2020-07-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Men kära vänner kommer det som en nyhet att det inte är vanligt folk vi chattar med?

Fan lägg alla stjärnor i en skål, blanda runt lite..

Vi plockar en ur högen, här har vi en pigg 80 åring som fortfarande har svartvit tv hemma, han tycker det är alla tiders att kunna skicka text med datormaskinen till lösa fruntimmer. Ok en till då, det blev en afghan som bodde i en grotta med en get för två veckor sen, nu sitter han på ett asylboende och chattar. Vi testar en till, nu kom det en kille som jobbar på Samhall, han har IQ uppmätt till 53.5 och favoritmaten (loggad) är rabarberkräm.

Vilken av dessa blir fundersamma när Jennifer Anniston ställer upp på att bli fistad i arslet på hetflirtdejt.se?

Fast till saken hör ju att det oftast är ''normala'' människor som vi sitter och chattar med. Åtminstone normala i det avseendet att de har ett vanligt jobb och liv i övrigt. När det kommer till det sexuella så har dock klart majoriteten (80 - 90%, grov uppskattning) någon slags störning. Det är inte normalt att man skickar dick pics till kvinnor på nätet om man t.ex. är ansedd psykiatriker och jobbar på ett stort sjukhus (ja, jag har googlat vissa kunder, och det var ingen trevlig upplevelse kan jag säga).

Det finns ju ett vanligt talesätt ''att folk inte är så dumma som man tror, de är ännu dummare''. I detta fall så stämmer det ganska bra.
2020-07-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Fast till saken hör ju att det oftast är ''normala'' människor som vi sitter och chattar med. Åtminstone normala i det avseendet att de har ett vanligt jobb och liv i övrigt. När det kommer till det sexuella så har dock klart majoriteten (80 - 90%, grov uppskattning) någon slags störning. Det är inte normalt att man skickar dick pics till kvinnor på nätet om man t.ex. är ansedd psykiatriker och jobbar på ett stort sjukhus (ja, jag har googlat vissa kunder, och det var ingen trevlig upplevelse kan jag säga).

Det finns ju ett vanligt talesätt ''att folk inte är så dumma som man tror, de är ännu dummare''. I detta fall så stämmer det ganska bra.
de flesta stammisar som varit där redan vet att allt e på låtsas, de vill ba dra nattrunkishen
2020-07-29, 19:09
Medlem
Citat:

Ok så dom är "normala" men inte normala är det din poäng? Deras liv i övrigt vet vi ingenting om.

Mina exempel var rätt extrema men kan ju utvidga med att säga att resten tillhör kategorin folk med gravt avvikande sexualitet och sexuell attityd, dom du nämnde. Även folk med väldigt knepig personlighet, psykiska besvär och alla möjliga roliga syndrom. Så nej jag tycker detta är vanliga normala människor. Vanligt folk betalar inte 15 spänn för att skicka en bild på kuken till Jennifer Anniston.
2020-07-29, 20:30
Medlem
Det trillar ju in lite mer eller mindre reguljära män i en jämn ström, men dom blir inte långvariga av uppenbar anledning. Alla som skickar mer än 10 meddelanden har problem, på ett eller annat sätt.
2020-07-29, 22:04
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Det är inte normalt att man skickar dick pics till kvinnor på nätet om man t.ex. är ansedd psykiatriker och jobbar på ett stort sjukhus
Finns minst en man jag känner som har en annan uppfattning
2020-07-29, 22:28
Medlem
Är det inte osäkert att skicka kort på ens id när man ska börja jobba på dessa sidor?
Antar att man måste deklarera inkomsten? Tex att man är arbetslös så ser dom att man ändå tjänat pengar?
2020-07-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ok så dom är "normala" men inte normala är det din poäng? Deras liv i övrigt vet vi ingenting om.

Mina exempel var rätt extrema men kan ju utvidga med att säga att resten tillhör kategorin folk med gravt avvikande sexualitet och sexuell attityd, dom du nämnde. Även folk med väldigt knepig personlighet, psykiska besvär och alla möjliga roliga syndrom. Så nej jag tycker detta är vanliga normala människor. Vanligt folk betalar inte 15 spänn för att skicka en bild på kuken till Jennifer Anniston.

Det jag menade är att det till största del är äldre svenssons med villa, vovve och bil som huserar på dessa sidor. Det är de som är kåta och skriver meddelanden och inte Kalle 20 med begåvningshandikapp.

Seriöst, den enda som jag har sett som tydligt har varit utvecklingsstörd är EN person och han var det så tydligt med att han inte hörde hemma på dessa sidor. Han bodde på stödboende, hade personlig assistent och hela den faderullan. Han är också den enda person på över flera tusen meddelanden som jag INTE har svarat. Det var just för att han var ett särfall som kunde likställas med ett barn som hade hamnat på en krog av ett misstag. Det var och är nog min enda moraliska gräns.
2020-07-29, 23:29
Medlem
Citat:
Det jag menade är att det till största del är äldre svenssons med villa, vovve och bil som huserar på dessa sidor. Det är de som är kåta och skriver meddelanden och inte Kalle 20 med begåvningshandikapp.

Seriöst, den enda som jag har sett som tydligt har varit utvecklingsstörd är EN person och han var det så tydligt med att han inte hörde hemma på dessa sidor. Han bodde på stödboende, hade personlig assistent och hela den faderullan. Han är också den enda person på över flera tusen meddelanden som jag INTE har svarat. Det var just för att han var ett särfall som kunde likställas med ett barn som hade hamnat på en krog av ett misstag. Det var och är nog min enda moraliska gräns.

Annat på JH möjligen, på cw's ena plattform så är det säkert en femtedel som har någon form av utvecklingsstörning. Och en hel jävla drös med babbar av olika slag, och inte minst balter och polacker.

Jag har skrivit fler meddelanden än dig, otroligt många fler har en rätt bra överblick hur klientelet ser ut. Att bo i villa och ha bil gör en inte normal, det finns fler parametrar än så.

Om vi ska tala om nån sorts generisk stereotyp så är det mer Johnny Conny o Lasse med grävmaskinerna och allt vad det är, dom som inte kan stava och förmodligen inte tvätta sig själva heller. Men ok, jag kan väl möta dig på mitten och kalla dom för normala i nån bemärkelse.
2020-07-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurtMe
Är det inte osäkert att skicka kort på ens id när man ska börja jobba på dessa sidor?
Antar att man måste deklarera inkomsten? Tex att man är arbetslös så ser dom att man ändå tjänat pengar?

Jo, det är jävligt osäkert. De kommer kapa din identitet och börja ta lån i ditt namn. Nej, men ärligt talat: skicka bara en bild på id där ditt namn och födelsedatum framgår. Utelämna allt annat. De behöver inte den informationen och har ingenting med den och göra.

Angående skatten. Sök på SA - skatt så får du all info du behöver. Om skatteverket kontaktar dig så var noga med att poängtera att du är anställd av företaget som privatperson.
2020-07-29, 23:40
Medlem
Fan är det vi diskuterar egentligen, klart det är många svenssons med svenssons attribut som sitter och chattar. Men jag vill fortfarande hävda att dom inte är som exempelvis mina släktingar och bekanta som möjligen lever samma typ av liv sett till ytan. Det finns alltid något jävligt avvikande, i sättet, i attityden, i deras personlighet och framtoning.
2020-07-30, 00:01
Medlem
Citat:
Fan är det vi diskuterar egentligen, klart det är många svenssons med svenssons attribut som sitter och chattar. Men jag vill fortfarande hävda att dom inte är som exempelvis mina släktingar och bekanta som möjligen lever samma typ av liv sett till ytan. Det finns alltid något jävligt avvikande, i sättet, i attityden, i deras personlighet och framtoning.

Fast vad vet vi egentligen om våra släktingar?
2020-07-30, 00:13
Medlem
Citat:

Jag håller med till viss del, kanske hälften av dem är sådana som du beskriver. Men trots det så går det inte att komma ifrån att (på chattcentralen) så är de flesta städade och ordentliga och skulle lätt kunna hitta en partner i rätt sammanhang. Deras största problem för dem är dock deras ålder och det är kanske därför som de söker sig till dessa sidor.

För yngre personer så håller jag dock med dig helt och hållet. Då är det nästan ''alltid'' något som inte står rätt till. Men nu är ju de flesta targets gamlingar, inte unga fräscha män.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in