2020-07-29, 22:13
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Oh ja, det har alltid varit Brentford: minns halsduken man hade, något tvåfärgat randig.

Nej, första gången jag hörde talas om dem var när Lasse Vibe började spela där.

Men att döma av folk på flashback finns det personer som känner till laget och laget har också spelat några säsonger i högsta ligan.

Ser man var laget ligger finns det ingen anledning till att tro att de inte skulle kunna ha framgång i högsta ligan. Det finns ett antal Londonlag som inte har den mest gloriösa historia.

Ser att mitt nej går att missuppfatta. Jag tittar på matchen, men kände inte till laget förrän för några år sedan

Brentford har aldrig varit i PL väl? I ungdomslaget finns två svenskar samt flera danskar både i A och B-laget.
Citera
2020-07-29, 22:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Brentford har aldrig varit i PL väl? I ungdomslaget finns två svenskar samt flera danskar både i A och B-laget.

Inte i PL, men i högstaligan ett antal år under 30-talet.
Citera
2020-07-29, 22:26
Medlem
goseigens avatar
Swansea sätter in en giraff, de ligger under med 3-2 totalt nu.

Pontus Jansson klantade sig totalt och spelade bollen mot en motståndare utan att vara vänd åt det hållet.
Citera
2020-07-29, 22:31
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Pontus Jansson klantade sig totalt och spelade bollen mot en motståndare utan att vara vänd åt det hållet.

Ja vad gör karln? Han bjuder in Swansea helt på egen hand.
Citera
2020-07-29, 22:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Inte i PL, men i högstaligan ett antal år under 30-talet.

Ok
Citat:

Den tabben av Jansson kan bli väldigt kostsam.
Citera
2020-07-29, 22:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Brentford grejar en play-off-final på Wembley, sannolikt mot Fullham, trots Pontus Jansson totala hjärnsläpp. Starkt att komma tillbaka efter den avslutningen av serien som man hade.
Citera
2020-07-29, 23:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Brentford grejar en play-off-final på Wembley, sannolikt mot Fullham, trots Pontus Jansson totala hjärnsläpp. Starkt att komma tillbaka efter den avslutningen av serien som man hade.

För mig får gärna Brentford gå upp. De andra lagen har man sett mer av.
Citera
2020-07-29, 23:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Tog Jansson en sömnpiller i paus? Vilken dundermiss.
Citera
2020-07-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
14 - antalet straffar Man United fått med sig denna säsong. Nytt rekord.

Här är straffsituationerna + straffarna.
https://www.youtube.com/watch?v=DjyS9MSsEuM

Vilka tycker ni var korrekta/felaktiga? Har bara hunnit kika några, hur Pogbas svandyk mot Wolves kunde stå med VAR förstår jag rakt inte.

EDIT:

Här är dem igen men snabbare: https://www.youtube.com/watch?v=O4lXCrKpXG4

Några är korrekta, några tveksamma at best, någon rent felaktig (Pogbas dive, Brunos dive).
Pogbas första borde inte vart straff men tror det blir för försvarens ben gör en rörelse mot honom, det är iaf enda anledningen som jag kan se att man ens bedömer det som kontakt.
Brunos första är med mjae, känns väldigt billig.
Den mest felaktiga tycker jag är Brunos snurrfint mot West Ham, försvararen kan ju inte bara gå upp i rök och står ju där innan. Men minns att AWB åkte på en liknande så det kan väl gå på ett jämt ut typ.

Resterande tycker jag inte är något att orda om.
Citera
2020-07-30, 10:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Pogbas första borde inte vart straff men tror det blir för försvarens ben gör en rörelse mot honom, det är iaf enda anledningen som jag kan se att man ens bedömer det som kontakt.
Brunos första är med mjae, känns väldigt billig.
Den mest felaktiga tycker jag är Brunos snurrfint mot West Ham, försvararen kan ju inte bara gå upp i rök och står ju där innan. Men minns att AWB åkte på en liknande så det kan väl gå på ett jämt ut typ.

Resterande tycker jag inte är något att orda om.

Brunos snurrfint glömde jag! Haha, klockren stämpling på försvararen och Bruno får straff. Wtf.

Borde varit gult på Bruno (ej avsiktligt men farligt spel) och frispark WH.

Med risk för att låta som bitter LFC-supporter minns jag vilket gnäll det var när Liverpool fick billiga (men korrekta) straffar förra säsongen. Hade Salah och Mane fått Pogba/Brunos i klippet hade det varit ramaskri.

Sen vet jag ju att gnället på Salah/Mane mest handlade om att Liverpool vann med små marginaler (straffarna utgjorde ofta skillnaden mellan vinst och kryss, kom i slutet), samt att Liverpool utmanade övriga topplag och hade känning på titeln. Hade United utmanat om titeln i år hade vi säkert läst långa utläggningar om ett mutat FA, hur domarna hejade på United för de här straffarna. Nu var det "bara" Wolves, Leicester och Spurs som drabbades av billiga straffar för United, så då är det mindre gnäll.

Så foliehatt tänker jag inte gå - men jag är förundrad hur VAR kunde låta vissa straffar fortsätta vara straffar. Det känns som epic fail på VAR-rummet.

Edit: Känns som att ett par är tveksamma: Brandon Williams mot Norwich (är det ens kontakt), McTominays mot Palace (var det kontakt? ser för dåligt), Rashfords mot Spurs/Sissoko (är det kontakt eller lägger sig bara Rashford?), Rashford mot Leicester/Söyuncu (kontakt med boll före tackling, är tacklingen tillräckligt för straff), Bruno mot Watford (är kontakten tillräcklig), Pogba mot Spurs (lägger sig väldigt lätt, är kontakten tillräcklig).

Foliehatt på: det är väldigt lätt att tänka att det är straffar ett storlag får, som inte mindre lag får.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-07-30 kl. 11:12.
Citera
2020-07-30, 11:15
Medlem
VAR är här för att stanna, på gott och ont.
The Times har gjort en genomgång på ligan med och utan VAR. Den största förändringen är att United hade missat CL till fördel för Wolverhampton om VAR inte funnits.
Citera
2020-07-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Med risk för att låta som bitter LFC-supporter minns jag vilket gnäll det var när Liverpool fick billiga (men korrekta) straffar förra säsongen. Hade Salah och Mane fått Pogba/Brunos i klippet hade det varit ramaskri.

Sen vet jag ju att gnället på Salah/Mane mest handlade om att Liverpool vann med små marginaler (straffarna utgjorde ofta skillnaden mellan vinst och kryss, kom i slutet), samt att Liverpool utmanade övriga topplag och hade känning på titeln. Hade United utmanat om titeln i år hade vi säkert läst långa utläggningar om ett mutat FA, hur domarna hejade på United för de här straffarna. Nu var det "bara" Wolves, Leicester och Spurs som drabbades av billiga straffar för United, så då är det mindre gnäll.

Så foliehatt tänker jag inte gå - men jag är förundrad hur VAR kunde låta vissa straffar fortsätta vara straffar. Det känns som epic fail på VAR-rummet.

Saxade bort lite i quoten

Ja som du redan är inne på så kostar det i gnäll att ligga på topp. Efter all tidens vinster för United med alla andras eviga tjat om Webb, Riley, FA och gud vet vem mer så är jag ett dugg förvånad att man nu börjat med LiVARpool och liknande. Ren pur avundsjuka.

Men någonstans är det ju som Bojan säger, ju mer man är i straffområdet desto fler tillällen blir det att dessa situationer uppstår. Och där är ju ngt United post Bruno blivit avsevärt bättre på.

Mane / Salah blir ju mer pga att de förstärkt ett par gånger för mycket på incidenter (Sane mot Leicester?) men de är ju inte unika tyvärr. Men förstärk lite för mycket, spela i laget som har chans att vinna mest eller som vinner mest och det blir förstärkt tillbaks i kritiken.

Däremot behöver man inte vara foliehatt för vara förundrad över vad i helvete de sysslar med i VAR-rummet och att det är epic fail där. Spökmålet är väl det tydligaste exemplet typ... Eller att det måste vara clear and obvious error och att det är en bedömningsfråga hur pass obvious det är.. Menar, om domaren missar en straff och VAR ser det, kan det var mer än ett error då liksom?

Jag tycker VAR är bra i sin tanke men man måste ändra i det. Ett exempel är ju att man inte ens väljer att rött kort granska Romeus stämpling halvvägs upp på smalbenet på McTominay ens men man kan ägna 5 minuter åt att granska om Vardy har 1mm på stortån framför Lindelöf (påhittat exempel).

Snacka om att sålla mygg och svälja elefanter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in