Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Mordet på L är inte bara tragiskt, det är förskräckligt och måste varit fruktansvärt plågsamt med det utdragna förloppet om minst 17 slag mot huvudet som hon liggandes försökte skydda.
Ljudplanket bollade Ls skrik vidare till andra sidan motorvägen åtminstone. Tack vare det har åkl åtminstone en tidpunkt för när Ls medvetande förlorades.
H är modig. Det var L med och det kostade henne livet.
Att H cyklar hem efter 22.00 i godan ro betyder kanske att hon nu känner sig befriad från en 6 år lång mara? S gjorde jobbet och hon sa ju till sin chef att hon önskade att L var död när hon berättade att hon var försvunnen. Hon visste att L var borta vid en tidpunkt som hon enligt det som inte är mobilraderat inte skulle kunna veta något alls. Hur visste H då att dörren stod på glänt och paket var halvinslagna? S visste det också fast No* inget sa och U inget skrev om den faktan i sitt sms till S.
Hmm , jo , hur var det med att HD hade knatat över till SD där på tidiga morgonkvisten , och kanske då fått saker berättade för sig ? Läste det härinne i tråden ...
Kanske både hon och hennes man inte direkt visste om L* ena var avliden eller ej efter händelsen ?
Därav önskan, innan någon funnit L* ena bakom planket för bekräftandet utav hennes bortgång ? De kunde ju inte direkt fråga ifall hon hittades levande eller ej för då hade de ju försagt sig ....( om det nu är han som är GM ?)
Ovissheten var där och ingen ville kolla upp läget ( utav den eller de som var orsak till mordet) , eller rättare sagt ; knappt något visste ju ens om var hon var !
Förutom förövaren själv ....
(Spekulationer )
Så det är alltså så att en som är i rättssalen kan säga att den inte gjort det och gå fri även om den vet inombords att det är den själv som utfört handlingen ?
Läskigt ...
Offtopic
//T.o.m när huvuden ligger i garderoben verkar folk kunna gå fria ?
-Typ det var hantverkarn som la in det i garderoben när han skulle byta lister i rummet och jag var till affären för att köpa mjölk och cigaretter ! Offtopic men ändå//
Det är absurdum hur rättsväsendet hellre friar än fäller 😵
Men det klart med vissheten om hur många människor som brändes på bål förr i tiden när ” folket” ansåg att personerna var häxor etc. pga lite enkel läkekonst som örter mot hosta osv. så antar jag att Justitsia vill väl ?= Lagens långa arm .
Det är så sorgligt för de efterlevande till L* ena .
💕💒🕊🌤
Hon var en frisk fläkt för många .
Vi gillade hennes inlevelse och förmåga att få oss att bli aktiva.
Hon var för mig och vår familj en glädje och saknas ...
Geocachingen är inget utan henne känner jag ....