2020-07-29, 18:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Dom kan ju ha pressat honom i olika förhör, så då fattar han att dom möjligen letar i vatten drag mm

Troligtvis har T frågat sin advokat om detta och hon har nog inte tystnadsplikt gentemot sin klient = T.

Däremot har har han suttit i häktet med fulla restriktioner från och med att han blev häktad i November 2019 = så han lär ha missat mycket av information som vi andra (utanför ett häkte) kan tillgå i media och via internet, mejl osv.

Man kan nog säga att troligtvis så vet försvarsadvokaten en hel del från T som inte har visats i öppen dager. Men det det håller försvarsadvokaten tyst om - hon ska ju jobba FÖR sin klients bästa helt enkelt.

Men - det intressanta är ju att T frågat sina vakter om just detta med vattendrag och även om fingeravtryck (som varit i vatten) går att kunna se osv. T har pratat om flod ... vi HAR inga floder i Sverige ens. Men det han menar då = vatten = å etc. Så mina tankar går till att han har dumpat Wilma i vatten. Vatten finns det lite här och där runt om Uddevalla det vet vi ...
Citera
2020-07-29, 18:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jo jag vet.

Men jag tänkte att aktualisera lite äldre saker här inne nu när det har dykt upp nya användare, fler ögon och nya färska tankar om Wilma.

Flera av oss har nu läst Fupen, Domen, Rättegången (Youtube) https://www.youtube.com/watch?v=o2aROXZiAcg&list=PLvOJ3rmH4356kvooPc6lKJbw H8MNCJkME

Min förhoppning är att detta kan trigga nya färska scenarier och tankar.

"Mordet är inte löst förrän det är löst!"

Ja - där har du troligtvis rätt: Nytt folk i tråden - nya tankar. Vi stirrar oss blinda lite när vi varit med från början. Fastnar i lite olika saker och kommer inte vidare i tänket!
Citera
2020-07-29, 18:55
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
De fick ett rosa sängöverkast.
När mamman var till lägenheten för att leta efter W såg hon att deras nya duschdraperi var borta, vilket hon tyckte var lite konstigt,eftersom det var nytt (färgen på draperiet vet jag ej)

Draperiet var vitt från början.

Hur sängen ser ut ser du här: FUP sidan 213
Badrummet här FUP sidan 214

FUP hittar du här: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Du hittar mer info här: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-07-29, 18:59
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Draperiet var vitt från början.

Hur sängen ser ut ser du här: FUP sidan 213
Badrummet här FUP sidan 214

FUP hittar du här: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Du hittar mer info här: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Tack,men tänker inte läsa FUPen igen. Den där FUPen gör mig illamående.

Har för mig att mamman pratade om duschdraperiet (men kan minnas fel)
Citera
2020-07-29, 18:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så Wilmas morbror suttit i fängelse. Så WIlmas mamma har en kriminell bror, nu har mamman sin dotters mördare i fängelset för mord.
usch så hemsk historia.
Att tillåta sin lilla dotter att flytta ihop med den där galningen. Hur är man funtad som förälder

Sluta klanka på W's anhöriga. Tror du inte att folk har tillräckligt med vånda i hennes släkt än att du ska leka moralpredikare??? De var en normal Svensson-familj med lite issues/trubbel som vilken familj som helst ... Gjort är gjort. Inte fasiken struntade familijen i Wilma - men VEM hade ens fattat att T ... INTE var frisk? Förmodligen inte någon. För då hade de hämtat hem W med tvång helt enkelt ...

ALL skuld ligger på förövaren. Punkt!
Citera
2020-07-29, 19:03
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Troligtvis har T frågat sin advokat om detta och hon har nog inte tystnadsplikt gentemot sin klient = T.

Däremot har har han suttit i häktet med fulla restriktioner från och med att han blev häktad i November 2019 = så han lär ha missat mycket av information som vi andra (utanför ett häkte) kan tillgå i media och via internet, mejl osv.

Man kan nog säga att troligtvis så vet försvarsadvokaten en hel del från T som inte har visats i öppen dager. Men det det håller försvarsadvokaten tyst om - hon ska ju jobba FÖR sin klients bästa helt enkelt.

Men - det intressanta är ju att T frågat sina vakter om just detta med vattendrag och även om fingeravtryck (som varit i vatten) går att kunna se osv. T har pratat om flod ... vi HAR inga floder i Sverige ens. Men det han menar då = vatten = å etc. Så mina tankar går till att han har dumpat Wilma i vatten. Vatten finns det lite här och där runt om Uddevalla det vet vi ...
Ja, jag tycker det är mysko att han vid midnatt 9 januari tar upp det och Sveriges radio skrivit om det på förmiddagen samma dag 😳
Citera
2020-07-29, 19:04
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det var väl en kvinna som bodde lite avsides/ensligt vid en sjö, där hunden hade reagerat och hon såg ljuslyktor. Ljuslyktor som inte borde funnits där vid den tidpunkten.
Ljungskile.
Citera
2020-07-29, 19:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja, jag tycker det är mysko att han vid midnatt 9 januari tar upp det och Sveriges radio skrivit om det på förmiddagen samma dag 😳

Som sagt var - fulla restriktioner i häktet = Ja. Men hans försvarsadvokat kan ha fått frågan från T som hon tyckt sig kunna besvara = han drar sina slutsatser. Man är ju trots allt inte SUPER-isolerad ifrån att få veta saker.
Citera
2020-07-29, 19:08
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det kunde vara att GM hade gömt blodiga täcke och kudde på vinden som varit i direkt kontakt med döda kroppen tidigare. Jag menar dem som hittades i soptunnor på måndagen den 25/11 av personalen.
Men är det inte så att likhunden fr Tyskland bara markerar vid att ett lik funnits, finns där. Inte blod. Lik har en särskild doft.
Citera
2020-07-29, 19:09
Medlem
Citat:
Sluta klanka på W's anhöriga. Tror du inte att folk har tillräckligt med vånda i hennes släkt än att du ska leka moralpredikare??? De var en normal Svensson-familj med lite issues/trubbel som vilken familj som helst ... Gjort är gjort. Inte fasiken struntade familijen i Wilma - men VEM hade ens fattat att T ... INTE var frisk? Förmodligen inte någon. För då hade de hämtat hem W med tvång helt enkelt ...

Det har du helt rätt i. Men JAG tror att om W känt sig välkommen hos mamma, när som helst, så kanske det inte gått så här illa. Det har vittnats om att W flyttat tillbaka till honom för att hon inte haft nån annanstans att ta vägen, och därmed blivit utsatt än mer, med mammans goda minne. Den utsatthet som Linda var VÄL medveren om.

Ws mamma tyckte det var dåligt av T att ha trekant med Ws kompis. Inte själva handlingen, den sa hon inget om. Bara att det inte var så klokt att välja just Hanna.
Citera
2020-07-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Wilma förtjänade ej att dö men man ser att båda familjerna är konstiga

Men kollar man upp miljön som pappan o Emmelie Selander erbjöd med hästar och allt fint, så skulle många unga flickor skulle ha älskat att bo därute på landet med hästarna.
Wilmas styvmamma Emmelie S hade varit ett bra föredöme för Wilma, naturmänska o hästtränare.,
det var väl den där galne pojkvännen som isolerade Wilma i den torfliga lägenheten, stöttad av Wilmas egen mor.
Hur hennes egen mor kunde tillåta att barnungen Wilma lekte vuxenliv och sambo med tok som använde dottern som sexslav och hus-slav visar brist av sunt förnuft och vuxenansvar.
Många andra vuxna som uttalar sig i förhör verkar också helt korkade.
Jag kan endast se att systern, pappan, styvmamman, Albas mor, Wilmas farmor o farfar är normala svenskar.
Och mördarens föräldrar verkar ju helt instängda i en egen bubbla av normalitet.
DE har ju inte heller förstått sitt ansvar som vårdnadshavare.
Citera
2020-07-29, 19:10
Medlem
Attityds avatar
Citat:

Mitt fetade- jo,mamman struntade i om hennes dotter hade boende. Eftersom W ville komma hem när det tog slut med T,men mamman nekade henne. Hon frågade också systern som inte kunde ta emot henne.
På sätt och vis var hon hemlös då. Resultat- hon gick tillbaka till T

Hon var minderårig. Och ingen hämtade hem henne?!
Visst,all skuld till förövaren,men W skulle förmodligen varit vid liv om föräldrarna tagit ansvar för sitt barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in