2020-07-29, 11:38
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här beskriver hans polare R*kard Gustafs*on honom i förhör:

Han gillar politik, bitcoin och så här. Han är intresserad, vi har snackat mycket om ekorrhjulet
hur man kommer ur det ekonomiskt, alltså steget över Svensson, hur man tar sig längre
ekonomiskt. Det är inge dum kille liksom. Intresserar något honom så läser han mycket om
det. Som person är han ganska tystlåten och en tänkare. Men han skäms inte för att prata han
hade tal på studenten och så där.

I övrigt står åtminstone inte något mer i fupen om kryptovaluta och bitcoin.

Jo, men visst... /s
Hemtjänstbiträde i Uddevalla med en medioker gymnasieutbildning och Donkenservice i bagaget; "Steget över Svensson". Jag hade skrattat i fall inte fallet var så fruktansvärt.

Tack för FUP-citatet!
Citera
2020-07-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Jo, men visst... /s
Hemtjänstbiträde i Uddevalla med en medioker gymnasieutbildning och Donkenservice i bagaget; "Steget över Svensson". Jag hade skrattat i fall inte fallet var så fruktansvärt.

Tack för FUP-citatet!
Är det inte ofta så losers uttrycker sig. Man svänger sig med olika saker för att flyta lite ovanpå? Han ÄR grandios, han VILL vara något utöver svensson. Men han har inte intelligensen - men det begriper han inte ens själv.

Edit: Min erfarenhet av dessa kontrollerande killar är att de inte har någon självkänsla. Dvs de har inte smartheten, intelligensen, bakgrunden etc etc för att själva ha en trygghet och säkerhet i sig själva. Det är bara att titta på Martin Jonsson, Billy Fagerström, Christoffer Johansson och andra kvinnomisshandlare och kvinnomördare. De MÅSTE kontrollera sina kvinnor. De inser att de själva inte är något kap. De fattar att de inte kan behålla någon med mindre än total kontroll och nedvärdering.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-29 kl. 11:46.
Citera
2020-07-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Ja det tror jag. Om han "bara" hållit käften kunde han setts som en klenbegåvad haschtomte som välvilligt folk kan inbilla sig det fanns något gott i trots allt.
Men hans långfinger till de anhöriga ändade sådana funderingar.
Jag tror också att han har bäddat för att fängelsevistelsen skall bli värre genom utfallet mot anhöriga och genom att kalla sig själv målsägare.

Men jag tror att redan innan rättegången var han nog säkrad en plats långt ned i hierarkin bland fångarna. Hans fåfänga image, avsaknad av de vanliga krimimella attributen (synliga tatueringar, vapenvana, pengar), samt det faktum att han slog ihjäl en omyndig flicka är inget som ledarkillarna på kåken ser upp till.
Citera
2020-07-29, 12:08
Medlem
Har lyssnat lite på systerns förhör på YouTube, och för mig framstår hon lite "vag" på nåt sätt. Ved frågan om Wilma inte fick bo hos sin mamma sa hon bara "jag vet inte - hon sa nej". Jag tänker at NÅT vet hon, men vill inte säga.
Citera
2020-07-29, 12:12
Medlem
alesy1zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Har lyssnat lite på systerns förhör på YouTube, och för mig framstår hon lite "vag" på nåt sätt. Ved frågan om Wilma inte fick bo hos sin mamma sa hon bara "jag vet inte - hon sa nej". Jag tänker at NÅT vet hon, men vill inte säga.

Kan ju bero på att hennes farsa pucklade på henne alla chanser han fick och kärringen hellre vittrar på sitt glas än att ge dottern den desperata uppmärksamheten och kärleken hon behövde
Citera
2020-07-29, 12:13
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Jo, det har t o m jag begripit. Men om hennes son är här, så borde ju mamman ha laglig rätt att också vara här utan att behöva en falsk identitet. Framförallt i början på 2000-talet. Maken var här redan och åkte och hämtade sonen hos sina föräldrar. Så jag begriper inte resonemanget - men det är möjligt att jag har riktigt dålig fantasi och helt enkelt inte förstår mig på det här.
Jag förstår inte heller varför isf, nån som vet får väl förklara om dom är bergbomba på detta. Ja ja.
Citera
2020-07-29, 12:18
Medlem
WallabeJoys avatar
Håller på att läsa fupen, har inte läst i denna tråd utan endast läst fup. Är vid Ts föräldrars vittnesmål.

Tänkte skriva lite tankar som säkert diskuterats här men jag orkar inte ta mig igenom 4000 sidor. Ber om ursäkt för detta och ni som stör er på det behöver inte kommentera. Annars får ni gärna diskutera mina tankar. Och absolut det är synd om samtliga anhöriga men jag vill diskutera detta objektivt.

Har läst samtliga av Wilmas föräldrar och vänners och mm förhör. Min uppfattning är att de är jävligt kassa föräldrar. Jag beklagar deras sorg men hur fan kan man anse att ens dotters pojkvän är dålig, man vet att han är elak men ändå inte hjälpa sitt eget barn. Jag hoppas verkligen mamman känner stor skuld i detta. När man nekar sitt minderåriga barn ett hem. Vilket man är skyldig att ge ja då har man fan inte gjort många rätt.
Samtliga anhöriga till W påtalar hur hemskt det är och den enda som öppnar upp sitt hem är kompisens As mamma. All kudos till henne. Hon fortsätter även ha kontakt med flickan när hon flyttar tillbaks.

Denna flicka utsätts för grov kvinnofridskränkning under hela sin relation och blir mördad när hon väl lämnar. 17 år gammal försöker hon göra sig fri och då dödar han henne vilket är ett vanligt fenomen dessa relationer.
Pappan och mamman och deras partners var fan fullblodiga egoister. De skall skämmas!
Citera
2020-07-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jag förstår inte heller varför isf, nån som vet får väl förklara om dom är bergbomba på detta. Ja ja.
Styvmamman är här och biomamman bor i Kurdistan har jag fattat det som.
Han skilde sig med biomamman för länge sen i Kurdistan.
Citera
2020-07-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Styvmamman är här och biomamman bor i Kurdistan har jag fattat det som.
Han skilde sig med biomamman för länge sen i Kurdistan.
Japp - så är min uppfattning också. Men det verkar som om intriger, fantasier och misstänksamheten flödar här. Att kompisarna kallar styvmamman för "Tishkos mamma" är inte konstigt. T har ju inte haft nån annan mamma - och verkar knappt ha några minnen av sin biomamma.
Citera
2020-07-29, 12:37
Medlem
Citat:
Japp - så är min uppfattning också. Men det verkar som om intriger, fantasier och misstänksamheten flödar här. Att kompisarna kallar styvmamman för "Tishkos mamma" är inte konstigt. T har ju inte haft nån annan mamma - och verkar knappt ha några minnen av sin biomamma.
Det stämmer. Hon är styvmamma och enligt Wilma hon gillade inte alls Tishko.
Citera
2020-07-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Tyckte som dig i Youtube klippet, och mammans del i förhöret är ännu mer flyktigt.
Läser man däremot Fup förhöret med systern, som själv lever under skyddad identitet, så är systern mera rakt på sak.
Tydligt är mamman förvägrat Wilma att bo hos henne, mamman framstår inte som någon stark och
klok förälder och bortförklarar svårigheterna mellan Wilma o pojkvännen.
Inte heller socialsekreteraren--Hannas mamma,tycks inte heller inse att Wilma och pojkvännen
har ett destruktivt förhållande utan hon bara uppfattar det lite tjafs mellan dem trots att pojkvännen örfilar Wilma.
Hanna tycks gilla pojkvännen mycket och trekantar vid behov.
Wilmas mamma reagerar märkligt när hon får veta om trekant som hennes dotter berättar om, mamman säger bara att det inte var så bra att den tredje partnern är en vännina till Wilma.
Wilma verkar vara en oerfaren och väldigt godtrogen flicka, en mamma borde bli förskräckt över att höra hur pojkvännen lekar sexlekar med unga Wilma.
Biologiske pappan och systern är väl mest normala och med rätt vuxen-tänk, men ingen har tåga att stoppa Wilmas relation med den olämplige pojkvännen.
Förstår inte hur en mamma kan vara så
diffus, hon borde ta hem dottern till sig och styra upp Wilmas tillvaro med hjälp att den biologiske pappan. NU är allt försent, även pojkvännen har blinda föräldrar, har ingen insyn alls i hur deras
son missbrukar porr och droger.
Ett otäckt exempel på när föräldrar inte tar ansvar och hjälper sina barn.
Varningstecknen fanns men ingen såg
Citera
2020-07-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Shit, nu är jag här igen.

Du hade RÄTT i det du sade tidigare.

MEN. Jag har inget körkort...

FUP sidan 647
Vi sa hej då till familjen. Vi kör Tishko till hans hem. Vi lämnar honom, säger hej då och
lämnar honom. Vi kör bilen, en röd bil. Lankos bil lämnas kvar hos Tishkos far som är en
Audi A4 silver. Sen körde vi tillbaka till Alingsås. Vi stannade inte på vägen.

Varför var det viktigt! Stannade inte på vägen...

Vem körde?
Lanko. Jag har inget körkort.

Man behöver väl inget körkort för att köra bil...

Jag vet, nu är jag väl något konspiratorisk.

Men det gäller att vrida och vända på varenda sten i detta fallet när kommer till HR.

Nej, det är iof sant. Man behöver inte körkort för att köra bil. Fupen hade inte direkt fått godkänt i nationella prov i svenska, så som den är skriven. Man kan nog tolka det på olika sätt!
Det kan ju vara så att förhörsledaren frågade om de stannar på vägen, men de inte skrev det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in