2020-07-26, 13:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Får jag fråga om du hade dem? (Antikropparna.)

Jag har skrivit det förut här i tråden, inga antikroppar. Exet och dottern som höll på att hosta lungorna ur sig i Februari testade sig också nu i Juni, inga antikroppar. Exet jobbar i vården. Så jag är lite fundersam till de där testerna och vad de säger egentligen.
Citera
2020-07-26, 13:33
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har rest runt en del och helt undvikit människor, det går om man vill. Kräver ju lite planering iofs.

Hur lyckades du med det ? känns som du vart i naturen eller mindre turistdragande städer ?
Citera
2020-07-26, 13:34
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sådant brukar läcka ut faktiskt och vi har inte hört ett pip från NK tidigare. Och vår ambassadör är ju faktiskt på plats.

Jag lägger det på högen av bevis att karantän funkar!

Karantän ? Så Ebba Busch, har hon lyckats få vitsippor i Juni ?
Citera
2020-07-26, 13:35
Medlem
Citat:
Precis, så vaccinet kan dras tillbaka i fas IV.

Nu är man som sagt väldigt medveten om riskerna i det här fallet efter erfarenheterna med vaccin till SARS. Jag antar därför att man lägger extra jobb på att upptäcka sådant under fas III kanske.
Det kan ju vara så att vaccin inte är möjligt att framställa mot SARS-CoV-2, visst.

Som tur är kommer mycket forskning fram som kan ge ledtrådar till hur man ska designa läkemedel mot infektionen.

Jag passar på att tacka för länken till artikeln som tar upp NK-celler. Den hade jag missat men jag anser att nyckeln till den stora variationen i utfall av exponering för viruset, ligger i det ospecifika immunförssvaret, tillsamman med smittdos. En hög smittdos rundar det ospecifika immunförsvaret eftersom antalet NK-celler inte räcker till för att eliminera viruset.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.07.07.20148478v1.full.pdf
Citera
2020-07-26, 13:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Inte så jag menade.
Känner bara ibland att när något annat land går åt fel håll så finns det 1000 anledningar.
Tror tyvärr att BLM inte är enda anledningen. Oavsett hur väl man lyckats med lockdown så blir det extremt svårt att hålla nere smittan för evigt.
Med andra ord, det finns inget facit än.
Men i Sverige beror allt på allt är kass och fel.
Vill bara nyansera bilden lite.

Givetvis så spelar det in med flera olika faktorer.

Nu påstår jag inte att det är den enda anledningen, men fortfarande en dominerade när man ser hur vart det har brutit ut och hur det såg ut innan. Majoriteten av alla länder som har utbrott just nu kan kopplas till BLM, och de länder som inte har haft något utbrott är just de som aldrig har haft BLM.

Klart det inte finns något facit ännu för då skulle alla gå efter det.

Du har ju Tegnell att skylla på när han medvetet försöker skylla allting på andra. Varenda PK så står han och jämför med enbart de få länder som har det värre än Sverige. Har han ens nämnt Taiwan en enda gång?

I Tegnells värld så existerar bara 7 olika länder.

Svårt att få en nyanserad bild när vi har en regering plus myndighet som gör allt i deras makt med att framställa sig som den enda rätta.
Citera
2020-07-26, 13:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hur lyckades du med det ? känns som du vart i naturen eller mindre turistdragande städer ?

Ja jag har mest gjort utflykter i naturen.
Citera
2020-07-26, 13:43
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Kolla på den här, ser ut som nästan varje land (utom Sverige) vänder uppåt.
https://covidly.com/graph?country=Sweden&state=#growth
Citera
2020-07-26, 13:47
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Kolla på den här, ser ut som nästan varje land (utom Sverige) vänder uppåt.
https://covidly.com/graph?country=Sweden&state=#growth

Tycker det säger ganska mycket hur det ser ut med turistnäringen.

Att folk blir med tvång att testa sig på flygplatser och då är det inte så konstigt att det ökar i alla länder unders sommaren.

Utom Sverige.

Där har vi lagt all testning på individen framöver.
Citera
2020-07-26, 14:02
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Sådant brukar läcka ut faktiskt och vi har inte hört ett pip från NK tidigare. Och vår ambassadör är ju faktiskt på plats.

Jag lägger det på högen av bevis att karantän funkar!

I och för sig, är det något land som skulle kunna göra lockdown på det enda sätt som lockdown gör riktig nytta så är det Nordkorea. Dvs totalt utegångsförbud, inkl stängning av alla sjukhus m.m. De som dör under lockdown är collateral damage, men sen är viruset utrotat.
Citera
2020-07-26, 14:05
Medlem
Torsuss avatar
Nu har alltså Nordkorea officiellt erkänt sitt första fall. Jag tror personligen att det har gått väldigt långt nu, att de inte längre kan dölja sanningen. Är det någon mer än jag som tror att det verkliga antalet är ENORMT mycket större...som typ hundratusentals smittade och flera tusen döda...
Citera
2020-07-26, 14:11
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nu har alltså Nordkorea officiellt erkänt sitt första fall. Jag tror personligen att det har gått väldigt långt nu, att de inte längre kan dölja sanningen. Är det någon mer än jag som tror att det verkliga antalet är ENORMT mycket större...som typ hundratusentals smittade och flera tusen döda...
Vietnam har ju också knappt något fall och är mycket öppnare än nk. Kina har ju också klarat sig bra så vad säger att just Nordkorea ska lida speciellt mycket?
Citera
2020-07-26, 14:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har skrivit det förut här i tråden, inga antikroppar. Exet och dottern som höll på att hosta lungorna ur sig i Februari testade sig också nu i Juni, inga antikroppar. Exet jobbar i vården. Så jag är lite fundersam till de där testerna och vad de säger egentligen.

Nåja, man kan få hosta av annat än corona...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in