2020-07-28, 18:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det kan man.

Däremot finns det problem med ADE och cytokinstormar men det är lite en annan sak än immunitet.

Tack, jag var ju sjuk nu i våras så då hoppas jag på immunitet nu när hösten kommer.

Blir man sjuk av ADE och cytokinstormar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är mest min känsla men jag försöker att följa det på fler sajter. Gapet mellan FHM och Platz.se ökade till 31 avlidna. Jag följer utvecklingen även hur många inlagda vi har på sjukhus. Tegnell säger ju att det dör 7 personer per dag i corona men här har officiellt redovisats endast +5 på två dagar.

Men kom igen nu, du kommer inte kunna blotta någon komplott eller felaktig rapportering genom att sitta och frenetiskt jämföra data mellan privata hemsidor och FHM.

Vad man sagt om snittet antal avlidna per dag, speglar väl typ en vecka bakåt i tiden? eller två veckor?
Den här sjukdomen kommer inte att följa någon exakt förutsägbar matematisk kurva.

Kan ni inte släpper era ganska freaky fascination över dödstal? Spelar det någon roll för er personligen om det avlidit 4, 7 eller 9 personer idag med Corona i blodet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har inte sett någon validerad studie på det. Bara teorier.
Men låt oss ändå anta att det stämmer. Varför får då länder som också likt Sverige drabbats hårt av Corona en andra våg? Varför skulle inte Sverige få det?
Spontant killgissar jag att svaret på din fråga är att andra länder som drabbats hårt av c19 dragit igång en jojostrategi inkl "lockdown" för att stoppa smittspridningen. Till skillnad från Sverige som valt en mer balanserad och uthållig strategi.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Var skrev jag något om T-celler? Jag har hela tiden skrivit om B-minnesceller.

Du refererade väl till teorin från Karolinska? Har jag blandat ihop dig med någon annan ber jag om ursäkt.
Citera
2020-07-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tack, jag var ju sjuk nu i våras så då hoppas jag på immunitet nu när hösten kommer.

Blir man sjuk av ADE och cytokinstormar?
Ja man blir sjuk.
Citera
2020-07-28, 19:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Inget som testat positivt med ett PCR-test har insjuknat igen, vad säger det?

alla som testat positivt med ett PCR-test utvecklar inte antikroppar, vad säger det?

Var väl någon läkare i Italien som gjort just det.
Citera
2020-07-28, 19:03
Medlem
Citat:
Var väl någon läkare i Italien som gjort just det.

Är men det verkar vara extremt ovanligt att det inträffar eller hur?
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja man blir sjuk.

Okej, tack. Fan också, får googla lite, tack igen.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja och det var när man inte visste om det det kunde smitta mellan människor

Nej. Det var i februari.
Citera
2020-07-28, 19:04
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Knappast hårt.

Jo. Katalonien har varit det värst drabbade efter Madrid hela året räknat i antal fall.
Citera
2020-07-28, 19:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Spontant killgissar jag att svaret på din fråga är att andra länder som drabbats hårt av c19 dragit igång en jojostrategi inkl "lockdown" för att stoppa smittspridningen. Till skillnad från Sverige som valt en mer balanserad och uthållig strategi.

Men det stämmer ju inte. Vad är förresten en lockdown? Finns ju olika grader.
Citera
2020-07-28, 19:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Har inte sett någon validerad studie på det. Bara teorier.
Men låt oss ändå anta att det stämmer. Varför får då länder som också likt Sverige drabbats hårt av Corona en andra våg? Varför skulle inte Sverige få det?
Kan bli en följd av att en lockdown i västerländska länder följs av raka motsatsen vid öppning, man vill träffa gamla och sjuka, festa och fira. Blir en "nu är det över" - känsla kanske.

Men vi såg ju inte riktigt samma utveckling i Wuhan, i alla fall inget storskaligt, där fick viruset istället grepp i andra städer. Väldigt låg uppmätt immunitet runt wuhan också.

Funderar om viruset lämnade Wuhan med destination Spanien, Italien och USA innan det hann få alltför stort fäste där. Kanske även allmänt större försiktighet där redan från början.

Det bör ha inkommit till euro i början av 2019 utan att få riktigt grepp men då Kina mörkar och ljuger om allt kommer vi aldrig få veta hela bakgrunden, såvida ingen visselblåsare dyker upp.

Hur länge har Kina känt till viruset och hur många har egentligen dött där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in