Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Pogbas första borde inte vart straff men tror det blir för försvarens ben gör en rörelse mot honom, det är iaf enda anledningen som jag kan se att man ens bedömer det som kontakt.
Brunos första är med mjae, känns väldigt billig.
Den mest felaktiga tycker jag är Brunos snurrfint mot West Ham, försvararen kan ju inte bara gå upp i rök och står ju där innan. Men minns att AWB åkte på en liknande så det kan väl gå på ett jämt ut typ.
Resterande tycker jag inte är något att orda om.
Brunos snurrfint glömde jag! Haha, klockren stämpling på försvararen och Bruno får straff. Wtf.
Borde varit gult på Bruno (ej avsiktligt men farligt spel) och frispark WH.
Med risk för att låta som bitter LFC-supporter minns jag vilket gnäll det var när Liverpool fick billiga (men korrekta) straffar förra säsongen. Hade Salah och Mane fått Pogba/Brunos i klippet hade det varit ramaskri.
Sen vet jag ju att gnället på Salah/Mane mest handlade om att Liverpool vann med små marginaler (straffarna utgjorde ofta skillnaden mellan vinst och kryss, kom i slutet), samt att Liverpool utmanade övriga topplag och hade känning på titeln. Hade United utmanat om titeln i år hade vi säkert läst långa utläggningar om ett mutat FA, hur domarna hejade på United för de här straffarna. Nu var det "bara" Wolves, Leicester och Spurs som drabbades av billiga straffar för United, så då är det mindre gnäll.
Så foliehatt tänker jag inte gå - men jag är förundrad hur VAR kunde låta vissa straffar fortsätta vara straffar. Det känns som epic fail på VAR-rummet.
Edit: Känns som att ett par är tveksamma: Brandon Williams mot Norwich (är det ens kontakt), McTominays mot Palace (var det kontakt? ser för dåligt), Rashfords mot Spurs/Sissoko (är det kontakt eller lägger sig bara Rashford?), Rashford mot Leicester/Söyuncu (kontakt med boll före tackling, är tacklingen tillräckligt för straff), Bruno mot Watford (är kontakten tillräcklig), Pogba mot Spurs (lägger sig väldigt lätt, är kontakten tillräcklig).
Foliehatt på: det är väldigt lätt att tänka att det är straffar ett storlag får, som inte mindre lag får.