2020-07-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Att en intagen endast får träffa sin advokat är inte sant. Kriminalvården har tillgång till egen sjuksköterska som de tar hjälp av vad gäller dela ut eventuella receptbelagda mediciner. De tar även eventuella blodprover vid behov om detta behövs.
Om de, både personal och sjuksköterska bedömer att klienten är i behov av att träffa en läkare, ska kriminalvården ombesörja detta.

En advokat har INTE den medicinska utbildningen för att bedöma en klients eventuella psykiska tillstånd. För det krävs en läkare med utbildningen!

Du får nog läsa om!
Jag skrev den enda personen UTIFRÅN. Som alltså inte jobbar på/för Kriminalvården. Vidare så har jag aldrig påstått att advokaten skall göra medicinska bedömningar. Vad har du fått det ifrån??
Citera
2020-07-29, 16:21
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
I ett förhör med mördarens styvmamma tror jag det är eller med någon annan står det att Wilma inte fick bo hemma hos mamma och inte heller träffa sina två bröder mamman har med sin nya. Alltså vad är det för mamma? Vad vet man om henne?

Har som sagt inte följt denna tråd och orkar inte ta mig igenom 4000 sidor.

Sen vittnar någon Simon som verkar vara bror till Wilma men som suttit inne då han säger sen jag kom ut.
Systern har skyddad identitet. Vad är det för jäkla familj.
Stackars stackars flicka.
Simon är bror till Linda.
Citera
2020-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kurder är iranier, både genetiskt och lingvistikt

Ja, Tishko's bryshor har varit där och plockat upp Wilma's likdelar och fraktat iväg dem någonstans. Eftersom kurdo tishko är helt knäpptyst lär det aldrig hittas resten av kroppen. Detta är nog också varför Tishko inte avslöjar var resten av kroppen finns, eftersom han inte vill gola på sina bryshor. Tishko själv vet nog inte var övriga likdelar finns, men för att avslöja var de finns så måste han gola på de övriga inblandade. Bra hur som helst att hennes huvud hittades i hans lägenhet, det blir inte mycket bättre bevis än så. Ännu bättre hade det förstås varit om hon aldrig började dejta den här fulkurden.

Vem är ägaren till forden? Framkommer det.
Citera
2020-07-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vem är ägaren till forden? Framkommer det.
Vilken menar du? Det finns flera fordmodeller nämnda i fupen.
Citera
2020-07-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken menar du? Det finns flera fordmodeller nämnda i fupen.

Den som nämns i fup sida 498 och 499. Mörkblå/ svart Ford focus kombi som vart parkerad på baksidan av huset, i samma veva som grannen hörde tunga steg i trappen.
Citera
2020-07-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Den som nämns i fup sida 498 och 499. Mörkblå/ svart Ford focus kombi som vart parkerad på baksidan av huset, i samma veva som grannen hörde tunga steg i trappen.

Grannen (-arna) hörde tunga steg i trappen på natten mot lördag, den 15-16/11. Den blåa forden som irriterade någon) var parkerad utanför trappen den 14/11. Tycker du jag har helt fel, kolla i fuppen?
Senast redigerad av cactaceae 2020-07-29 kl. 17:03. Anledning: Felstavning
Citera
2020-07-29, 17:04
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Håller på att läsa fupen, har inte läst i denna tråd utan endast läst fup. Är vid Ts föräldrars vittnesmål.
Denna flicka utsätts för grov kvinnofridskränkning under hela sin relation och blir mördad när hon väl lämnar. 17 år gammal försöker hon göra sig fri och då dödar han henne vilket är ett vanligt fenomen dessa relationer.
Pappan och mamman och deras partners var fan fullblodiga egoister. De skall skämmas!

Håller fullständigt med. Dock sade pappan att W fick komma till honom och bo,men W ville inte för det var så långt ute på landet. Tog ca.3-4 timmar med buss till civilisationen.

W ville bo hos sin mamma. Men mamman sade nej.
Skulle mamman låtit W komma och bo hos henne,skulle hon antagligen varit vid liv idag.

Får verkligen inte ihop det med mamman,varför hon nekade sin egen dotter.

Dessutom var W bara 15 år när hon blev ihop med T,som var 21 år.
Att föräldrarna ens tillät sin 15-åring vara ihop med en 21 årig kurd?!
Senast redigerad av Attityd 2020-07-29 kl. 17:30.
Citera
2020-07-29, 17:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Finns två sjöar mellan Uddevalla och Alingsås. Där tror jag de dumpat henne. Hel kropp utan huvud.

De lite större sjöarna är det många hus runt, om jag ser rätt på kartan.
Skulle gissa på de lite mindre pölarna någon mil öster om Uddevalla på norra sidan om vägen.
Men det är klart det borde vara något så när lättillgänglig?

Skulle iaf gissa på att man inte vill köra allt för långt med grejer i bagaget.
Citera
2020-07-29, 17:30
Medlem
Det var väl en kvinna som bodde lite avsides/ensligt vid en sjö, där hunden hade reagerat och hon såg ljuslyktor. Ljuslyktor som inte borde funnits där vid den tidpunkten.
Citera
2020-07-29, 17:38
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det var väl en kvinna som bodde lite avsides/ensligt vid en sjö, där hunden hade reagerat och hon såg ljuslyktor. Ljuslyktor som inte borde funnits där vid den tidpunkten.
Nånstans runt Ljungskile var det tror jag, där har de väl sökt om jag inte minns fel
Citera
2020-07-29, 17:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
De lite större sjöarna är det många hus runt, om jag ser rätt på kartan.
Skulle gissa på de lite mindre pölarna någon mil öster om Uddevalla på norra sidan om vägen.
Men det är klart det borde vara något så när lättillgänglig?

Skulle iaf gissa på att man inte vill köra allt för långt med grejer i bagaget.

Grejor i bagaget... Kanske det.

Kanske den försvunna vita tvättkorgen...

Jag har skrivit om detta tidigare: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det var "Caticorn" som berättade om att de saknas en vit tvättkorg.

Jag lade upp en bild på min tvättkorg med tanke på ett rektangulärt före mål i mattan hemma hos T. som ingen har hittills förklarat.

Min tvättkorg: https://imgur.com/J591kMS

Sök själv här inne efter Caticorn ´s inlägg.
Citera
2020-07-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Grejor i bagaget... Kanske det.

Kanske den försvunna vita tvättkorgen...

Jag har skrivit om detta tidigare: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det var "Caticorn" som berättade om att de saknas en vit tvättkorg.

Jag lade upp en bild på min tvättkorg med tanke på ett rektangulärt före mål i mattan hemma hos T. som ingen har hittills förklarat.

Min tvättkorg: https://imgur.com/J591kMS

Sök själv här inne efter Caticorn ´s inlägg.
Minns att jag tidigare sett din korg. Men den verkar för stor. Storleken ska vara mer som ett glasspaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in