2020-07-29, 17:53
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Kanske den försvunna vita tvättkorgen...
W,s mamma vittnade också om att deras nya duschdraperi var borta
Citera
2020-07-29, 18:00
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Minns att jag tidigare sett din korg. Men den verkar för stor. Storleken ska vara mer som ett glasspaket.

Jo jag vet.

Men jag tänkte att aktualisera lite äldre saker här inne nu när det har dykt upp nya användare, fler ögon och nya färska tankar om Wilma.

Flera av oss har nu läst Fupen, Domen, Rättegången (Youtube) https://www.youtube.com/watch?v=o2aROXZiAcg&list=PLvOJ3rmH4356kvooPc6lKJbw H8MNCJkME

Min förhoppning är att detta kan trigga nya färska scenarier och tankar.

"Mordet är inte löst förrän det är löst!"
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-07-29 kl. 18:04. Anledning: Glömde en fnutt ( " )
Citera
2020-07-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag tänker på det där tishko hade sagt till en häktesvakt om att de letat i en flod, hur visste tishko det?
De hade ju sök i Uddevalla under den perioden.. har advokaten rätt att informera vart söken varit eller hur kunde han ha hört det med fulla restriktioner? 😳🤔

Dom kan ju ha pressat honom i olika förhör, så då fattar han att dom möjligen letar i vatten drag mm
Citera
2020-07-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Dom kan ju ha pressat honom i olika förhör, så då fattar han att dom möjligen letar i vatten drag mm
Eller så drog han en penna och hoppades att häktesvakten skulle försäga sig och släppa lite information.
Citera
2020-07-29, 18:17
Medlem
Så Wilmas morbror suttit i fängelse. Så WIlmas mamma har en kriminell bror, nu har mamman sin dotters mördare i fängelset för mord.
usch så hemsk historia.
Att tillåta sin lilla dotter att flytta ihop med den där galningen. Hur är man funtad som förälder
Citera
2020-07-29, 18:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
W,s mamma vittnade också om att deras nya duschdraperi var borta
Lyssnade på det youtube avsnittet igår, hon sa att de fick ett rosa men bytte färg väl?
Citera
2020-07-29, 18:24
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Håller på att läsa fupen, har inte läst i denna tråd utan endast läst fup. Är vid Ts föräldrars vittnesmål.

Tänkte skriva lite tankar som säkert diskuterats här men jag orkar inte ta mig igenom 4000 sidor. Ber om ursäkt för detta och ni som stör er på det behöver inte kommentera. Annars får ni gärna diskutera mina tankar. Och absolut det är synd om samtliga anhöriga men jag vill diskutera detta objektivt.

Har läst samtliga av Wilmas föräldrar och vänners och mm förhör. Min uppfattning är att de är jävligt kassa föräldrar. Jag beklagar deras sorg men hur fan kan man anse att ens dotters pojkvän är dålig, man vet att han är elak men ändå inte hjälpa sitt eget barn. Jag hoppas verkligen mamman känner stor skuld i detta. När man nekar sitt minderåriga barn ett hem. Vilket man är skyldig att ge ja då har man fan inte gjort många rätt.
Samtliga anhöriga till W påtalar hur hemskt det är och den enda som öppnar upp sitt hem är kompisens As mamma. All kudos till henne. Hon fortsätter även ha kontakt med flickan när hon flyttar tillbaks.

Denna flicka utsätts för grov kvinnofridskränkning under hela sin relation och blir mördad när hon väl lämnar. 17 år gammal försöker hon göra sig fri och då dödar han henne vilket är ett vanligt fenomen dessa relationer.
Pappan och mamman och deras partners var fan fullblodiga egoister. De skall skämmas!
Wilma's föräldrar (i synnerhet mamman) är liberalismskadade. När man går runt och tror att alla ska få tycka vad de vill och göra vad de vill, ja då slutar det upp så här att ens egen dotter blir styckmördad av en kurd förr eller senare (eller mördad av en neger, som i Patrick Opiyo fallet). Det finns nämligen konsekvenser av att liberalism ger kvinnor total frihet att knulla med vilka snubbar som helst. Normala föräldrar, sunda föräldrar, hade sett rött så fort dottern kom hem med en kurd.

Nu kan man ju tro att Wilma bara hade lite otur med val av pojkvän, men när även storasystern var nära att bli dödad av hennes pojkvän (och lever nu under skyddad identitet), ja då är det helt klart föräldrarna som är problemet här; de har inte gett deras döttrar en seriös uppfostran där de får lära sig att hålla sig till bra män. Både Wilma och hennes storasyster hade kunnat behöva arrangerade äktenskap eller någon liknande lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Håller fullständigt med. Dock sade pappan att W fick komma till honom och bo,men W ville inte för det var så långt ute på landet. Tog ca.3-4 timmar med buss till civilisationen.

W ville bo hos sin mamma. Men mamman sade nej.
Skulle mamman låtit W komma och bo hos henne,skulle hon antagligen varit vid liv idag.

Får verkligen inte ihop det med mamman,varför hon nekade sin egen dotter.

Dessutom var W bara 15 år när hon blev ihop med T,som var 21 år.
Att föräldrarna ens tillät sin 15-åring vara ihop med en 21 årig kurd?!
Problemet var såklart inte att Tishko var 21 och hon 15 när de började dejta. Visst, den här åldersskillnaden är väl lite problematisk så sett, men hade det varit en vanlig svensk pojkvän så hade det kunnat rätt funka bra. Problemet är att Tishko är kurd. Även om Tishko själv var lika gammal som Wilma så hade det liksom inte gjort det acceptabelt för honom att dejta henne.

Sedan kan jag förstå Wilma att hon inte ville bo hos farsan. Ingen vettig människa orkar bo ute på landet liksom. Problemet här är att Wilma's mamma lämnade henne strandad hos och beroende av en kurdisk mördare.

Vad som dock slår mig efter att ha lyssnat igenom de olika avsnitten på Rättegången-kanalen på YouTube, är hur ingen brydde sig om Wilma. Det var liksom inte bara hennes mor som försummade Wilma, utan även hennes grannar som hörde bråket och när Wilma skrek ett "hjärtskärande skrik" och därefter total tystnad (vilket för alla människor med tresiffrig IQ innebär mord), men valde att inte ringa polisen. Sedan sågs och hördes tydligen bilar utanför lägenheten med "tunga trappsteg" enligt FUP, ändå ringde inte grannarna snuten. Det här är verkligen ett "var man för sig" samhälle där solidaritet, medkänsla och liknande koncept är helt frånvarande.

Citat:
Ursprungligen postat av EmileoX
Stämmer, skiljde sig i Sulaymaniya för längesedan
Jaha, så Tishko är en Slemani kurd? Ser faktiskt ut som en sådan också.
Citera
2020-07-29, 18:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller så drog han en penna och hoppades att häktesvakten skulle försäga sig och släppa lite information.
9 januari runt midnatt var det han sagt till häktesvakten och samma dag skrev Sveriges radio om söken i bäveån 😳
https://sverigesradio.se/artikel/7381198
Citera
2020-07-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så Wilmas morbror suttit i fängelse. Så WIlmas mamma har en kriminell bror, nu har mamman sin dotters mördare i fängelset för mord.
usch så hemsk historia.
Att tillåta sin lilla dotter att flytta ihop med den där galningen. Hur är man funtad som förälder

Wilma förtjänade ej att dö men man ser att båda familjerna är konstiga
Citera
2020-07-29, 18:30
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lyssnade på det youtube avsnittet igår, hon sa att de fick ett rosa men bytte färg väl?
De fick ett rosa sängöverkast.
När mamman var till lägenheten för att leta efter W såg hon att deras nya duschdraperi var borta, vilket hon tyckte var lite konstigt,eftersom det var nytt (färgen på draperiet vet jag ej)
Senast redigerad av Attityd 2020-07-29 kl. 18:39.
Citera
2020-07-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jo, men varför markerade likhunden på vinden.
Lik är skillnad mot blodiga örngott tex.
Det kunde vara att GM hade gömt blodiga täcke och kudde på vinden som varit i direkt kontakt med döda kroppen tidigare. Jag menar dem som hittades i soptunnor på måndagen den 25/11 av personalen.
Senast redigerad av matematiker 2020-07-29 kl. 18:50.
Citera
2020-07-29, 18:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, det finns duktiga och väldigt insatta personer i ABK som säkert kan reda ut det för oss stackars noviser.

Men om det är så som "Picasso2" säger i sitt inlägg att livstidsstraffet inte kommer att ändras oavsett om han avslöjar vilka som hjälpte honom att frakta bort kroppen lär han inte knysta ett ljud.

Hans chans var nog att kvittra under rättegången, nu är det nog för sent för strafflindring.

En av hans vänner vittnar ju just om att han aldrig kommer erkänna. Han säger ju inte rakt ut men menar ju på i sitt förhör det är något som är fel på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in