2020-07-25, 11:33
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos
Undra hur mycket de kan betala på företaget? Tidigare människor har nämnt Lamborghinin och huset som möjliga saker. Jag tänker mig alla resor de gör och filmar? All inredning till hela huset? Kan man börja dra av mat och sådant så länge det är en del av en video?

Jag såg en låst artikel i nån blaska att Jocke Tjänar pengar på att äga skrytbilarna ett tag och sedan sälja dem..

Någon som kan förklara hur det förhåller sig med den saken? ....
Citera
2020-07-25, 21:42
Bannlyst
Eftersom dom använder bilen i olika produktioner så ja han tjänar pengar på bilen som tex den senaste hade dom med i en musikvideo vilket genererar pengar
En sak är ju du de dom är inte ensamma o tjäna in
Pengarna finns nog en hel del folk bakom allting som
Vanliga Svenssons inte förstår eller ser .
Frågan är väll i stället är de verkligen dom eller blir dom styrda av olika mediaföretag
Jocke sa senast att säsong 4 av familjen Lundell skulle bli den sista och mer satsa på serier & Tv program
Och längre fram film som är hans drömmar
Citera
2020-07-27, 21:39
Medlem
Såg deras senaste video där de bestämmer pojknamn....

De hade två normala namn med och Jonna börjar hånskratta åt ett av de enda normala namn de har!??? Otäckt bakoframvänt.

De vill ha ett unikt namn och därför gäller bara engelska namn? Det finns unika svenska namn.
De vill inte att barnen ska bli retade för sina namn? De kommer garanterat bli retade för deras wt namn sålänge de inte går i skolan ibland andra wt människor. Vilket de inte kommer göra då de bor i ett respekterat och på gränsen till överklassområde.

Gör ungen en tjänst och gör om gör rätt.
Citera
2020-07-28, 20:24
Medlem
blomodlarens avatar
Men vad ÄR det för WT namn de väljer mellan. Herregud.
Citera
2020-07-28, 21:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Men vad ÄR det för WT namn de väljer mellan. Herregud.
Ja dom ber ju om att få ungen retad.
Citera
2020-07-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja dom ber ju om att få ungen retad.

Heter inte många ungar trams idag? På bekantas barns dagis är det mer TuvaLova-Li och Neo än vanliga namn som Alice och Viktor. Inte ens WT-område.
Citera
2020-07-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Heter inte många ungar trams idag? På bekantas barns dagis är det mer TuvaLova-Li och Neo än vanliga namn som Alice och Viktor. Inte ens WT-område.

Vet inte vilket område det skulle vara om det inte är WT. För "många" ungar heter inte trams i vanliga områden.
Det är ju bara att själv titta på namntopplistor för nyfödda i Sverige de senaste åren så får du en hint.
Senast redigerad av Johnnyhotter 2020-07-29 kl. 01:47.
Citera
2020-07-29, 09:55
Medlem
Roligast var ju Diamond som de dessutom felstavat till Dimond, hade vart humor om de valt ett namn på engelska som de dessutom stavat fel . De hade väl fått stava det Dajmond så folk uttalar rätt...
Citera
2020-07-29, 10:12
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddaP
Roligast var ju Diamond som de dessutom felstavat till Dimond, hade vart humor om de valt ett namn på engelska som de dessutom stavat fel . De hade väl fått stava det Dajmond så folk uttalar rätt...
Tycker det låter som ett tjejnamn och inte killnamn...eller egentligen som inget namn alls. Men antar att det något sorts namn
Citera
2020-07-29, 10:46
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Renoveringen är minst sagt kostsam. Snackas om hyfsat många miljoner:

https://www.youtube.com/watch?v=33qrxWkY_nc

10 miljoner i renoveringskostnader nämns (men det är troligen inte allt)
Terassen: 1.8 miljoner
"tältet" (väderskyddet de hade på) 480 papp
byta fasad till puts: 1.5
Trädgården skall han satsa 7-8 miljoner på.
Hans kontor (som är det finaste rummet i huset enligt honom) skall rivas då de skall ha barnrum där.
osv.

I ett annat klipp nämns att de fått en värdering på 13.5...

Jag betvivlar inte att dom lägger ner några spänn, men det är nog mest kulisser. Jockiboi kan ju vräka ur sig vad som helst. Hur ser en terass på en villa ut som kostar nära 2 miljoner? Vad ska man göra i trädgården för 8 miljoner? Varför bygger han inte ett nytt hus med bättre läge för dom pengarna?

Summasummarum gissar jag att han lägger ner runt 2 på kulisser för att få content till sin tv-serie och bli en "snackis", inget fel med det. Jag måste trots allt ge jockiboi en eloge, han har lyckats dra in lite stålar och agerar hyfsat slugt i många fall. Jag hade aldrig satsat pengar på att han skulle komma någonstans överhuvudtaget.
Citera
2020-07-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag betvivlar inte att dom lägger ner några spänn, men det är nog mest kulisser. Jockiboi kan ju vräka ur sig vad som helst. Hur ser en terass på en villa ut som kostar nära 2 miljoner? Vad ska man göra i trädgården för 8 miljoner? Varför bygger han inte ett nytt hus med bättre läge för dom pengarna?

Summasummarum gissar jag att han lägger ner runt 2 på kulisser för att få content till sin tv-serie och bli en "snackis", inget fel med det. Jag måste trots allt ge jockiboi en eloge, han har lyckats dra in lite stålar och agerar hyfsat slugt i många fall. Jag hade aldrig satsat pengar på att han skulle komma någonstans överhuvudtaget.

Trodde inte heller han skulle komma någonstans, verkade totalt lost efter kungarna i tylösand, spelade in massa skit i sin källare som bara var pinsamt. Nån som vet vad dem andra från serien blev av?
Citera
2020-07-29, 10:56
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greddy33
Trodde inte heller han skulle komma någonstans, verkade totalt lost efter kungarna i tylösand, spelade in massa skit i sin källare som bara var pinsamt. Nån som vet vad dem andra från serien blev av?

Nemo satte på en 14-åring, blev dömd för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in