2020-07-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Tycker oddsen talar sitt tydliga språk. Malmö är stora favoriter, går inte att säga annat.

Ja det är dom absolut. Eller tolkade du mitt inlägg på något annat sätt?
MFF var otroligt effektiva mot Sirius, typ 100%. Spelmässigt har det dock inte sett superbra ut.

Toivonen har förändrat dynamiken i MFF totalt, dom är inte längre ett lika tydligt "one-man-band" där man tidigare varit väldigt beroende av att AC skall leverera, Ola är Rosenberg ersättaren, och som det är nu skulle jag inte bli förvånad om Toivonen kommer vara en ännu större tillgång än Rosenberg var, iaf de sista åren Rosenberg hade i MFF. Det är ren klass och det syns. Sedan har ju Kiese inte varit kattskit heller, även om Toivonen är en mycket mer begåvad fotbollsspelare.

Det är ungefär den påverkan jag skulle förvänta mig att Berg skulle ha om han skulle komma nästa år.

Med det sagt hoppas jag att vi vinner, men det blir en svår match.
Citera
2020-07-28, 20:39
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det är dom absolut. Eller tolkade du mitt inlägg på något annat sätt?
MFF var otroligt effektiva mot Sirius, typ 100%.

Toivonen har förändrat dynamiken i MFF totalt, dom är inte längre ett lika tydligt "one-man-band" där man tidigare varit väldigt beroende av att AC skall leverera, Ola är Rosenberg ersättaren, och som det är nu skulle jag inte bli förvånad om Toivonen kommer vara en ännu större tillgång än Rosenberg var, iaf de sista åren Rosenberg hade i MFF. Det är ren klass och det syns. Sedan har ju Kiese inte varit kattskit heller, även om Toivonen är en mycket mer begåvad fotbollsspelare.

Det är ungefär den påverkan jag skulle förvänta mig att Berg skulle ha om han skulle komma nästa år.

Med det sagt hoppas jag att vi vinner, men det blir en svår match.

Ja eftersom du skriver att den odds sättaren borde få sparken så verkar det som att du tycker oddsen skulle varit mer jämnt fördelat.

Spelmässigt är Blåvitt väl så bra som alla lag i serlen förutom mot Norrköping, där blev vi väl relativt utspelade. Däremot som du säger, Blåvitt är ju totalt värdelösa på att förvalta sina lägen.
Citera
2020-07-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ja eftersom du skriver att den odds sättaren borde få sparken så verkar det som att du tycker oddsen skulle varit mer jämnt fördelat.

Spelmässigt är Blåvitt väl så bra som alla lag i serlen förutom mot Norrköping, där blev vi väl relativt utspelade. Däremot som du säger, Blåvitt är ju totalt värdelösa på att förvalta sina lägen.

För att MFF är väldigt effektiva och sätter sina chanser och vi har helt omöjligt svårt att göra mål... då borde väl inte oddsen vara mer jämnt fördelat?

Peking var mycket bättre i första halvlek, fast då hade vi Sana, Aiesh och Giorgi på bänken, Bjärsmyr får väl också anses vara ett avbräck i vår startelva, det blev ju bättre när dom kom in och så fick vi kvitteringen och hade lite momentum där men så åkte vi på två bra omställningar. Rättvis vinst för Peking i det stora hela.
Citera
2020-07-28, 22:34
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
För att MFF är väldigt effektiva och sätter sina chanser och vi har helt omöjligt svårt att göra mål... då borde väl inte oddsen vara mer jämnt fördelat?

Peking var mycket bättre i första halvlek, fast då hade vi Sana, Aiesh och Giorgi på bänken, Bjärsmyr får väl också anses vara ett avbräck i vår startelva, det blev ju bättre när dom kom in och så fick vi kvitteringen och hade lite momentum där men så åkte vi på två bra omställningar. Rättvis vinst för Peking i det stora hela.

Handlar väl främst om vad lagen presterat poängmässigt och hur trupperna ser ut. Jag är inte heller särskilt imponerad av Malmö spelmässigt. Hade vi satt våra lägen så hade vi inte varit långt efter Malmö. Men vi spelade bra, till och med bättre än nästan alla lag förra säsongen och det blev inte bättre än en sjunde plats. Och I slutändan handlar det om att göra mål, där är Malmö mycket bättre än oss. Även om dom får en del gratis mål av motståndaren.
Citera
2020-07-29, 10:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ungefär så.

Som tur är så jobbar man fortfarande hemifrån men ja det är en udda tid att köra finalen på. De borde ha flyttat den en timme senare så hade det varit perfekt.

Vi får se hur det blir. Det verkar som att er favorit kommer stå i mål i cupfinalen. Får bara hoppas att han repat sig från hörselskadan.

Jo jag har inga problem med att hinna se den men likväl en udda tid.

Det är kanske tur för oss att det inte är publik på finalen, det svinet hade väl lagt ner sig med invalidskador och fått matchen avbruten så fort vi sjungit en ramsa, sparkat på bollen, köpt en korv i kiosken, åkt till arenan... Varvid vi sedan fått stryk med 0-3 av förbundet...

Citat:
Handlar väl främst om vad lagen presterat poängmässigt och hur trupperna ser ut. Jag är inte heller särskilt imponerad av Malmö spelmässigt. Hade vi satt våra lägen så hade vi inte varit långt efter Malmö. Men vi spelade bra, till och med bättre än nästan alla lag förra säsongen och det blev inte bättre än en sjunde plats. Och I slutändan handlar det om att göra mål, där är Malmö mycket bättre än oss. Även om dom får en del gratis mål av motståndaren.

Beträffande oddsen borde givetvis MFFs vara mycket lägre och vårt högre.

Det går givetvis att resonera så att vi hade varit närmare om vi satt våra lägen samtidigt som MFF inte gjort det...

Ifjol levde vi mycket på vår fenomenala vår, sedan kom försäljningarna och skadorna och vi orkade inte. Man ska dock inte gnälla på den sjunde platsen då vi var tippade att åka ur...

Men för att knyta an till morgondagens kamp hoppas jag innerligt främst Giorgi är så hel att han grejar spela hela matchen, han behövs sannerligen.
I övrigt undrar jag hur man väljer att göra med Erling och JJ, sätter vi Erling som mb igen eller blir det JJ där? Om nu Erling spelar mb, får då JJ ta hand om mitten? Det sistnämnda känns ju som det bästa tycker jag.
Citera
2020-07-29, 12:13
Medlem
MrSkargards avatar
Georgiern missar finalen. Nej, jag orkade inte skriva hans fullständiga namn.
Citera
2020-07-29, 13:03
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Oddsen blir sämre och sämre för Blåvitts del. Det enda positiva är att skulle det mot förmodan bli straffar så hade Giorgi ändå bränt den.
Citera
2020-07-29, 13:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jo jag har inga problem med att hinna se den men likväl en udda tid.

Det är kanske tur för oss att det inte är publik på finalen, det svinet hade väl lagt ner sig med invalidskador och fått matchen avbruten så fort vi sjungit en ramsa, sparkat på bollen, köpt en korv i kiosken, åkt till arenan... Varvid vi sedan fått stryk med 0-3 av förbundet...

Vem är det du menar?
Citera
2020-07-29, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem är det du menar?

Marko Johansson. Incidenten med ra(c)ketforskarna från Götet.
Citera
2020-07-29, 14:37
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Marko Johansson. Incidenten med ra(c)ketforskarna från Götet.

Kanske står några flanar på utsidan av arenan och skickar in Marko raketer, men då står Sana redo med hörnflaggan.
Citera
2020-07-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Ja det är otur, blir väl Sana där då.

Jakob var ju helt ok som mittback så vem vet det kanske blir han och Bjärsmyr, om nu Jakob känner sig tillräckligt fräsch efter 90 minutaren mot Häcken. Mittbacken känns som det enda frågetecknet nu.

Sargon
Sana - Paka - Aiesh
Hasse - Erling Jr
Wernersson - ?? - Bjärsmyr - Jallow
Anestis
Citera
2020-07-29, 15:28
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ja det är otur, blir väl Sana där då.

Jakob var ju helt ok som mittback så vem vet det kanske blir han och Bjärsmyr, om nu Jakob känner sig tillräckligt fräsch efter 90 minutaren mot Häcken. Mittbacken känns som det enda frågetecknet nu.

Sargon
Sana - Paka - Aiesh
Hasse - Erling Jr
Wernersson - ?? - Bjärsmyr - Jallow
Anestis

Tolinsson borde väl va den som ligger först egentligen? Känns stabilare än Da Graca och Calisir är väl inte riktigt redo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in