2020-07-28, 00:14
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag säger så här, om jag vore styrande över all utbildning så hade jag avvaktat lite med att detta. Hur länge är svårt att säga men minst tom dec.

December låter lagom till perfekt men Tegnell o gänget verkar köra på motsatt sida som vanligt
Citera
2020-07-28, 00:18
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det mest anmärkningsvärda är att detta bara fortsätter att pågå. Han är herren på täppan och ingen ifrågasätter honom. Och var håller Löfvén & Co hus?

Ryggradslösa Löven gömmer sig som vanligt och skickar sina ministrar på pressträffar, förmodligen tror Sossarna att när han inte framstår med dåliga nyheter så är han oskyldig.
Citera
2020-07-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tack.
Själv föredrar jag https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Lätt att se och de icke fullständiga veckorna är markerade och därför lätta att ignorera. Samt att många andra Europeiska länder är med och det kan ju vara intressant att se på även dessa. Uppdateras en gång i vecka. Samt att kurvan går långt till baka i tiden så man kan jämföra.
Den databasen är suverän om man vill jämföra mellan olika länder. Jag försöker gå så nära datakällan som möjligt och tycker därför att SCB:s Excel-fil är lite bättre för mina syften. Där kan man också se hur stor underdödlighet som eventuellt finns och jämföra datum för datum (vet inte om man kan göra det på euromomo).

Det är dock helt klart glädjande att mer och mer data och fler och fler studier blir tillgängliga allteftersom tiden går angående detta virus och denna pandemi.
Citera
2020-07-28, 00:21
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det var nog inte så mycket att de inte "hann med", som att man stod på etablissemangets sida. När man även blev tvungna att kalla in medelklassens och inte minst den övre började kritiken komma.
...
Är nog en kombination av båda.

Ingen vågar ställa frågorna för att man inte är förberedd när Tegnell dagligen (utom på helger som en markering för härskarteknik) håller hov och idiotförklarar alla andra. Samtidigt strömmar det in info från resten av världen om vad som sker och som ska rapporteras (och förhoppningsvis generera klick ...).
I en kris sluter ”alla” upp på ledningen.

Gemensamt med jänkarna är medias ”patriotism” parat med hybris: och försvaret av Sverigebilden är i allra högsta grad ett utslag av nationalism (även om man själva inte inser det).
För Sveriges del kan man lägga till våra fega och okunniga journalister, som dessutom överöstes med pengar från staten för att kunna ”informera” allmänheten.

Jag tror inte heller nån vågade ens hos oppositionen - för tänk om Tegnell fick rätt (även en blind höna hittar ett korn). Hade tegnellinjen övergetts och folk ändå dött skulle hans gäng kunnat hävda att med hans (oprövade) ”vetenskapliga” metod hade färre dött och ekonomin blomstrat ...
Citera
2020-07-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Risken för att bli smittad och smitta andra är lägre med masker på. Du är mer skyddad och mindre virus hamnar i luften.
Hur kan du tro det när de flesta masker som vanligt folk använder ändå släpper igenom stora mängder virus? Viruspartiklar är nämligen mindre än bakterier som är det masker främst är konstruerade att skydda mot
Citera
2020-07-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Är det nu vi ser en början på en andra våg i Europa, USA och Asien. Vad kan man förutspå redan nu kommer det bli en svårt höst samt vinter? Kommer Tegnell & Co hålla skolor och universitet öppna?

Tegnell o Co verkar ju inte tro på en andra våg, nya utbrott etc. Sverige kommer klara sig riktigt bra i höst.. Så, antagligen gör de inget nytt. Vi ska nog vara glada om de behåller de restriktioner som finns nu.
Citera
2020-07-28, 00:28
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur kan du tro det när de flesta masker som vanligt folk använder ändå släpper igenom stora mängder virus? Viruspartiklar är nämligen mindre än bakterier som är det masker främst är konstruerade att skydda mot

Källa på det? Jag vill inte ha Tegnell och company som källor. Tack i förhand.
Citera
2020-07-28, 00:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Att sjuka människor lättare får blodproppar och andra cirkulationssjukdomar av att ligga stilla är vida känt, givetvis vet sköterskor och läkare om detta men de hinner och klarar inte alltid av att motverka det.

Har legat flera gånger på sjukhus och då har jag legat i säng. Det har aldrig funnits en annan möjlighet!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Med Europas sämsta vård? Varför skulle Sverige komma bäst ut? Vi har ju inte ens munskydd. Fullpackat med folk överallt. Öppna skolor m.m.
Och likväl sjunker det. När ska det sjunka in i ditt sjuka sinne? Med de regler och vanor vi har så sjunker det. Låt det sjunka in!
Citat:
Jag är rädd att vi går mot katastrof.
Sök hjälp för dina katastrofkänslor. De kan vara symptom på nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Javisst! Det gör man ju alltid. Fast det mesta av dessa problem behandlas ju fortfarande väl på äldreboendet.

Nej det gör ju inte det tyvärr..Syrgas och dropp i olika former ges på sjukhusen.
Citera
2020-07-28, 00:35
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Tegnell o Co verkar ju inte tro på en andra våg, nya utbrott etc. Sverige kommer klara sig riktigt bra i höst.. Så, antagligen gör de inget nytt. Vi ska nog vara glada om de behåller de restriktioner som finns nu.

Vad har du för källa på det?
FHM gissade på fler utbrott i höst och vinter vad jag vet.
Citera
2020-07-28, 00:35
Medlem
Citat:

Från CDC.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/cloth-face-cover-guidance.html
Finns säkert många fler källor.

De skriver visserligen "most likely" men det måste väl vara bättre än inget alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in