2020-07-27, 11:36
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kvinnor har svårt att sätta in i mäns situation, och män har svårt att sätta sig in i kvinnors. Det är bara faktum. Kvinnliga ledare har dock ett extra handikapp i det faktum att de ofta är relationsorienterade. Säger du emot en manlig chef så kan ha skaka av sig det. Om du säger emot en kvinnlig chef så tar hon det personligt, och ska omedelbart börja fixa er relation i stället för att leda gruppen.

Haft kvinnliga chefer på säljjobb när jag var ung. Antingen är de relationsinriktade gentemot de anställda eller den högre chefen. Aldrig har resultatet varit i fokus utan mer ett "jaha, då leker vi säljare. Säljare ska behandlas si och så, är väl kul om det går bra men det viktigaste är att strukturena existerar och att jag mår bra!"
Citera
2020-07-27, 13:31
Medlem
Snarflans avatar
Generellt sett i vardagliga sammanhang så tycker jag kvinnor kan vara dåliga på att leda, dvs prioritera rätt problem först, göra saker i rätt ordning fel fokus och lite all over the map och för känslostyrda...

i min mening ska man vara kall, rationell och jobba efter en strukturerad väl uttänkt plan... lösa a för att komma till b.
Citera
2020-07-27, 14:46
Medlem
PK-befriads avatar
Sheryl Sandberg som videon till stor del handlar om är judinna och det adderar ytterligare en dimension till hur dålig just hon är. Hon är en sån som injicerar sitt judegift i feminismen och använder feminismen som ett verktyg för att försvaga vita mäns makt till förmån för judisk maktsträvan.

Hon är COO på Facebook och sitter styrelsen för Disney så hon har en stor plattform där hon kan sprida sitt judegift och tysta de som inte sväljer giftet eller varnar andra för att det hon sprider är giftigt.

Kuriosa: Facebook drivs av juden Mark Zuckerberg och Disney drivs av juden Bob Iger. Innan dess jobbade hon för juden Lawrence Summers på World Bank och senare igen då han var United States Secretary of the Treasury under Obama. Tentaklerna hos dessa figurer alltså.

Svennebanan? Vart tog du vägen?
Senast redigerad av PK-befriad 2020-07-27 kl. 15:20.
Citera
2020-07-27, 16:14
Medlem
Kickexs avatar
Du kan möjligtvis inte göra ett ännu mer övergeneraliserat påpekande...?
Citera
2020-07-27, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Om du tittar rent historiskt på frågan, på ytan av verkligheten, så har män alltid styrt. Titta nu på hur världen ser ut idag.
Och vad får dig att basera ditt antagande utifrån världens tillstånd att det är kvinnor som är dåliga ledare?
Ja, det har gått strålande tills man gjorde avsteg från ett merotikratiskt tänk och släppte in kvinnor i politik och kvoterade in dem i beslutsfattande positioner. Den världen (eländet) du ser idag är ett resultat av detta.

Citat:
Kvinnohat är ett mycket mer verkligt antagande om mäns karaktär än vad dåligt ledatskap hos kvinnor är,

Ljusår mer sant än ditt grundantagande

Idiotjävel

BS, det råder helt klart mer blint manshat än kvinnohat idag. Manshatet är t.o.m. subventionerat av media och i politik. Kvinnohat ser man inte mycket uttryck för..

Sliddjur!
Citera
2020-07-27, 18:11
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Om kvinnor är dåliga ledare så är män dåliga människor

Vi kvinnor är fr allt bra på att leda varandra. Jag har ledande befattningar inom socialförvaltningen, och ca 90 % av mina medarbetare är kvinnor. Enligt tjejerna på jobbet, är jag den bästa chef dom haft. Deras tidigare chefer har varit karlar.
Citera
2020-07-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Vi kvinnor är fr allt bra på att leda varandra. Jag har ledande befattningar inom socialförvaltningen, och ca 90 % av mina medarbetare är kvinnor. Enligt tjejerna på jobbet, är jag den bästa chef dom haft. Deras tidigare chefer har varit karlar.

Bara den lilla detaljen att socialförvaltningar överlag gör mer skada än nytta och är skattefinansierat dravel på högsta nivå. Ni tillhör den tärande delen av befolkningen som varken behövs i nuvarande form eller som är kostnadseffektiva oavsett måttstock.. Kärringar är kanske svaret där med..
Citera
2020-07-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag orkade inte kolla på videon.

Måste vara svårt att ta kritik när man är kvinna när silkesvantarna är av.
Citera
2020-07-28, 00:55
Medlem
Citat:
Om du tittar rent historiskt på frågan, på ytan av verkligheten, så har män alltid styrt. Titta nu på hur världen ser ut idag.

Och vad får dig att basera ditt antagande utifrån världens tillstånd att det är kvinnor som är dåliga ledare?

Kvinnohat är ett mycket mer verkligt antagande om mäns karaktär än vad dåligt ledatskap hos kvinnor är,

Ljusår mer sant än ditt grundantagande

Idiotjävel

Titta på videon. Vilka påståenden är inkorrekta?

Du klarar inte av att föra en enkelt debatt, du saknar argument. Verkar mest vara du som är korkad i sammanhanget. Men en korkad person kan aldrig inse att den är korkad.
Citera
2020-07-28, 01:00
Medlem
Handlar mer om vilken ledarstil en person har, än vad den har för könsorgan mellan benen. Och vilken ledarstil som passar beror på vilka människor som ska ledas av chefen. Och en mängd andra faktorer. Att bara göra det hela till en fråga om kön är verkligen att förenkla saker. I mina öron låter ditt påstående ungefär som att påstå att "rödhåriga är dåliga ledare".
Citera
2020-07-28, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Förvånar mig inte att 1. Du jobbar inom staten och 2. Du jobbar med bidrag

De enda två jobb kvinnor kan förstå.

De som inte blir något är statligt anställda, dvs personer utan riktig kompetens. Annars hade du blivit plockad av ett riktigt företag.

Man förstår ju varför Sverige är kört i botten som ett bidragsberoende land när det är kvinnor som styr inom socialen.
Citera
2020-07-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Handlar mer om vilken ledarstil en person har, än vad den har för könsorgan mellan benen. Och vilken ledarstil som passar beror på vilka människor som ska ledas av chefen. Och en mängd andra faktorer. Att bara göra det hela till en fråga om kön är verkligen att förenkla saker. I mina öron låter ditt påstående ungefär som att påstå att "rödhåriga är dåliga ledare".

Det är dags att sluta simpa i samtliga trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in