2020-07-29, 15:11
Medlem
WallabeJoys avatar
I ett förhör med mördarens styvmamma tror jag det är eller med någon annan står det att Wilma inte fick bo hemma hos mamma och inte heller träffa sina två bröder mamman har med sin nya. Alltså vad är det för mamma? Vad vet man om henne?

Har som sagt inte följt denna tråd och orkar inte ta mig igenom 4000 sidor.

Sen vittnar någon Simon som verkar vara bror till Wilma men som suttit inne då han säger sen jag kom ut.
Systern har skyddad identitet. Vad är det för jäkla familj.
Stackars stackars flicka.
Citera
2020-07-29, 15:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag är lika novis jag. Har normalt inte någon kunskap om Brott & Straff och dess påföljder - utan jag har först i och med Wilma's försvinnande för första gången följt det här fallet. Men de finns en del andra i tråden som verkar ha följt många andra fall som säkert kan besvara det du undrar över!

Ja, det finns duktiga och väldigt insatta personer i ABK som säkert kan reda ut det för oss stackars noviser.

Men om det är så som "Picasso2" säger i sitt inlägg att livstidsstraffet inte kommer att ändras oavsett om han avslöjar vilka som hjälpte honom att frakta bort kroppen lär han inte knysta ett ljud.

Hans chans var nog att kvittra under rättegången, nu är det nog för sent för strafflindring.
Citera
2020-07-29, 15:25
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Skulle tro på att dom fraktat iväg henne o dumpat i någon övergiven brunn.
Finns två sjöar mellan Uddevalla och Alingsås. Där tror jag de dumpat henne. Hel kropp utan huvud.
Citera
2020-07-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Finns två sjöar mellan Uddevalla och Alingsås. Där tror jag de dumpat henne. Hel kropp utan huvud.

Sjön mjörn och vilken mera?
Citera
2020-07-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Styvmamman är här och biomamman bor i Kurdistan har jag fattat det som.
Han skilde sig med biomamman för länge sen i Kurdistan.

Stämmer, skiljde sig i Sulaymaniya för längesedan
Citera
2020-07-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Sen förhöret med Hanna. Hon börjar med att sitta där med sin mamma och säga att Wilma har blockerat henne i alla sociala medier men säger inget varför när det egentligen är för att hon haft sex med Mördaren när stackars Wilma först ser på och sen går iväg.
Att mamman sen säger något med att det var dumt att välja en kompis visar bara vilken stor idiot hon är.
Det kan vara så att biologiske pappan har försökt styra upp både Wilma o hennes syster. MAn förstår att systern också haft oförmåga att välja en bra partner.
BIopappan, farmor o farfar tycks ha varit de som reagerar normalast av alla de vuxna som figurerar, antar att bio-pappan kan ha tagit i på nåt sätt sätt som döttrarna,mamman anser är våldsamt.
Om biologiske pappan motarbetats av mamman när han försökt sätta gränser för
så förklarar det pappans acceptans att Wilma ändå ska få styra sitt liv som hon själv vill..
Något har ju hänt, eftersom det maskats, och det har skett något "konstigt"..
att sedan mamman vägrar låta Wilma bo hos henne, får en att dra slutsatsen att det skett något
kring mamman o hennes nye..
rädslan för att koppla in socialen tyder på att nåt allvarligt har inträffat, som sopats under mattan.
Sånt som rör övergrepp el missbruk typ..
Mamman o pappan har inte samarbetat för att ge flickorna -döttrarna bra stöttning inför livet och
brister i omsorg är tydligt, de vuxna har betett sig imbecillt och systern pappan framstår som mest vettiga men ändå inte vågat ta i och hantera Wilmas svårigheter.
Senast redigerad av moshes 2020-07-29 kl. 16:06.
Citera
2020-07-29, 15:44
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Sjön mjörn och vilken mera?
Norra änden på Vanderydsvattnet och Mjörn ja. Anten som ligger längs med väg 190 är också en het kandidat. Sen finns ju en liten pöl strax utanför Trollhättan som heter Hullsjön. Också intressant.
Senast redigerad av Matteus712 2020-07-29 kl. 15:47.
Citera
2020-07-29, 15:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
I ett förhör med mördarens styvmamma tror jag det är eller med någon annan står det att Wilma inte fick bo hemma hos mamma och inte heller träffa sina två bröder mamman har med sin nya. Alltså vad är det för mamma? Vad vet man om henne?

Har som sagt inte följt denna tråd och orkar inte ta mig igenom 4000 sidor.

Sen vittnar någon Simon som verkar vara bror till Wilma men som suttit inne då han säger sen jag kom ut.
Systern har skyddad identitet. Vad är det för jäkla familj.
Stackars stackars flicka.
Ja, det har diskuterats innan. Verkar vara en riktigt WT-familj, vilket kanske inte är överraskande. Inte så att dom ska hållas skyldiga, men vem fan låter sin minderåriga dotter som ännu går i gymnasiet flytta ihop med sin pojkvän? En pojkvän som dessutom inte verkar vara en främsta svärmorsdrömmen precis. Dåligt samvete förtjänar dom.
Citera
2020-07-29, 15:56
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Håller på att läsa fupen, har inte läst i denna tråd utan endast läst fup. Är vid Ts föräldrars vittnesmål.

Tänkte skriva lite tankar som säkert diskuterats här men jag orkar inte ta mig igenom 4000 sidor. Ber om ursäkt för detta och ni som stör er på det behöver inte kommentera. Annars får ni gärna diskutera mina tankar. Och absolut det är synd om samtliga anhöriga men jag vill diskutera detta objektivt.

Har läst samtliga av Wilmas föräldrar och vänners och mm förhör. Min uppfattning är att de är jävligt kassa föräldrar. Jag beklagar deras sorg men hur fan kan man anse att ens dotters pojkvän är dålig, man vet att han är elak men ändå inte hjälpa sitt eget barn. Jag hoppas verkligen mamman känner stor skuld i detta. När man nekar sitt minderåriga barn ett hem. Vilket man är skyldig att ge ja då har man fan inte gjort många rätt.
Samtliga anhöriga till W påtalar hur hemskt det är och den enda som öppnar upp sitt hem är kompisens As mamma. All kudos till henne. Hon fortsätter även ha kontakt med flickan när hon flyttar tillbaks.

Denna flicka utsätts för grov kvinnofridskränkning under hela sin relation och blir mördad när hon väl lämnar. 17 år gammal försöker hon göra sig fri och då dödar han henne vilket är ett vanligt fenomen dessa relationer.
Pappan och mamman och deras partners var fan fullblodiga egoister. De skall skämmas!
Pappan hade gjort ordning ett rum åt henne och där var hon mer än välkommen..
för att få bättre ”koll” så tipsar dig om att lyssna på klippen på youtube, där kommer mer fram utförligt.
Citera
2020-07-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Norra änden på Vanderydsvattnet och Mjörn ja. Anten som ligger längs med väg 190 är också en het kandidat. Sen finns ju en liten pöl strax utanför Trollhättan som heter Hullsjön. Också intressant.

vad det som gör atT DU tror just dom här
platserna? bara gissningar eller vet du något?
Citera
2020-07-29, 16:04
Medlem
Sökinsats mot Alingsås + sjöar mellan Uddevalla och Alingsås känns logiskt.
Citera
2020-07-29, 16:13
Medlem
Bambambis avatar
Jag tänker på det där tishko hade sagt till en häktesvakt om att de letat i en flod, hur visste tishko det?
De hade ju sök i Uddevalla under den perioden.. har advokaten rätt att informera vart söken varit eller hur kunde han ha hört det med fulla restriktioner? 😳🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in