2020-07-29, 15:53
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Läste du pappret som du länkade till eller chansade du bara på att det hade någon relevans i sammanhanget?

Du inser att pappret handlar om AGE DEPENDENCY, inte ADE?

Och så drog du till med något om "ägd", var det så...?

ja, och vad berodde AGE DEPENDENCYN på då?

Cross-reactivity to SARS-CoV-2 from previous exposure to endemic coronaviruses (eHCoV) is gaining increasing attention as a possible driver of both protection against infection and severity of COVID-19 disease. Here, we use a stochastic individual-based model to show that heterogeneities in individual exposure histories to endemic coronaviruses are able to explain observed age patterns of hospitalisation due to COVID-19 in EU/EEA countries and the UK, provided there is (i) a decrease in cross-protection to SARS-CoV-2 with the number of eHCoV exposures and (ii) an increase in potential disease severity with number of eHCoV exposures or as a result of immune senescence.

det var nog du som inte läste pappret
Citera
2020-07-29, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Kan man inte veta.
Den kanske hade blivit lägre om de inte varit socialt distanserade.
Om medellivslängden för HELA befolkningen är 83,1, så är medellivslängden för ut URVAL av befolkningen, som redan uppnått 82,6, högre än 83,1.

Matematik.
Citera
2020-07-29, 15:56
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad menar du att den där studien säger?

att om du haft tidigare coronavirus så är risken större för cytokinstorm vid covid-19

således bör även risken vara större om du smittas en gång till av sars-cov-2, till exempel en annan mutation till hösten.

coronavirus ger inte immunitet mot andra coronavirus eller mutationer, dom förvärrar det. ADE, CYTOKINSTORM, ARDS, balla balla balla
Citera
2020-07-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Om medellivslängden för HELA befolkningen är 83,1, så är medellivslängden för ut URVAL av befolkningen, som redan uppnått 82,6, högre än 83,1.

Matematik.
Gissningar funkar inte i matematik.
Citera
2020-07-29, 15:57
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Skönt att antalet fall minskar.
Ja, det är skönt. Den här skiten är på riktigt, det kan väl inte finnas någon som vill att dödsfallen ska öka? Inte jag, i alla fall.
Citera
2020-07-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Och vad kan det bero på att allt färre kontaktar vården? Folk känner inte av symptom i lika stor utsträckning.
Jag förstår inte hur man kan vända det till någonting negativt att färre kontaktar vården för provtagning.
Ja, du får väl ha din hobbyteori, jag går på vad fhm säger!
Citera
2020-07-29, 15:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Är det nånstans man ska förespråka det verkar ju hemmet vara första valet iallafall.

men du kanske inte vill minska smittan så effektivt som möjligt?

Varför är du emot att använda det i hemmet?
Jag är inte emot det, jag använder själv munskydd sedan flera år tillbaka om jag är förkyld eller har influensa.

Jag anser att man ska börja med att rekommendera munskydd där människor ej kan hålla avstånd. Bussar, tåg, affärer osv.

Om man vill ha det hemma är det ok men hemma kan man hålla avstånd.
Citera
2020-07-29, 15:59
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Vi kan ju börja där iallafall
Det ska inte behövas om man sköter distansering + använder munskydd utanför hemmet i situationer där distansering inte funkar. Jävla trams att försöka få det till att munskydd minsann behövs 24/7... Hitta en medelväg och sluta clowna dig.
Citera
2020-07-29, 16:00
Medlem
Det dör ju inga i övriga Norden överhuvudtaget men här dör det 30 om dagen fortfarande?
Sjukt som fan..........
Citera
2020-07-29, 16:01
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Faktum är att vara siffror sjunker som en sten. Varför ändra på något som fungerar? Tror du verkligen idealet är att leva i en så steril miljö som möjligt?
Man kan hjälpa den fungerande lösningen på vägen. Varför ska detta behöva vara en allt-eller-ingetfråga? Så jävla svartvitt tänk att man får huvudvärk av att försöka förstå resonemanget...
Citera
2020-07-29, 16:01
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du skrev nämligen stor risk.
Jag utgick därför ifrån att du baserade det på något..

javisst, alla studier som gjorts visar att det mest troligt är så.. men det är ungefär som med big bang, vi kan inte bevisa det men forskning kan komma överens om att "mest troligt" är det så.

men du kan aldrig fråga en forskare hur stor chans i procent det är att BIG BANG inträffade.
Citera
2020-07-29, 16:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
ja, och vad berodde AGE DEPENDENCYN på då?

Cross-reactivity to SARS-CoV-2 from previous exposure to endemic coronaviruses (eHCoV) is gaining increasing attention as a possible driver of both protection against infection and severity of COVID-19 disease. Here, we use a stochastic individual-based model to show that heterogeneities in individual exposure histories to endemic coronaviruses are able to explain observed age patterns of hospitalisation due to COVID-19 in EU/EEA countries and the UK, provided there is (i) a decrease in cross-protection to SARS-CoV-2 with the number of eHCoV exposures and (ii) an increase in potential disease severity with number of eHCoV exposures or as a result of immune senescence.

det var nog du som inte läste pappret
Åldersbaserad cross-protection är något helt annat, pappret handlar om ålderns betydelse för immunitet genom exponering för endemiska patogener.

ADE är ett fenomen som i kort handlar om att antikroppar hjälper virusets replikering genom att assistera viruset att binda till makrofager.

Du får nog lära dig läsa innan du ger dig i kast med att diskutera det här.

Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in