2020-07-28, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Måste vara svårt att ta kritik när man är kvinna när silkesvantarna är av.

Ta och ät lite vantar! jag är inte någon kvinna.
Citera
2020-07-28, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
OK, vi har lämnat könsfrågan ett tag. Om vi ska fortsätta så måste det avgöras vilka områden och vilka ledare som ska diskuteras.
Men jag kan bara säga att inom alla Svenska områden har feminismen och PK samt globalismen försvagat nationellt ledarskap.
Allt från Svenska officerare till Svenska fittpolitiker i den Svenska feministiska regeringen.

Ja precis , det handlar om vilka områden man har sitt fokus på.
Kvinnor kan mycket väl vara goda ledare inom typiskt kvinnliga områden, ingenting talar för att en man inom alla områden är de bästa alternativet.

Sen när de kommer till politiken så kan man knappast skylla enbart på dåligt ledarskap ifrån kvinnor, de är inte rättvist då de gäller även alla andra ledare som är katastrof.
Det borde vara tråkiga nördar som styr men som tänker rätt, de ska inte kretsa kring charmörer som försöker charma de korkade folket, de är just vad som är problemet.
Citera
2020-07-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Ta och ät lite vantar! jag är inte någon kvinna.

Du beter sig som en, alternativt en icke-binär HBTQBBQ-mongo.
Citera
2020-07-28, 19:51
Medlem
Citat:
Det är dags att sluta simpa i samtliga trådar.

Vad får man ut av att "simpa" på ett anonymt forum? Ingenting. Så, nej, jag "simpar" inte. Jag vill visa mina åsikter så att dagens ungdomar och barn ser att man kan ha olika åsikter/erfarenheter om saker och ting och att det inte bara finns en allena åsikt/erfarenhet om saker och ting.
Citera
2020-07-29, 16:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2020-07-29, 16:15
Medlem
Han och kvinnan han kommenterar pratar ju om helt olika saker. Nej små pojkar som vill bestämma brukar normalt inte kallas för kukhuvuden av vuxna.
Citera
2020-07-30, 00:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Ett kärt ämne. Kvinnor är som grupp helt värdlösa som chefer. Flertalet är lika värdelösa på att jobba i team och grupper. De har en fäbless för att koncentrera sig på fel saker. Lägga sig i detaljer och släppa de större frågorna för de ser dem inte helt enkelt. De styr med missriktad "tuff" regim utan för den skull på något sätt skapa annat än obehag. Hot och missförstånd är mer regel än undantag. Jo, jag har haft kvinnor på i stort sätt alla positioner anställda. Men efter mitt senaste företag såldes och drog vi i gång ett mer hobbybetonat företag. Vi tog, alla i bolaget, ett beslut att vi aldrig mer skulle anställa en kvinna. Inte på någon position. Det har fungerat utmärkt.

Men din lilla idiot, förstår du inte att alla kvinnor inte utgår från din vardag?
Ironin är fullkomlig när någon som skriver något så urbota dumt som du gör här försöker dumförklara någon annan, eller för all del hela befolkningen.
Detta misslyckades du fullständigt med.
Citera
2020-07-30, 00:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Förvånar mig inte att 1. Du jobbar inom staten och 2. Du jobbar med bidrag

De enda två jobb kvinnor kan förstå.

De som inte blir något är statligt anställda, dvs personer utan riktig kompetens. Annars hade du blivit plockad av ett riktigt företag.

Man förstår ju varför Sverige är kört i botten som ett bidragsberoende land när det är kvinnor som styr inom socialen.

Jaså, menar du då att alla läkare, sjuksköterskor, lärare är personer utan riktig kompetens?
Vilka privata "riktiga" företag skulle de kunna bli plockade av?

Seså,försök nu att vidareutveckla ditt dumma resonemang.
Citera
2020-07-31, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men din lilla idiot, förstår du inte att alla kvinnor inte utgår från din vardag?
Ironin är fullkomlig när någon som skriver något så urbota dumt som du gör här försöker dumförklara någon annan, eller för all del hela befolkningen.
Detta misslyckades du fullständigt med.

Vilket fint språk du visar dig ha, och brist på logik. Det är ju bra att du visar alla hur illa ni kärringar fungerar. Du ger vatten på min kvarn.
Citera
2020-07-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaså, menar du då att alla läkare, sjuksköterskor, lärare är personer utan riktig kompetens?
Vilka privata "riktiga" företag skulle de kunna bli plockade av?

Seså,försök nu att vidareutveckla ditt dumma resonemang.

Ja, jag vet många läkare som inte har en riktig kompetens.

Du kanske inte läser nyheterna? Det har framkommit många läkare som inte ens har en utbildning och dessa får jobb för att, just det, STATEN inte gör någon som helst kontroll.

Bara för att du kan studera till dig en utbildning betyder det inte att du är duktig på ditt jobb.
Citera
2020-07-31, 16:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vilket fint språk du visar dig ha, och brist på logik. Det är ju bra att du visar alla hur illa ni kärringar fungerar. Du ger vatten på min kvarn.

Detta verkar vara ditt standardsvar, inte precis som att det är första gången jag läser detta från dig, lilla pajas.
Du drar in logik vareviga gång utan att överhuvudtaget ha ett enda konkret exempel på plats. Undrar lite stilla om du faktiskt är såhär pass dum eller om du spelar teater här på forumet?
Citera
2020-07-31, 16:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, jag vet många läkare som inte har en riktig kompetens.

Du kanske inte läser nyheterna? Det har framkommit många läkare som inte ens har en utbildning och dessa får jobb för att, just det, STATEN inte gör någon som helst kontroll.

Bara för att du kan studera till dig en utbildning betyder det inte att du är duktig på ditt jobb.

Det är säkert så att det finns vissa utan kompetens, men nu var det inte det du skrev.
Och sen undrar jag, igen, vilka företag menar du att läkare, sjuksköterskor, och lärare skulle bli anställda av i den privata sektorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in