Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
It is understood Sanchez has received between £5m and £7m following his departure from Old Trafford, although those close to the deal on the United side are describing it as a "small pay-off"
Men ingen transfer fee, denna har Inter istället lagt på lön till Sanchez

Hittar olika siffror på mellan £40-55m som United skulle betalat ut de kommande två åren.
Försöker någon övertyga oss om att Sanchez skulle nöjt sig med £5-7m av det, bara för att slippa åka tillbaka till Manchester?
I så fall finns det två möjliga förklaringar på det:
1. Alexis Sanchez vill bara spela fotboll. Skit i pengarna United är skyldig honom, han har tjänat tillräckligt, han vill bara trivas med livet. Då får det väl vara så att han efterskänker 33-48 miljoner pund till United. Pengar är inte allt, carpe diem.
2. Siffrorna är fel/någon ljuger - Rimligt att tro att Sanchez känner att han går i princip plus minus noll på att börja spela i Inter istället. Att han fått en sådan ersättning att payoffen från United + lönen han får i Inter = typ samma han hade tjänat kommande 2 åren.
Vad skulle folk då ha för incitament att ljuga? Ja, de är ju pretty obvious.
United ser bra ut - de ljuger och säger att de slipper betala ut hela lönen kommande två åren. Fansen är glada, ledningen har "sparat pengar" åt klubben och en plats i truppen/ekonomi frigörs för andra transfers, wehuu!
Alexis ser bra ut - han framstår som en schysst kille som inte spelar för pengarna. Hejdå Unitedfansen, synd att det inte funkade, lycka till i framtiden! (hur mycket pengar jag fick under bordet kniper vi käft om)
Inter? De skiter i vilket, så länge de får Alexis.
Agenterna? De får sin del av kakan, ingen vinst i att berätta sanningen.
Kalla mig cyniker, men 99,99% av människor avstår inte frivilligt från pengar de har kontrakt på utan en rejäl ersättning. Jag ser det bara inte, att Alexis skulle avstått från så mycket pengar.