2020-07-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Någon som vet hur mycket Jockeyböy och Jonna tjänar i månaden? Hur mycket de tar ut? Osv osv

Nu har de väl lagt sisådär 20 miljoner på huset, när de kunde byggt ett nytt från grunden för det priset och fått ett slott:-)

Kan ju alltid kolla vad bolaget drar in här. Skaplig omsättning iaf, sen ser man ju aldrig vad man plockar ut i lön då man inte behöver redovisa det (de flesta lägger sig väl vid gränsen för statlig skatt), utdelning redovisas men det verkar blygsam.

Å andra sidan behöver de inte ta ut så mycket lön och utdelning som man får skatta bort stora delar av då de har fördelen att de i princip kan köpa allt med oskattade pengar via bolaget, hus och Lambo osv, då vad som helst kan uppges ha med verksamheten att göra i deras fall så länge de visar upp det i en video. Värre för en hantverkare tex som bara kan köpa verktyg osv på bolaget, eller en fotograf som mest kan köpa kamera osv.
Citera
2020-07-18, 15:49
Medlem
Joakim och Jonna Lundell fortsätter att dra in miljonsummor i sitt företag.
Under förra året omsatte influencerparet 11,5 miljoner kronor, skriver Breakit.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/b5yz7e/ny-miljonsucce-for-joakim-och-jonna-lundell
Citera
2020-07-18, 21:47
Avslutad
Kollar aldrig på parets reality-serie men när jag ser Joanna på nån nyhetssajt, kan jag inte låta bli att undra om hon föddes med LKG-spalt?
Citera
2020-07-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Kollar aldrig på parets reality-serie men när jag ser Joanna på nån nyhetssajt, kan jag inte låta bli att undra om hon föddes med LKG-spalt?

Hon har ju inget ärr? Lite överbett och dåliga läppfillers är min gissning.
Citera
2020-07-19, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hon har ju inget ärr? Lite överbett och dåliga läppfillers är min gissning.

Hon kanske döljer ärr med smink eller nåt
https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/OnBGO1/albert-12-samlar-in-pengar--till-barn-med-gomspalt

Den här pojken påminner faktiskt lite om Joanna, speciellt näsan och läpparna. Joanna hade kanske inte lika grav missbildning som pojken.
Citera
2020-07-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Hon kanske döljer ärr med smink eller nåt
https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/OnBGO1/albert-12-samlar-in-pengar--till-barn-med-gomspalt

Den här pojken påminner faktiskt lite om Joanna, speciellt näsan och läpparna. Joanna hade kanske inte lika grav missbildning som pojken.

Hon har sagt själv att hennes läpp är sned för att hon piercade sig själv över läppen och "en nerv dog". Artikel https://nyheter24.se/noje/919328-efter-nervskadan-jonna-lundell-visar-nya-skonhetsingreppen
Citera
2020-07-19, 00:30
Medlem
Larasofts avatar
De är tillräckligt speciella för att hålla några år till. De tar sannolikt ut lön eftersom man inte får dra av privata kostnader i bolaget. Lön ger dessutom möjlighet att ta ut överskott som utdelning med låg beskattning. Jag tror att Jocke är noga med sådant.
Citera
2020-07-19, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hon har sagt själv att hennes läpp är sned för att hon piercade sig själv över läppen och "en nerv dog". Artikel https://nyheter24.se/noje/919328-efter-nervskadan-jonna-lundell-visar-nya-skonhetsingreppen

Vet inte riktigt om jag köper hennes historia men det är kanske som hon säger.
Citera
2020-07-21, 05:06
Medlem
B´stards avatar
Renoveringen är minst sagt kostsam. Snackas om hyfsat många miljoner:

https://www.youtube.com/watch?v=33qrxWkY_nc

10 miljoner i renoveringskostnader nämns (men det är troligen inte allt)
Terassen: 1.8 miljoner
"tältet" (väderskyddet de hade på) 480 papp
byta fasad till puts: 1.5
Trädgården skall han satsa 7-8 miljoner på.
Hans kontor (som är det finaste rummet i huset enligt honom) skall rivas då de skall ha barnrum där.
osv.

I ett annat klipp nämns att de fått en värdering på 13.5...

Nu är det bolaget som äger huset, så de behöver ju inte betala renoveringen med skattade pengar. Hyran som de betalar till bolaget för huset stiger knappast i förhållande till renoveringskostnaderna.
Den hyran ska motsvara vad det skulle kosta att hyra huset på öppna marknaden. Och i det läget så innebär det på sin höjd 30000 i månaden (troligen mindre) Dessutom används en del av huset till kontor/en stor del av huset används till deras videos/program. Och då kan de troligen dra av det mot hyran de skall betala. Om det skulle tas ut en hyra för att motivera investeringen så skulle den behövt ligga kring 100 papp i månaden - och därav det finurliga med att hyra av sin egen firma när man tokrenoverar - dessutom i en stad där de inte kommer få igen pengarna vid en försäljning.
Citera
2020-07-21, 14:43
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vet någon var man kan stream senaste spökjakt gratis? Frammegården. Inte på Dplay.
Citera
2020-07-25, 01:21
Bannlyst
De lär nog inte finnas bara rätta säg in o betala som alla andra Svensson om man vill se .
Ang Lindö finns kåkar som är värre en deras i detta område om man ska diskutera priset ,Deras ligger c:a 450 meter i från en väldigt fin badstrand de vill säga gång avstånd för dom som orkar, Deras hus ligger lite avsides men nära endå om ni förstår perfekt läge o väldigt bra grannar o kåken är förmodligen värderad till
13 om inte mer nu efter renoveringen.
Citera
2020-07-25, 10:02
Medlem
Medlemloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
De är tillräckligt speciella för att hålla några år till. De tar sannolikt ut lön eftersom man inte får dra av privata kostnader i bolaget. Lön ger dessutom möjlighet att ta ut överskott som utdelning med låg beskattning. Jag tror att Jocke är noga med sådant.
Undra hur mycket de kan betala på företaget? Tidigare människor har nämnt Lamborghinin och huset som möjliga saker. Jag tänker mig alla resor de gör och filmar? All inredning till hela huset? Kan man börja dra av mat och sådant så länge det är en del av en video?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in