Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Du har ju helt fel i ditt resonemang. Du behöver bara titta på hur många smittade det finns i världen i de olika åldersgrupperna.
Det som skiljer dem åt är att de äldre blir svårare sjuka om de blir smittade. Inte att man blir lättare smittad bara för att man är äldre. Var har du fått det ifrån?
Sedan var det ju så att frisörerna smittade sina familjemedlemmar, de består ju naturligtvis inte av 70+ utan är make och barn.
Att ha ett sådant felaktigt tänk som du är det som leder till större smittspridning. Det är farligt att tro att bara för att man är under 30 blir man inte lika lätt smittad! Herre gud!
Just nu i världen ökar dessutom smittan markant bland yngre åldrar!
Jag har min åsikt, baserad på eget logiskt resonerande och hur det ser ut i statistiken, du kan komma fram till en egen åsikt och det är okej, men det finns
inget idag som säger att du har rätt och jag fel. Du menar att ALLA som utsätts för covid-19 blir smittade, punkt slut, oavsett kön, ålder, tidigare sjukdomar osv?
Att smittan ökar bland yngre ålder är med stor sannolikhet för att man testar fler yngre nu än innan, då det av uppenbara skäl inte var de yngre som sökte vård och blev testade i början, i Sverige iaf. Antar att du går efter bekräftade fall, för när det gäller faktiskt antal smittade är det omöjligt att uppskatta idag.