2020-07-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Stor humor! Vad kommer alla ifrån?
Idag går alla mina småbolagsraketer bra.

Ja, jag såg comintelli! De som äger swemet äger också Comintelli såg jag på Avanza.

Bra du får lite lön för ditt gräv!

Swemet hamnade ju på vinnarlistan igår och då kommer alla dessa jönsar dit nästa dag?

Vad som hände igår vet jag inte, men där var några större köp på morgonen så jag gissar på en lite finare aktieklubb.
Citera
2020-07-28, 15:11
Medlem
Volymen är extrem nu, över 1 miljon aktier.

Jag såg en Nordea-kund tanka hem 50.000 aktier.

Men precis som igår är det AVA som nettoköper och Nordnet som nettosäljer.

Snabba cash med vinsthemtagningar på eftermiddagen.

Jag brukar ju handla trögare storaktier så jag studerar detta förundrat med stora ögon.

En lustiger dans är det.
Citera
2020-07-28, 15:27
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Volymen är extrem nu, över 1 miljon aktier.

Jag såg en Nordea-kund tanka hem 50.000 aktier.

Men precis som igår är det AVA som nettoköper och Nordnet som nettosäljer.

Snabba cash med vinsthemtagningar på eftermiddagen.

Jag brukar ju handla trögare storaktier så jag studerar detta förundrat med stora ögon.

En lustiger dans är det.

Sett detta en massa gånger. Detta är ändå en rätt seg affär. Jag har ofta sett omsättning flera gånger av bolagets börsvärde. Då är det rejält rally. Men då behöver det vara någon mer spännande aktie. Gärna nåt med "cloud" i beskrivningen och lågt värderat på grund av förestående konkurs. Inget som stoppar Avanzas haussegäng som kan få igång en omsättning på 10x börsvärdet på en eftermiddag.
Citera
2020-07-28, 17:36
Medlem
EAG som är EUWAX AG i Tyskland har sålt idag.

Pareto Securites (PAS) köpte 15.000 st.

Aktien försöker ta sig förbi "magiska" 3 kr utan att lyckas. Det är märkligt hur jämna siffror ibland kan spöka.

Ner mot 2.80 vid stängning.

Men det måste ju vara en massa daytrading i detta.