2020-07-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vem förutom användaren painkiller förespråkar munskydd hemma?

Det skulle förmodligen vara bra och jag tycker mig minnas att jag sett en studie som indikerade att det hjälper. Men det är nog ändå för jobbigt i längden och deprimerande. Man måste ju kunna slappna av någonstans ändå.

Själv har jag mask när jag är inomhus fast utanför hemmet och jag riskerar annars $750 i böter där jag bor. Men i ärlighetens namn, när jag sitter framför datorskärmen på mitt privata kontor så tar jag av mig masken. Om jag däremot delade kontor med ett par andra kollegor så hade jag nog ändå burit mask.
Citera
2020-07-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Med 38% mindre testade borde ju antalet fall minska.

Ja? Det är en naturlig utveckling att när färre har symptom innebär detta att färre testar sig? Ska man tvångstesta folk utan symptom menar du?
Det förefaller naturligt att testningen minskar i takt med att även smittan blir mindre utspridd i samhället. Förstår inte hur man få detta till någonting negativt.
Senast redigerad av karlkula12 2020-07-29 kl. 15:46.
Citera
2020-07-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hm, fast han kan bära virus utan att insjukna eller hur, trots t-celler?

Jaja. Men smittorisken är betydligt mindre.
Citera
2020-07-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Alla är i riskgrupp. Ingen är ju säker.

De flesta är säkra. Typ 99,8% främst småbarn, influensan värre där.
Citera
2020-07-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vem förutom användaren painkiller förespråkar munskydd hemma?

Är det nånstans man ska förespråka det verkar ju hemmet vara första valet iallafall.

men du kanske inte vill minska smittan så effektivt som möjligt?

Varför är du emot att använda det i hemmet?
Senast redigerad av painkiler 2020-07-29 kl. 15:48.
Citera
2020-07-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ja? Det är en naturlig utveckling att när färre har symptom innebär detta att färre testar sig? Ska man tvångstesta folk utan symptom menar du?
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...ovidrapporten/

" Antalet tester minskade med ca 15 procent vecka 29 jämfört med föregående vecka. Testkapaciteten är god och minskningen antas bero på att färre personer kontaktar vården för provtagning samt att färre vård- och omsorgspersonal testas under semesterperioden."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Logikfel.

I en grupp som uppnått en medelålder på 82,6 blir medellivslängden i vanliga fall givetvis mycket högre än 83,1.
Kan man inte veta.
Den kanske hade blivit lägre om de inte varit socialt distanserade.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattesilver
Här i Sverige ja, just det och man märker tydligt skillnad mellan svensk kultur och sydländsk. Mellanöstern och medelhavsländerna ska alltid vara så äckligt närgångna. De spottar och skriker när de pratar och ska hälsa med handen i tid och otid, pussas på kinden osv.
Svensken har integritet.
Och för övrigt har Anders Tegnell, Lena Hallengren m.fl. skött det här utmärkt. De har stått upp för oss alla och haft mod nog att följa förnuft och is nog i magen att inte bli hysteriska. För en gång skull kan jag med handen på hjärtat säga att jag verkligen respekterar dessa tjänstemän.
Anders Tegnell borde utses till årets svensk. Jäkla starkt och modigt. Tillåt mig att berömma Hallengren också. Trevligt att äntligen se en sosse med värderingar, som inte bara viker sig för pk.
Du har tydligen aldrig varit på ett bögparty med nomenklaturan från Södermalm hör jag.

Det var på ett sådant Adam Alsing blev smittad.
Citera
2020-07-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Uppge gärna vart du läst eller hört detta.

" Antalet tester minskade med ca 15 procent vecka 29 jämfört med föregående vecka. Testkapaciteten är god och minskningen antas bero på att färre personer kontaktar vården för provtagning samt att färre vård- och omsorgspersonal testas under semesterperioden."
Citera
2020-07-29, 15:48
Medlem
Citat:
Testningen minskar p.g.a semester enligt fhm!

Uppge gärna vart du läst eller hört detta.
Citera
2020-07-29, 15:51
Medlem
Citat:

Och vad kan det bero på att allt färre kontaktar vården? Folk känner inte av symptom i lika stor utsträckning.
Jag förstår inte hur man kan vända det till någonting negativt att färre kontaktar vården för provtagning.
Citera
2020-07-29, 15:52
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK duktig gosse! Du klarar nästan av att tänka själv.

Gosse? Inte när jag sist tittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in