2020-07-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Inget som testat positivt med ett PCR-test har insjuknat igen, vad säger det?

alla som testat positivt med ett PCR-test utvecklar inte antikroppar, vad säger det?
Det kan betyda flera saker. En av dem är att man inte har tillräckligt många antikroppar i blodet (men högre halter lokalt, exempelvis i lungorna) för att man ska hitta dem med analys.

Det kan betyda andra sker också men det blir mer spekulativt.
Citera
2020-07-28, 19:15
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har ganska dålig koll på Sveriges siffror, men jag måste fråga om ni lider av samma fenomen som här i UK där vi har fler döda per dag än vi har folk i ventilator?

Nej. Långt ifrån. Antalet på IVA ligger på omkring 45-50 idagsläget och antalet döda är väl nere på under 10 per dag.

Dock är det olika enheter på dessa tal, personer och personer/dag.
Så jag vet inte vad du vill jämföra?
Citera
2020-07-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
man dör av ADE och cytokinstormar

det finns en stor risk att din "immunitet" kommer skapa ADE och cytokinstormar när hösten kommer.
Alla dör inte av ADE eller cytokinstormar.
Citera
2020-07-28, 19:16
Medlem
Citat:

det finns en stor risk att din "immunitet" kommer skapa ADE och cytokinstormar när hösten kommer.

Hur stor risk?
Citera
2020-07-28, 19:17
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo. Katalonien har varit det värst drabbade efter Madrid hela året räknat i antal fall.

Det är fortfarande ett få sett till befolkningsmängden i området.
Jag återkommer när jag hittat mer områdesspecifika data.
Citera
2020-07-28, 19:21
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Okej, he,he fick en fin sommar åtminstone.
Citera
2020-07-28, 19:23
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. Långt ifrån. Antalet på IVA ligger på omkring 45-50 idagsläget och antalet döda är väl nere på under 10 per dag.

Dock är det olika enheter på dessa tal, personer och personer/dag.
Så jag vet inte vad du vill jämföra?
Jämförelsevis har vi f.n. 97 patienter i ventilator och det avled 119 personer igår. Vi lade in 163 personer på sjukhus för totalt 1,286 patienter som är inlagda på sjukhus. 211 av dessa är på ICU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Om alla fortsätter hålla i restriktionerna samt använder munskydd på eget bevåg i trängre utrymmen så klarar nog vi Sverige hösten bra!
Går nog bra även utan munskydd vi har nämligen klarat influensor och förkylningar förr även utan sådana.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja och det var när man inte visste om det det kunde smitta mellan människor
Nej, det var det verkligen inte.
Citera
2020-07-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, det var det verkligen inte.

nej som sagt det var fel citat jag tänkte på men det här är också ett felcitat om tegnell uttalanden

PÅSTÅENDE: “Ingen risk att svenskarna kan sprida Corona-viruset. Risken är obefintlig”/Anders Tegnell, 2 februari.
https://emanuelkarlsten.se/sant-och-falskt-om-vad-statsepidemiolog-anders-tegnell-sagt/
Citat:
Citatet handlar om de första upptäckta fallen av corona i Kina och kommer från en intervju i Aftonbladet den 2 februari. Sverige evakuerade 11 svenskar och kontrollerna var rigorösa. Samtliga resenärer (totalt 250 europeer) testades inför resan och de med symptom fick vänta. Vid mellanlandning testade man igen och en tredje gång när man landade i Sverige. Därefter sattes samtliga i 14 dagars “frivillig karantän”, eftersom “erfarenhet visar att tvångsåtgärder inte för med sig följsamhet”. Det är i den här kontexten som Tegnell kommentarer följande:

“Jag skulle säga att risken att smittan sprids i Sverige med den här gruppen är helt obefintlig. Ingen grupp som kommit till Sverige är så välkontrollerad som den här gruppen. De har dessutom suttit helt isolerade i sina hem i Wuhan”

så nu har du också lärt dig nåt idag.
Citera
2020-07-28, 19:26
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Alla dör inte av ADE eller cytokinstormar.

nej, det är väl som med allt annat, individuellt.. man dör ju inte heller av HIV, stroke, hjärtinfarkt eller cancer, men om man har otur gör man det

viktigast för att förebygga dödsfall vid cytokinstorm är väl att få rätt vård och relativt snabbt, då ökar chanserna att överleva. precis som vid HIV, stroke, hjärtinfarkt eller cancer.

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur stor risk?

finns ingen studie som räknat ut hur stor risken är, men folk dör i cytokinstormar orsakade av ADE och covid-19 redan nu..
Citera
2020-07-28, 19:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
nej som sagt det var fel citat jag tänkte på men det här är också ett felcitat om tegnell uttalanden

PÅSTÅENDE: “Ingen risk att svenskarna kan sprida Corona-viruset. Risken är obefintlig”/Anders Tegnell, 2 februari.
https://emanuelkarlsten.se/sant-och-falskt-om-vad-statsepidemiolog-anders-tegnell-sagt/

så nu har du också lärt dig nåt idag.
Det visste jag redan. När Tegnell sa att viruset inte skulle komma till Sverige så spreds det redan mellan människor i Wuhan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in