig mine foreldre. Det er ikke alltid de rekker å svare før mobilsvar eller den «personen du forsøker å nå...» slår seg inn.

Tenker ikke det er unaturlig i det hele tatt.
Citera
2020-07-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Godt spørsmål. Det kan tyde på at hun var i 2 etg da GM kom inn, en hun kjente...Kanskje ikledd morgenkåpe med mobilen i lommen. Så ble hun skutt og falt ned trappen. Derfra ble hun slept inn på badet i 1.etg. I GMs plan skulle det se ut som om hun skulle ha lagt telefonen der hun pleide å ha den. Men- det var jo bare EN som visste hvor det var...
Edit: Det beviser jo også at det var viktigere å gi TH alibi enn å frame ham, ved at ugjerningen ble begått etter at han ble fanget på kamera ved Futurum.

Markert tekst er meget viktig. Planen viser tegn på nettopp dette. Alibi for TH står sentralt.
Citera
2020-07-30, 14:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvorfor skulle TH ringe ved bestemte "06 07" klokkeslett egentlig? Politiets etterforskning ville jo avdekke dette som mistenksomt... ? En teori du har hengt deg opp i fordi du er utålmodig?
Det er altfor systematisk til at det er tilfeldig. Jeg tror 0906 var et startskudd og planlagt anrop med avbrudd, og at «timer» var innstilt på 60 min etter dette.

1118 og 1318 var heller ikke tilfeldig, det samme gjelder 0910, 0950, 1340, 1400 og 1410.

For at et slikt komplott skal gjennomføres med presisjon og uten telefon fra åstedet, må tidspunkter være nøye innarbeidet på forhånd.

Derfor tror jeg nettopp klokkeslettene spiller en stor rolle i saken.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-30 kl. 14:21.
Citera
2020-07-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Nettopp! Men brukeren vil heller klage på nivået her enn å delta i sin egen teori, så jeg har gitt opp å få noe svar på hva hun mener.
THs alibi var nok viktigst ja, og det fikk han tydeligvis (ref lagmannsretten). Eller bilen hans ihvertfall... Politiet er litt diffuse ang akkurat det.
Skutt? Det ville vel gitt litt mer enn kun et par dråper blod isåfall😉
Citera
2020-07-30, 15:19
Medlem
Lonnrots avatar
Det finns en kongruens mellan trappfallet och mobilens felaktiga placering på hallbordet som jag inte tänkt på. Men säkert undulater här inne tänkt på.

Om AE tappat mobilen när hon överfölls så hade ”kidnapparna” låtit den ligga där den föll. Eller om den slitits av henne och kastats (av en ensam GM som brottas med henne). Det hade då också angivit var hon överfölls. Men även exakt när, om polisen kunnat återskapa stöten mot golvet. Dessutom borde det kunna gå att matcha ett märke i telefonen mot ett i golvet. Jag tänkte på nåt mer där, jo, risken är förstås att telefonen gått sönder.

En GM som fejkar historien kan därmed inte kasta eller lägga mobilen på golvet vid ett annat tilfälle än när då brottet äger rum. Och samtidigt ha alibi på annan plats.

Vän av ordning kan invända att en ensam GM kanske måste brotta ner damen på golvet och kan då ta telefonen av henne där och placera den på golvet. Ja men så har då inte skett.

Givet övriga kända uppgifter så får man anta att mobilen lagts på bordet för att undvika att en enskild plats i exv hallen direkt uppfattas som brottsplats som skulle påkalla kriminalteknisk undersökning. Därtill indikerar mobilens placering att bortförandet gått lugnt till, att AE är i livet, och att just en urskiljbar brottsplats inte är påträngande uppenbar. Det ger också MGM bättre möjlighet att tassa runt en del och låtsas leta. Placeringen av mobilen på fel sida är väl dock en minimal signal att ngn främmande hanterat mobilen och tagit den av AE. En signal som MGM kan och vill kosta på sig.

Men, det ser ut att plötsligt ge väldigt snäva ramar för exakt hur var o när bortförandet då skulle ha skett. Med en ensam GM med skor som överfaller AE med strips och en extra högerarm och släpar henne utan att hon skriker och utan att hon eller mobilen kommer till skada eller att nån har sett eller hört dem.

Polisen vill säga att MGM vilseleder oss vad gäller tidpunkten för när brottet ägt rum. I teorin kan en kidnappare med AE under ena armen lagt ifrån sig mobilen som han kanske hittar i hennes kofta på hallbordet. Men troligare är att de kastat den i golvet eller på uppfarten eller dyl. De har inget behov av att den är hel. De har ths nummer och har i alla händelser inte tänkt ringa. Uppringare lär väl inte heller märka skillnad på om mobilen är trasig eller bara ingen svarar.

Så mobilen är, som summering, en högst väsentlig faktor i vilseledningen kring när och var brottet verkligen ägde rum. Och därmed det som kan åstadkomma att GM kan se ut att ha alibi när mordet sker.
Citera
2020-07-30, 16:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det var slik, så kanskje AE selv la mobilen på feil side av bordet for at TH skulle tro at det var noen andre (GM/kidnapper) som hadde lagt mobilen der?
Det at AEH's telefon legges på bordet viser at noen nær AEH la den der - GM viste hvilket bord den skulle ligge på - virker ikke realistisk at ekte kidnappere gjorde dette

Etter GG teori legges telefon på feil side da det mest sannsynlig var HHB1 som la den ifra seg - AEH var allerede ute av huset i bil
At den legges på feil side viser enten at hun tok feil av hvilken side den skulle legges på eller at det skulle vise at TH hadde lagt telefonen på "sin side".
Citera
2020-07-30, 16:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Den mest alvorlige bristen i din teori er å tro at AE skulle velge å leve et liv på flukt.

Når jeg i tillegg peker på at TH bare gjennom å se på telefonbruken er naglet til saken, henger det ikke på greip.

At du også går på spillet rundt avlyst hyttetur, viser jo at det funket for noen.

Du har ikke greid å så tvil om noe i min teori utover dette, så den står seg godt.

Har ikke tid til å utdype mer nå, får muligens ta det i morgen.
At AEH flyktet er ikke noe jeg hevder 100% sikkert har skjedd - men løsningen kommer frem av så og si all informasjon om saken satt sammen i teori.

Hvor hun er nå er det umulig for meg å si, på samme måte som det er umulig for deg å si hvor et lik er. At de hadde en plan for AEH sitt nye liv går jeg ut fra - men det er ingen flere puslespillbrikler å legge for å finne ut av dette - jeg ønsker ikke å spekulere for mye i årsaker til at hun måtte flykte - dette vet mest sannsynlig kun de involverte. Men det har kommet frem en rekke informasjon om ekteskapsproblemer, gjerrighet, ektepakt, hint om vold osv - slik du sikkert også har lest.

Når man leser i media så ser man at politiet har en slik hypotese.

Klipp VG
"I forsvinningssaker undersøker alltid politiet hvorvidt den forsvunne har reist vekk av egen fri vilje. Slike tilfeller hører ikke til sjeldenhetene, og derfor er det én av politiets teorier."

At det er en stor mulighet for at de har laget plottet i Gone Girl stil, gjør at både politi, ektemann og media blir lurt. I filmen blir også ektemann mistenkt og media forhåndsdømmer han. Filmen forklarer blant annet dette om å vaske bort blod på et åsted:

Et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved første øyekast. Men et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nærmere politietterforskning."
"Vask og blø, blø og vask" er et sitat fra filmen.

Klipp - VG
"Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elis*abeth Hagen på åstedet"

Det har også kommet frem at vaskebøtte ble fjernet - slik at TH skulle bli mistenkeliggjort etter GG teori

At det nå har gått såpass lang tid - ingen flere arrestasjoner, politiet kommuniserer at de ikke med sikkerhet kan si at hun ble drept, samt at det er snakk om sammensatte problemstillinger, samt at de voksne barna har brent alle broer til politiet - kan vise at saken er fastlåst.

*

Men du har ikke svart på dette spørsmålet enda?

Med tanke på at du hevder Y (D2) sendte sms med at hytteturen var avlyst, samtidig som TH forklarte politiet at hytteturen ikke var avlyst.

Var en del av planen var å mistenkeliggjøre TH i avhør?

Eller

Hva var så viktig med å få frem at AEH snakket usant om hytteturen? - slik at de bestemte seg for at TH skulle fortelle i avhør at hytteturen ikke var avlyst? - og samtidig misstenkeliggjøre TH i avhør?

Har allerede slått fast med denne teorien at: Å være med på et drap uten vanntett alibi er veldig risikabelt.
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-30 kl. 16:38.
Citera
2020-07-30, 16:06
Medlem
Citat:
Han gikk fra parkeringen 1020 og returnerte 1105, det tar ca 28 min å gå fram og tilbake, så det tilsier ca. 17 minutter i huset.

Jeg tror det var ment å bruke 10 min så han skulle rekke å ringe fra Futurum 1106 og 1107, men ble av ukjent grunn 7 min forsinket og fikk først ringt 1113 og 1114.

Av uforutsette ting jeg kan tenke meg, er søl fra AE, bl.a. blod i trappa.

Jeg tror ikke hun blødde særlig før TH dro på jobb rett etter å ha kvalt henne. Blod og avføring ble først synlig etterpå, og hun lå trolig på magen så det var ikke særlig synlig før hun ble dyttet ned trappa av Y(D2).

Dette tror jeg førte til mer stress enn nødvending, og at bl.a. vaskebøtta ubetenksomt ble fjernet med kluter og div. tilsølt av blod.
Men trappen fra andre til første er i stuen på motsatt ende av huset, utgangsdøren og kjøkkenstuen.
Jeg tror hun blødde før hun føk ned trappen. Et skrap i veggen på vei ned gir ikke blodmerker som må vaskes så veldig. Det kan gi hudavskrap. Var det ikke blod og øå veggen. Så jeg tenker hun har tatt bena fatt da hun skjønte faren og fikk seg et smell. Kunne blødd neseblod og bitt seg i tungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in