2020-07-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Nej, det är iof sant. Man behöver inte körkort för att köra bil. Fupen hade inte direkt fått godkänt i nationella prov i svenska, så som den är skriven. Man kan nog tolka det på olika sätt!
Det kan ju vara så att förhörsledaren frågade om de stannar på vägen, men de inte skrev det?
Om det finns osäkerhet i utskrifterna så kan åklagaren, eller nån annan i utredningen, gå tillbaka och lyssna på banden. Men då borde en rättelse skrivits in.
Citera
2020-07-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Håller på att läsa fupen, har inte läst i denna tråd utan endast läst fup. Är vid Ts föräldrars vittnesmål.

Tänkte skriva lite tankar som säkert diskuterats här men jag orkar inte ta mig igenom 4000 sidor. Ber om ursäkt för detta och ni som stör er på det behöver inte kommentera. Annars får ni gärna diskutera mina tankar. Och absolut det är synd om samtliga anhöriga men jag vill diskutera detta objektivt.

Har läst samtliga av Wilmas föräldrar och vänners och mm förhör. Min uppfattning är att de är jävligt kassa föräldrar. Jag beklagar deras sorg men hur fan kan man anse att ens dotters pojkvän är dålig, man vet att han är elak men ändå inte hjälpa sitt eget barn. Jag hoppas verkligen mamman känner stor skuld i detta. När man nekar sitt minderåriga barn ett hem. Vilket man är skyldig att ge ja då har man fan inte gjort många rätt.
Samtliga anhöriga till W påtalar hur hemskt det är och den enda som öppnar upp sitt hem är kompisens As mamma. All kudos till henne. Hon fortsätter även ha kontakt med flickan när hon flyttar tillbaks.

Denna flicka utsätts för grov kvinnofridskränkning under hela sin relation och blir mördad när hon väl lämnar. 17 år gammal försöker hon göra sig fri och då dödar han henne vilket är ett vanligt fenomen dessa relationer.
Pappan och mamman och deras partners var fan fullblodiga egoister. De skall skämmas!
Det senare är helt rätt och sant.
MEN - i godhetshycklarnas lilla Absurdistan ska man väl absolut inte få påtala det bisarra faktum, att den stackars Wilma helt lämnades i sticket, samman med denne totale Loooser=Kurd Tishko!?
Jag, plus andra i mellersta bohuslän, röstar för att Wilmas "nära och kära" aldrig i he.te ska få nån chans......att glömma eller gömma sitt förräderi mot Wilma.
Citera
2020-07-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det senare är helt rätt och sant.
MEN - i godhetshycklarnas lilla Absurdistan ska man väl absolut inte få påtala det bisarra faktum, att den stackars Wilma helt lämnades i sticket, samman med denne totale Loooser=Kurd Tishko!?
Jag, plus andra i mellersta bohuslän, röstar för att Wilmas "nära och kära" aldrig i he.te ska få nån chans......att glömma eller gömma sitt förräderi mot Wilma.
Det är klart hon lämnades i sticket! Vet inte om någon motsatt sig detta faktum. Hos pappa var hon i och för sig välkommen och hon KUNDE flyttat dit. Men hon tyckte det var för långt ut i periferin. Hos mamma var hon inte välkommen - och jag tror inte vi fått någon förklaring till det. Hon bodde ju hos mamma tills hon var 15. Sen flyttade hon för att börja gymnasiet i Uddevalla. Vad var det för förändringar hemma hos mamma som gjorde att hon inte fick flytta tillbaka till henne? Mammans sambo har ju Wilma bott med sen hon var två år gammal - så han är ju inte någon ny bekantskap.

Så - vad hände hemma hos mamma som gör att mamma och styvfar inte lät henne flytta hem igen? Varför lät de henne utsättas för Tishko trots att de mycket väl visste vad hon utsattes för där? Vilken förälder gör så?

Tillägg, vittnesmål av Ws syster: Du har i tidigare förhör sagt att de gjort slut flera gånger, vem är det som gör slut?
Det har varit Tishko som gjort slut alla gånger, för att han inte ville ha henne. När Wilma blir
utkastad från Tishko så ringer hon mig eller mamma och ber om att få flytta till någon av oss,
men jag kunde inte ta emot henne och mamma sa nej och hos pappa ville hon inte bo hos, hon
kom inte överens med pappas nya tjej. Hon hade ingenstans att ta vägen så hon gick tillbaka
till Tishko
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-29 kl. 14:08.
Citera
2020-07-29, 14:22
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
OM - han har haft hjälp till att frakta bort Wilma, undrar jag: vad var priset/kostnaden för T för det i så fall??? Han hade knappast ngn inkomst att tala om. Eller hur?

Släktingar har ju nämnts, men de är tydligen avskrivna.

Men säg att han får ett ryck och avslöjar hur det gick till och börjar name-droppa, kommer hans straff att sänkas i hovrätten då? Jag är en novis i de här sammanhangen, så ursäkta om frågan är för banal.
Citera
2020-07-29, 14:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggyflash
Du menar det som finns i FUP sidan 367 och 381?

Vet ej - då jag inte har FUP tillgänglig. Men bortsett från det så hade han i varje fall inte någon bra/bättre ekonomi och Wilma hade ju endast CSN på 1200kr/månaden - fast det kanske var indraget oxå? Om man inte är närvarande så mycket i skolan så dras det studiestödet in. Sedan kostar väl droger en hel del kan jag tro och allt sammantaget pekar mot att det var knapert i plånboken hos T.

Något som jag reagerade på (i positiv mening) var att i FUP såg man in i kyl- och frys och de var ovanligt välfyllda med mat för att vara ett ungt par. Men jag tror nog att de åt bra mat och lagade maten själva och levde nog inte på allt för mkt snabbmat som kostar en del. Alltså jag uppfattar det så att de var mer noga än vad många yngre i deras ålder brukar vara ang. det med mat. Eller så hade W's föräldrar handlat åt dem kanske? Oavsett har det framkommit i FUP att W lagade mat i hushållet, sedan att T var kräsen och dum om hennes matlagning är en annan sak.
Citera
2020-07-29, 14:27
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så - vad hände hemma hos mamma som gör att mamma och styvfar inte lät henne flytta hem igen? Varför lät de henne utsättas för Tishko trots att de mycket väl visste vad hon utsattes för där? Vilken förälder gör så?

Det är ju flera vittnesmål vad gäller Wilmas familj som är maskade i FUPen. Kompisar (och syster?) som berättat för polisen saker som Wilma sagt till dem i förtroende. Dessa kan vi nog bara spekulera om tyvärr.
Citera
2020-07-29, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han menar väl att MER kommer dyka upp?
Man vet inte exakt vad han menar. Därför måste han vara tydlig. Som det är nu verkar han vara feg rikssadist som då och då visar sitt fula tryne i media. Vad vill karlen..? På vilket sätt blir fascisten Sven-Erik Alhem upphetsad och får njutning av att folk döms till lagens strängaste straff..? Är han även för dödsstraff..? Tortyr..?
Ett gammalt åklagarsvin är vad han är. En nolla, ingenting annat. Var finns hans medmänsklighet..? Han borde skämmas.
Citera
2020-07-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Släktingar har ju nämnts, men de är tydligen avskrivna.

Men säg att han får ett ryck och avslöjar hur det gick till och börjar name-droppa, kommer hans straff att sänkas i hovrätten då? Jag är en novis i de här sammanhangen, så ursäkta om frågan är för banal.
Om han är oskyldig, och han börjar skvallra, så är det ju självklart att han bör bli frikänd om man kan bevisa hans oskuld. Men om han börjar erkänna grov misshandel ex.vis, och att lilla pappa hjälpt till att föra bort kvarlevor, så blir det kanske en annan femma. Troligen händer inte mer än att man försöker bevisa pappans involvering och sy in honom med. T har suttit tyst i 8 månader. Om han börjar berätta om att detta var ett misstag, att han misshandlade henne och hon dog av det, så tror jag ändå inte han kommer undan livstid. Det kan ju självklart hända att HR tar hänsyn till det och kanske ger honom 18 år för vållande till annans död (grovt brott). Men frågan är högst hypotetisk. Tror att huvudet i garderoben försvårar brottet - livstid alltså.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-29 kl. 15:02.
Citera
2020-07-29, 14:59
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är ju flera vittnesmål vad gäller Wilmas familj som är maskade i FUPen. Kompisar (och syster?) som berättat för polisen saker som Wilma sagt till dem i förtroende. Dessa kan vi nog bara spekulera om tyvärr.

Det var min nästa sak jag skulle komma med här: det har ju hänt något i hennes uppväxt där det verkar som hon utsatts för något allvarligt. Jag minns inte exakt då jag precis läst 700 sidor men det händer något när hon är 12-13 år. Ts mamma berättar det sitt förhör tror jag. Dock vet jag inte om hon utsatts av mamman eller pappan. Men något är det.
De maskar ju självmordsförsöket men råkar sen glömma maska det i en mening. Men det utför hon ju i oktober om jag förstått det rätt när han gör slut med henne.

Han skall i min mening ha lagens strängaste straff då jag tror han hade kroppsdelar gömt under helgen.

Sen tror jag hans föräldrar vet mer än de ger sken av. En av hans kusiner vittnar ju i början om deras märkliga beteende samt säger tror jag det är mamman som säger barnen går undan när de är där istället för att som annars vara bland de vuxna.
Citera
2020-07-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
De ljuger. Det är hans riktiga mamma!

Är Du säker på det?
Citera
2020-07-29, 15:08
Medlem
WallabeJoys avatar
Sen förhöret med Hanna. Hon börjar med att sitta där med sin mamma och säga att Wilma har blockerat henne i alla sociala medier men säger inget varför när det egentligen är för att hon haft sex med Mördaren när stackars Wilma först ser på och sen går iväg.
Att mamman sen säger något med att det var dumt att välja en kompis visar bara vilken stor idiot hon är.
Citera
2020-07-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
De ljuger. Det är hans riktiga mamma!
Såååå? Och HUR kan du säga det så säkert? OM det vore hans biomamma så har hon all rätt att komma hit på anhöriginvandring då hennes son är här. Alla, som vet, har gett en förklaring till hur styvmamman kom in i bilden. Och man har också förklarat ang skilsmässan som skedde tidigt i Ts liv. Nere i Irak. T placerades hos pappans föräldrar under flera år och nån kontakt förekom inte mellan T och hans mor. Allt står att läsa. Om du så säkert påstår att någon ljuger - med utropstecken - så får du allt lägga fram bevis för ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in