2020-07-28, 22:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Konsulatet har endast fysiska papperskopior av dokumenten? Och ingen som helst uppkoppling till nätet.

Jänkarna fick ju inte ta med sig sina dokument från konsulatet i Wuhan.
Citera
2020-07-28, 22:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Inblandade, ja. I Sverige får däremot inte regeringen gå in och detaljstyra myndigheter (Folkhälsomyndigheten). Finns i grundlagen i Sverige och Finland och få andra länder.

Hade vi inte haft detta hade vi garanterat apat efter UK med den snabba svängningen till lockdown och cuckbindor på ansiktena. Tur att slappsnorren Löfven inte fick styra alltså.
Det finns absolut inte nåt som säger att det regeringen tycker inte sipprar ner. Dessutom är det regeringen (med riksdagens stöd) som utformar och spikar myndigheternas direktiv. De anger också de ramar - ekonomiska o a - myndigheterna har att hålla sig inom. Bristerna i äldrevården är t ex inget FHM direkt kan göra nåt åt, de är orsakade av politiska beslut. Ändå så försökte FHM - mot bättre vetande - inbilla oss att det skulle gå att skydda di gamle i riskgrupperna ....

Så ”slappsnorren” styr mer än vad du tror, vilket tyvärr säger en del om dig, Mr Noll Koll.
Citera
2020-07-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har ALDRIG hört Tegnell skylla ifrån sig (trots att det skulle ha funnits både motiv och tillfälle för det..). Han säger alltid "vi" - trots att han själv och FHM inte har haft ett skit att göra med saken.. än mindre att ta ansvar för det..

Han ber att få återkomma (de få gånger som detta har hänt) för att kolla faktaunderlaget. Inte för att undgå ansvar.

En mycket egendomlig man i positiv bemärkelse. One of his kind..
Få ggr...nä du det har förekommit X antal gånger.
Citera
2020-07-28, 22:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur kan du tro det när de flesta masker som vanligt folk använder ändå släpper igenom stora mängder virus? Viruspartiklar är nämligen mindre än bakterier som är det masker främst är konstruerade att skydda mot

Viruset sprids i huvudsak som droppsmitta. Smååå droppar som till viss del kan fångas upp även av ett enklare munskydd.
Citera
2020-07-28, 22:14
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag misstänker att Tegnells IQ vida överskrider din..

När pluggade du virologi sist? ;-)

Och innebär "försiktighetsprincipen" som du så tvärsäkert efterfrågar..?

Att du ens ställer frågan. Jag har pluggat virologi ja, väldigt lite men på universitetsnivå. Försiktighetsprincipen är att man förutsätter att något kan vara betydligt värre än det är innan man antar det motsatta. Man tar på sig bilbältet innan man kör iväg med bilen inte för att man antar att man kommer att råka ut för en bilolycka utan för att det är bättre att ha bilbälte på sig om man råkar ut för en bilolycka. En normalbegåvad epidemiolog skulle förutsatt att möjligheten för en europeisk samhällsspridning förelåg i februari. Så jävla svårt var det inte att fatta. Men du verkar anse att vi skulle vänta tills efter att folk blivit smittade för att se om så var fallet.
Citera
2020-07-28, 22:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att du ens ställer frågan. Jag har pluggat virologi ja, väldigt lite men på universitetsnivå. Försiktighetsprincipen är att man förutsätter att något kan vara betydligt värre än det är innan man antar det motsatta. Man tar på sig bilbältet innan man kör iväg med bilen inte för att man antar att man kommer att råka ut för en bilolycka utan för att det är bättre att ha bilbälte på sig om man råkar ut för en bilolycka. En normalbegåvad epidemiolog skulle förutsatt att möjligheten för en europeisk samhällsspridning förelåg i februari. Så jävla svårt var det inte att fatta. Men du verkar anse att vi skulle vänta tills efter att folk blivit smittade för att se om så var fallet.
Finns inte en enda normalbegåvad epidemiolog i Europa alltså.. Eller vi kanske skulle stängt ner i januari och fortfarande vara nedstängda?
Citera
2020-07-28, 22:22
Medlem
Citat:

Det är så här jag också känner..

”Det som verkar försiktigt i ett led kan vara motsatsen i ett annat. Att inte agera kan vara mer försiktigt än att göra det. Risk är svårt. Försiktighet ännu svårare.”
Det är häpnadsväckande många som tvärsäkert vet vad som är försiktigt i detta sammanhang och uppenbarligen har en egen definition av en ”Försiktighetsprincipen”.
Citera
2020-07-28, 22:22
Medlem
Citat:
Vänta och se är ju vad hur svea rike jobbar har jag märkt, lite som man måste ha en bekräftelse först...istället för att ev. förebygga innan.
Citera
2020-07-28, 22:28
Medlem
Nej jag är ingen dödens apostel här på flashback, jag följer endast utvecklingen. Nu ligger Platz.se och c19 exakt lika i sitt resultat. Man anger 5733 avlidna båda sajterna men det var en upphämtning på c19.se som fick det till +6 medan platz.se vidhåller +4.

Jag gapar inte men jag har beskrivit att gapet ökat till 31 dom två sista dagarna. Ingen stor ökning. I morgon kan vi förvänta oss en högre dödssiffra på grund av att eftersläpningar inhämtas. Hur det fungerar med register-rensningarna har jag inte blivit klok på. Det är positiva siffror på IVA, båda sajterna anger 49 inlagda där.
Citera
2020-07-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Är det inte bara så att vissa regioner har rapporterat senare?

Nej det verkar inte så. Eftersom dödligheten minskar, det kan vi väl vara överens om, borde inte gapet öka dag för dag. Det som blir senare rapporterat bör ju komma med i FHM dagen efter men jag ser inte att detta inträffar mer än dom dagar som FHM drämmer till med höga siffror. Min misstänksamhet blir kronisk.
Citera
2020-07-28, 22:32
Medlem
Otroligs avatar
Räknar man med aktuella befolkningssiffror har Peru faktiskt redan gått om oss i avlidna/miljon.

Sverige: 5702/10343403 · 10^6 ~ 551 avlidna/miljon
Peru: 18418/32824358 · 10^6 ~ 561 avlidna/miljon

Som jag skrev tidigare idag så en tidsfråga innan det blir officiellt på sidor som Worldometer (som dock har inaktuella befolkningssiffror för de flesta länder).
Citera
2020-07-28, 22:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja så verkar det ju vara för WHO är de riktiga klåparna i coronavansinnet sedan dag ett och fågelflunsemannen Björn rådgör knappast med sina sektmedlemmar innan han gjort sina ofta tokiga och bittra uttalanden.

Citat:
De flesta av de 22 var antingen pensionärer eller nära inpå. Inte riktigt dags att börja tänka på "karriären" vid det läget.

Två exempel på det jag skrev om.
Nedvärdera och förlöjliga alla kritiker av den svenska coronastrategin. En sekt som dyrkar FHM.

Munskydd.

Citat:
Forskare: Allt fler belägg för munskydd

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/forskare-fler-bevis-for-munskydd

Citat:
ECDC-forskare: Allt mer belägg för munskydd

https://www.svt.se/nyheter/ecdc-forskare-fler-och-fler-bevis-for-munskydd

Citat:
Sverige alltmer ensamt i synen på munskydd

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-alltmer-ensamt-i-synen-pa-munskydd

Blir nog krav på munskydd även i Sverige i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in