2020-08-06, 11:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Snyggt, Arsenal planerar på att säga upp 55 medarbetare pga inkomstkällornas minskande under coronapandemin. Kommer lägligt när man ska erbjuda Aubameyang ett nytt kontrakt med 2,8 miljoner kronor i veckan .

// PoK

Det låter absolut inte bra när man lägger upp det så, men frågan är ju hur nödvändiga för verksamheten dessa 55 medarbetare egentligen är? Behövs dom för att verksamheten ska kunna fungera? Finns det arbetsuppgifter så att det räcker till samtliga? Dom frågorna är jag alldeles för dåligt insatt i för att kunna svara på, men det kan ju eventuellt föreligga som så att klubben har en för stor personalstyrka på vissa håll (kontorspersonal) och att viss nedskärning är nödvändig. Inte bara för ekonomins skull.

Men det ser inte bra ut på sättet man kommunicerar ut det och med vetskapen om att det finns annan typ av personal i klubben som tjänar multum utan att ha tillräckligt med arbetsuppgifter... Kontorspersonal är naturligtvis betydligt enklare att göra sig av med dock.
Citera
2020-08-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kan förstå att United-fans helst vill stänga det där kapitlet i klubbens historia, men herregud vad uselt hanterat. Drabbar ingen fattig, det är väl trösten i kråksången.
Det där är där nog ingen som säger emot dig på gällande hanteringen. Däremot tror jag att du får svårt att hitta någon som ens trodde att värvningen när den gjordes skulle ge ett så extremt uselt resultat sportsligt sett (om man tittar på det helt utan den ekonomiska aspekten)

Jô i City är väl det första jag tänker på när man tänker på lika usla sportsliga resultat, 1 mål i City på 3 år och 21 matcher 2008-11 och kom för då klubbrekordet £19M.
Citera
2020-08-06, 15:32
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
En utav dom i arsenal som får kicken är scouten som bland annat ''hittade''
Lauren
Cesc Fabregas
Jose Antonio Reyes
Santi Cazorla
Nacho Monreal
Mikel Arteta
Emiliano Martinez
Granit Xhaka
Alexis Sanchez
Carlos Vela
Hector Bellerin
Van Persie
Gabriel Martinelli
William Saliba.

Mycket tråkigt då han gjort bra i från sig.

// PoK
Citera
2020-08-06, 15:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Lauren
Cesc Fabregas
Jose Antonio Reyes
Santi Cazorla
Nacho Monreal
Mikel Arteta
Emiliano Martinez
Granit Xhaka
Alexis Sanchez
Carlos Vela
Hector Bellerin
Van Persie
Gabriel Martinelli
William Saliba.

// PoK

Här är en bra krönika som sammanfattar ungefär hur man känner kring det hela: https://www.arsenal.se/nyheter/2020/08/49679-kronika-skyll-inte-ifran-er
Citera
2020-08-06, 16:39
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Här är en bra krönika som sammanfattar ungefär hur man känner kring det hela: https://www.arsenal.se/nyheter/2020/08/49679-kronika-skyll-inte-ifran-er

Bra krönika där, tack för att du delade med dig!

// PoK
Citera
2020-08-06, 22:02
Medlem
Gantss avatar
Korkat beslut att inte fortsätta med 5 inhoppare. De kunde till och med ha lagt det smartare med 3 + 2, där 2 inhoppare måste vara egen produktion.

Alla klubbar som röstade nej på detta sköt sig själva i foten.
Citera
2020-08-06, 23:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Lauren
Cesc Fabregas
Jose Antonio Reyes
Santi Cazorla
Nacho Monreal
Mikel Arteta
Emiliano Martinez
Granit Xhaka
Alexis Sanchez
Carlos Vela
Hector Bellerin
Van Persie
Gabriel Martinelli
William Saliba.

// PoK
Är naturligtvis tråkigt att Arsenal måste säga upp 55x i personalen, men samtidigt så överdriver du det hela totalt. Finns flera stora globala orginisationer och företag som har varit tvugna att säga upp flera anställda pga COVID-19, utan att jag tror det kommer att påverka ngt överhuvudtaget på lång sikt.

Annars så var det Wenger själv som upptäckte Reyes när han spelade en U-21 match för Spanien.
Citera
2020-08-07, 00:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Och folk frågar fortfarande varför alla Gooner hatar Kroenke..
Citera
2020-08-07, 08:27
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är naturligtvis tråkigt att Arsenal måste säga upp 55x i personalen, men samtidigt så överdriver du det hela totalt. Finns flera stora globala orginisationer och företag som har varit tvugna att säga upp flera anställda pga COVID-19, utan att jag tror det kommer att påverka ngt överhuvudtaget på lång sikt.

Annars så var det Wenger själv som upptäckte Reyes när han spelade en U-21 match för Spanien.

Exakt vad överdriver jag med? Varför skulle jag bry mig om andra organisationer och företag när vi är i en fotbollstråd? Du blev bara sne för det är arsenal det handlar om och hur illa detta ser ut. Man klagar på att man fått in för lite inkomster men betalar özil sjuka summor utan att killen gör något, och erbjuder nya kontrakt till spelare. Utan att spelarna hade fått veta om att 55 skulle få sparken.

// PoK
Citera
2020-08-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu får man gissningsvis betala en stor del av de 55M£ som Alexis har kvar för att SLIPPA ha honom. Så, 55£ för att BLI av med en spelare, och ingen transfer fee.
It is understood Sanchez has received between £5m and £7m following his departure from Old Trafford, although those close to the deal on the United side are describing it as a "small pay-off"

Men ingen transfer fee, denna har Inter istället lagt på lön till Sanchez
Citera
2020-08-07, 11:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
It is understood Sanchez has received between £5m and £7m following his departure from Old Trafford, although those close to the deal on the United side are describing it as a "small pay-off"

Men ingen transfer fee, denna har Inter istället lagt på lön till Sanchez

Hittar olika siffror på mellan £40-55m som United skulle betalat ut de kommande två åren.
Försöker någon övertyga oss om att Sanchez skulle nöjt sig med £5-7m av det, bara för att slippa åka tillbaka till Manchester?

I så fall finns det två möjliga förklaringar på det:

1. Alexis Sanchez vill bara spela fotboll. Skit i pengarna United är skyldig honom, han har tjänat tillräckligt, han vill bara trivas med livet. Då får det väl vara så att han efterskänker 33-48 miljoner pund till United. Pengar är inte allt, carpe diem.

2. Siffrorna är fel/någon ljuger - Rimligt att tro att Sanchez känner att han går i princip plus minus noll på att börja spela i Inter istället. Att han fått en sådan ersättning att payoffen från United + lönen han får i Inter = typ samma han hade tjänat kommande 2 åren.

Vad skulle folk då ha för incitament att ljuga? Ja, de är ju pretty obvious.

United ser bra ut - de ljuger och säger att de slipper betala ut hela lönen kommande två åren. Fansen är glada, ledningen har "sparat pengar" åt klubben och en plats i truppen/ekonomi frigörs för andra transfers, wehuu!
Alexis ser bra ut - han framstår som en schysst kille som inte spelar för pengarna. Hejdå Unitedfansen, synd att det inte funkade, lycka till i framtiden! (hur mycket pengar jag fick under bordet kniper vi käft om)
Inter? De skiter i vilket, så länge de får Alexis.
Agenterna? De får sin del av kakan, ingen vinst i att berätta sanningen.

Kalla mig cyniker, men 99,99% av människor avstår inte frivilligt från pengar de har kontrakt på utan en rejäl ersättning. Jag ser det bara inte, att Alexis skulle avstått från så mycket pengar.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-08-07 kl. 12:23.
Citera
2020-08-07, 15:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Exakt vad överdriver jag med? Varför skulle jag bry mig om andra organisationer och företag när vi är i en fotbollstråd? Du blev bara sne för det är arsenal det handlar om och hur illa detta ser ut. Man klagar på att man fått in för lite inkomster men betalar özil sjuka summor utan att killen gör något, och erbjuder nya kontrakt till spelare. Utan att spelarna hade fått veta om att 55 skulle få sparken.

// PoK
Fotbollsklubbar liksom övriga företag är business. Och det finns en mängd med internationella företag som har varit tvugna till att säga upp en massa personal, eftersom att de har förlorat mkt pengar under pandemin - bl.a. Fiat och Ferrari. Tror du att Fiat och/eller Ferrari håller på att gå i konkurs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in