2020-07-27, 19:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Både Horst og kriminelle mener det sannsynligvis ikke noen norske, for det er ikke noen kriminelle som har hørt noe. Ingen har snakket.
Det kan handla om icke-kriminella norrmän. A once in a lifetime crime.

(+ några svenskar som tog ledigt från jobbet inför Halloween.)
Citera
2020-07-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hei Hybridbil
Jeg liker oppstillingen din.

Og jeg ber alle TH-hatere om å lese førsteavsnittet ditt.

Kidnappingsteorien.
Jeg er enig i at den er tynn om Sloraveien er åsted.
MEN de middelmådige etterforskerne har ikke greid å bevise at dette er et drapssted.

Når det gjelder den manglende interessen for løsepenger så er det vel mulig at amatørkidnapperne for eksempel hadde latt seg overbevise av den i gjengen som var «kryptoeksperten» om at moneroopplegget var vanntett, og så skar alt seg da TH gikk til politiet og amatørpolitiet ga råd om ikke å betale og begynte å sende egne «meldinger».

Masterplanteorien
Denne formidable Gone Girl-teorien er sånt som skjer i bøker og ikke i virkeligheten.

Du har dessuten helt rett. Jeg kan komme på 50 bedre og enklere måter å få dette til på.

Forsøk på kryptokidnapping
Har TH-haterne i politiet gjort ett eneste forsøk på å ta et møte med familien?

Har de sannsynliggjort på en troverdig måte at de er åpne for andre løsninger enn at TH er skyldig?

Hvis svarene er «nei» og «nei», hvorfor i all verden skal de snakke med motparten?

AEH og TH kranglet etter teaterturen. AEH døde
Dette er alltid den mest sannsynlige teorien.
Kjent fra for eksempel Jemtland-saken.

I slike tilfeller begås desperate handlinger for å dekke over gjerningen.

Jeg er åpen for at dette kan ha skjedd, men du verden for en «cover up». Den er så formidabel, at hvis alle disse døgeniktene, som presumptivt, og kanskje dessverre, skal være det beste som finnes av etterforskningskapasitet i landet ikke har greid å avsløre én løgner, så får det meg til å tvile på teorien.

Det finnes én annen teori, som går opp.
TH gjorde alt alene, med cyanid og syrebad. Den teorien går opp, med den lille merkverdigheten at hans eneste motiv kan ha vært ekstrem galskap og ondskap. Da er det litt merkelig at det ikke har slått ut tidligere i livet.

Jeg mener sterkt at et drap må ha et veldig tydelig motiv.

Som oftest er motivet «affekt».
(Akkurat nå, som oftest i fylla, klikka det for meg, fordi det du sa eller gjorde skremte meg, provoserte meg og gjorde meg forbanna.)

Alle andre motiv som TH måtte ha hatt for i en alder av 70 år å få sin kone ut av sitt liv, ville pengemannen TH heller løst med penger.

Jeg tror RUs «reklamekampanje» for milliardæren TH har bidratt til at noen helt andre enn de vi har hørt om til nå, har begått bortføring med døden til følge.

Kanskje er sønnen involvert, men jeg er redd mange snakker om ham fordi det fantasiløse politiet ikke har funnet frem til andre mulige mistenkte.

2 fornuftige innlegg som oppsummerer godt. Mer info må komme frem før man kan komme noe videre på dette forumet. Om politiet er udugelig eller ikke, er heller ikke mulig å vite før mer info. (THs løslatelse kan indikere det noe)
Citera
2020-07-27, 19:58
Medlem
Hvorfor var det nødvendig å gjøre det på dagtid

Hvorfor gå inn i huset og hente henne ut på dagtid.

Det er jo absurd. Skulle hun fortelle noe. Var det noe med det møtet/hytteturen på Kvitfjell.

Hvorfor så hun at hun ikke ville reise. Hun ville jo lage mat til de.
Hun var ikke nødvendig for motet. Hun var nettopp blitt byttet ut. Ingen grunn til å være så blid og lage mat da vel? De kunne fint spist noe annet.

Her er det mye rart som skjer fortløpende
Citera
2020-07-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Hva vet vi egentlig om kontordamen? Hvor lenge har hun arbeidet for TH? Hvordan ble hun ansatt? Det kan se ut til at TH velger ut sine ansatte med forsiktighet. Vet vi at hun var en venninne av AE? Hva er hennes familjesituasjon?

TH er jo en flink forretningsmann som har bygd opp en omfattende business. Det er klart han velger sine ansatte med omhu og er nøye på dem. Sånn tenker jeg ihvertfall.
Har stått her inne at hun og AE var venninner. Hun er vel også en godt voksen dame.
Citera
2020-07-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det kan jo ikke utelukkes. Men trolig var han hjemme hos seg selv da anropet fra AE sin telefon ble gjort, ellers ville P*lit*et sett det. Hadde han vært med på likfjerning om natta, så var han sikkert trøtt kl. 9:14.
Han kan ha vært vitne til det hele siden han allerede var i huset og hadde passet hunden. Det ble nok sent ja.....
Citera
2020-07-27, 20:32
Medlem
En ting til som ikke henger på greip.
Drapshandlingen startet oppe. GM ventet på henne oppe. Og angriper. Det har vel ikke gått stille for seg. Hunden ville vel bjeffet og hoppet på og bitt for å beskytte matmor? Oppe. Det er vanskelig å drepe mens en hund biter og klorer og hun skriker og sparker. Og ulogisk siden hunden ble funnet innelåst i en stue nede. GM har da vel ikke løpt ned og stengt hunden inne og løpt opp igjen for å komme overraskende på henne. Han hadde mistet overraskelsesmomentet.

Kom GM inn fra altanen? Men hvem åpnet altandøren.

Kom GM inn gatedøren, så måtte han få hunden låst inn. Er det en fremmed så bjeffer hunden.
Men er det en fra indre familie, nære venninner så går det ihop. da ville GM gå inn, stenge inne hunden og gått opp. Og overraskende gå til angrep. Og DNA ville ikke felle.

Den hvite ryggende bilen kunne vært med. Først kjører de en drone for å sjekke om det var klart? For de har hatt stålkontroll siden ingen gikk forbi eller biler var i sving utenfor. Det virker som mer enn flaks. Og en fra bilen kunne kommet med sine sprox og brukt ni skritt på å få henne ut. I garasjen synes tryggest.

Hun kan ha luktet og ble avkledd. Men hvem brettet skitne klær? Hvorfor vaske vegg og ta med bøtte. Men brette illeluktende klær? Og ligger ikke terskelen veldig høyt for å kle av sin mor.
Ja en kunne blitt igjen. Men vedkommende gikk vel ikke gatelangs med en bøtte. Og hvor var bilen i så tilfelle.
Citera
2020-07-27, 20:45
Bannlyst
Citat:
Hun kan ha luktet og ble avkledd. Men hvem brettet skitne klær?

Har du noen info om at skitne klær var brettet?
Citera
2020-07-27, 21:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Du hadde ikke klart å få frem poengene dine uten å snakke dritt om politiet i annenhver setning eller, Sandemose?

Jeg lurer seriøst på hva politiet har gjort mot enkelte av deltagerne her, siden det virker som mange her er mest opptatt av å ta politiet, fremfor å faktisk interessere seg for saken og hva som har skjedd.
Det har jeg og lurt på. Har sett det flere steder, ikke minst i klageskrivet, at det eneste Hagen-leiren kommer opp med er kritikk av det udugelige politiet, uten at de har et eneste argument for TH’s uskyld, fordi noe sånt er ikke-eksisterende.
Citera
2020-07-27, 21:45
Medlem
Fra å lese her inne daglig i halvannet år til å gi opp hele greia. Hva er det dere lykkes med å diskutere dag ut og dag inn, egentlig? Det blir åpenbart ingen løsning på det her. Order*d #2, kjør.
Citera
2020-07-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Er det egentlig noen i politiet du har tillit til, da?

Er de ikke alle udugelige, fantasiløse, middelmådige og gudene vet hva ellers, så lenge hypotesene deres ikke stemmer med hva DU liker?

Hva om de setter "nye øyne" på saken, og de kommer frem til samme konklusjon som de forrige?

Da må man vel bytte ut hele etterforskningsteamet på nytt da?

Hvor lenge skal man fortsette sånn?

Dette handler, som du forstår, verken om hvilke konklusjoner jeg liker eller du liker.

Dette handler om at 4 millioner nordmenn betaler skatt for å slippe at sånne som deg og meg etterforsker bortføringer og drapssaker.

Vi har overlatt dette til folk som vi betaler skatt for å utdanne, slik at de skal gjøre en bedre jobb enn naboer og sladremenn og -kvinner ville gjort.

Da forventer vi at de fortsetter å etterforske når de ikke finner svaret umiddelbart, i stedet for å henfalle til fordommer og «jeg er sikker på at det må være TH».
Citera
2020-07-27, 22:06
Medlem
Citat:
Både Horst og kriminelle mener det sannsynligvis ikke noen norske, for det er ikke noen kriminelle som har hørt noe. Ingen har snakket.

Jeg vet.

Og vet ikke.

Jeg har aldri sagt at dette er begått av «the usual suspects».

Så hvordan er det mulig å si at amatørsporet er sjekket ut av saken, når det man har gjort er å sende Jørn til Oslo for å snakke med de som vanligvis begår kriminelle handlinger?
Citera
2020-07-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
2 fornuftige innlegg som oppsummerer godt. Mer info må komme frem før man kan komme noe videre på dette forumet. Om politiet er udugelig eller ikke, er heller ikke mulig å vite før mer info. (THs løslatelse kan indikere det noe)

La oss si at vi spurte Brøske den dagen han fikk jobben om hvor raskt han mente denne etterforskningen burde løses for at han selv kunne si at han hadde gjort en

A) Fantastisk jobb
B) God jobb
C) Helt grei jobb
D) Dårlig jobb
E) Elendig jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in