2020-07-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Tolinsson borde väl va den som ligger först egentligen? Känns stabilare än Da Graca och Calisir är väl inte riktigt redo?

Nej Tolinsson går inte före Da Graca, det är jag hyfsat säker på.

Kan vi skeppa Koffe nu i sommar så borde vi göra det dock, jag tror Poyas starters när alla är hela och friska säkerligen kommer vara Bjärsa och Calisir, och vi har reserver.
Citera
2020-07-29, 23:04
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Tolinsson borde väl va den som ligger först egentligen? Känns stabilare än Da Graca och Calisir är väl inte riktigt redo?

Tolinsson har tyvärr bjudit på för många misstag, däremot så är han en kommande storback, det är nog allas magkänsla i alla fall. Men varken Calisir eller Da Graca Inger något lugn därbak. Bjärsmyr är given, sedan vet jag inte om tex Erlingmark eller rent utav Jakob fortsätter där i finalen?
Citera
2020-07-30, 07:21
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Tolinsson har tyvärr bjudit på för många misstag, däremot så är han en kommande storback, det är nog allas magkänsla i alla fall. Men varken Calisir eller Da Graca Inger något lugn därbak. Bjärsmyr är given, sedan vet jag inte om tex Erlingmark eller rent utav Jakob fortsätter där i finalen?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej Tolinsson går inte före Da Graca, det är jag hyfsat säker på.

Kan vi skeppa Koffe nu i sommar så borde vi göra det dock, jag tror Poyas starters när alla är hela och friska säkerligen kommer vara Bjärsa och Calisir, och vi har reserver.

Tolinsson och Wikström, framtida mittbackslåset.

Bjärs är given ja. Blir helt annorlunda bara han är med egentligen, lugnare och mer sansat oftast.
Citera
2020-07-30, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Georgiern missar finalen. Nej, jag orkade inte skriva hans fullständiga namn.

Otroligt tungt avbräck och jag fattar inte varför vi skulle spela ordinarie mot Häcken i söndags, även Sargon har ju fått ha behandling hela tiden fram till avspark ikväll egentligen. Inte för att Sargon är någon lysande gubbe men i brist på annat behövs han sannerligen.

Citat:

Calisir är antagligen given i Poyas bok när han är hel men nu har han inte spelat en minut på ett tag och lär därför knappast vara aktuell även om han eventuellt kommer med i truppen. Å andra sidan hade ju inte Bjärsa spelat på länge men fick starta direkt, Jakob hade bara ett kort inhopp innan han fick 90 mot Häcken etc så man vet aldrig.
Da Graca var röten som vanligt mot Häcken med sitt eviga bolltittande och det är bara att hoppas att han inte startar.
Tolinsson må göra sina ungdomliga misstag men hellre att han får den rutinen och kan utvecklas till en storback än att vi envisas med Da Graca som aldrig gör en människa glad.

Citat:

Det blir intressant att se vem som startar bredvid Bjärsa ja. Det är som Eagle var inne på egentligen den enda frågan i laguppställningen.
Jag tror nog att Jakob får fortsätta där om han orkar och att Erling får en roll liknande den mot Häcken där han droppar ner som en extremt defensiv mittfältare/tredje mittback rätt ofta.

Otroligt viktigt ikväll såklart, det känns som hela säsongen står och väger nu, en seger i afton och kommande europakval i sep ger en skön kick medan en förlust gör att det känns otroligt mörkt och trist.
Jag är dock otroligt pessimistisk inför matchen, har rätt svårt att se hur vi ska slå MFF men det är en enda match och frånsett Peking borta (där vi vilade en del gubbar inför cupen) har vi inte varit väck i en enda match i serien så vi kan rubba alla lag i enskilda matcher.

Snälla Torbjörn, låt det lossna målmässigt för Sargon, låt Erling äta upp MFF på mitten, låt Bjärsa och Jakob vara ett mittbackspar som ingen skådat sedan Glenn Hysén och Peter Larsson kamperade ihop och låt Giannis vara den grekiska gud han varit i sommar.
Citera
2020-07-30, 08:41
Avslutad
Skönt med beskedet att Dahlin inte är skadad och kan stå ikväll. Då är vi "fulltaliga" (om man bortser från att Bengtsson, Nielsen och Bachirou inte kommer lira) inför finalen ikväll.

Hoppas på två byten ikväll Safari och Antonsson ut och Knudsen och Rieks in bör ge ytterligare stabilitet på plan.

Planen då, punktmarkera Karlsson-Lagermyr så har man mer eller mindre stoppat Göteborg framåt. Med risk för att äta upp det följande så känns ingen annan som ska vara ett hot mot oss.
Citera
2020-07-30, 09:02
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt med beskedet att Dahlin inte är skadad och kan stå ikväll. Då är vi "fulltaliga" (om man bortser från att Bengtsson, Nielsen och Bachirou inte kommer lira) inför finalen ikväll.

Hoppas på två byten ikväll Safari och Antonsson ut och Knudsen och Rieks in bör ge ytterligare stabilitet på plan.

Planen då, punktmarkera Karlsson-Lagermyr så har man mer eller mindre stoppat Göteborg framåt. Med risk för att äta upp det följande så känns ingen annan som ska vara ett hot mot oss.

Tror knappast ni behövt punktmarkera Paka, för tillfället är han ganska iskall. Händer inte mycket varken när han eller motståndaren har bollen.
Erat problem var väl snarare målvaktsfrågan men den var väl löst nu med tanke på Dahlins godkännande.
Ni kommer bestämma stor del hur matchen kommer se ut och kanske rent av sluta.
Vill ni skicka ut oss eller AIK till Europa? 🤣
Citera
2020-07-30, 09:05
Medlem
mikeymikeys avatar
Och som kostymnisse säger så avgör denna matchen Blåvitts säsong. Förlust och resten av säsongen blir nästan ointressant.

Bortsett från borta mot Malmö 2018 så är det inga segrar, bara några få oavgjort. Nä jag har noll förväntningar idag.
Citera
2020-07-30, 09:18
Avslutad
Citat:
Tror knappast ni behövt punktmarkera Paka, för tillfället är han ganska iskall. Händer inte mycket varken när han eller motståndaren har bollen.
Erat problem var väl snarare målvaktsfrågan men den var väl löst nu med tanke på Dahlins godkännande.

Karlsson-Lagemyr kan hitta på mycket även om han är iskall. Den ende spelaren som man alltid måste se upp med när man möter er.

Jag tänkte inte på det tidigare men den som vinner ikväll får 20-talets första titel. Bara det är stort i sig.

Om vi mot förmodan vinner ikväll så går vi in i EL-kvalet i en senare runda vilket kan vara guld värt pga det tajta spelschemat. Eftersom jag är mer "old-school" så ser jag inte AIK som de här stora konkurrenterna som ni är. Och en titel väger alltid över än vem som kan potentiellt ta sig till Europa-kval.
Citera
2020-07-30, 09:26
Medlem
Citat:

Jag vill se en repris av Aiesh-Knudsen duellen.
Nu har väl Knudsen kommit in i det mer dock, men han var en rundningskona i Malmö förra året, skulle nog också åkt ut innan Calisir fick sitt röda, Rösler bytte påpassligt ut honom i minut 50 tyvärr.
Citera
2020-07-30, 09:36
Medlem
Citat:

Paka har börjat hitta formen tycker jag, mycket mindre slarv och onödiga bolltapp, bättre precision i passningsspelet och borde nog ha haft assist mot Bajen när han lägger en smörpass till Sargon, gjorde en likadan mot Falkenberg till Giorgi(blev mål). Det börjar se bättre ut, men han har bra bit kvar till vårformen förra året.
Citera
2020-07-30, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag vill se en repris av Aiesh-Knudsen duellen.
Nu har väl Knudsen kommit in i det mer dock, men han var en rundningskona i Malmö förra året, skulle nog också åkt ut innan Calisir fick sitt röda, Rösler bytte påpassligt ut honom i minut 50 tyvärr.

Heh, förhoppningsvis får Aiesh fokusera på försvarsspel under matchen istället. Men ja det kan nog bli att åka av där men så länge Aiesh gräver ner blicken så ska Knudsen och Rieks klara av det galant.
Citera
2020-07-30, 09:42
Medlem
Citat:
Heh, förhoppningsvis får Aiesh fokusera på försvarsspel under matchen istället. Men ja det kan nog bli att åka av där men så länge Aiesh gräver ner blicken så ska Knudsen och Rieks klara av det galant.

Lika galant som förra året är min förhoppning.

För vår del hoppas jag att han kommer ihåg vilket otroligt övertag han hade på Knudsen(och Rieks) och känner av det självförtroendet det borde ge, om nu Knudsen spelar. Safari hanterade det mycket bättre med smartare försvarsspel, sedan blev det förstås mycket mer försvarsinriktad för Aiesh också då Calisir åkte ut i 57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in