Citat:
Till skillnad från många andra skribenter vet jag vad jag skrivit OCH vad den jag diskuterar med skrivit.Vem som helst som läser här kan se att du inte har läst mina inlägg. Utan möjligen läst några ord och sedan fantiserat ihop resten.
Du är inte rätt person att komma med den typen av kommentarer.
Citat:
Det är riktigt. Att komma upp i förluster på flera miljoner krävs något annat än bostäder.Och jag visade med hjälp av prisindex från SCB att en normalvilla då gick för ca 730 kSEK.
Och med ett prisfall på 20% så kommer man inte upp i en förlust på några miljoner.
Sedan finns naturligtvis en spridning i bostäder. Nyproduktionen var lite dyrare. Men dom satt med en fantastisk garantiränta. Sedan blev inte dom så dyra eftersom de inte var särskilt stora. De statliga lånen utgick inte om man byggde lite större.
Jag köpte en villa på toppen i den dyrare prisklassen. För hela 950 kSEK. Fanns inte många dyrare objekt. (En gammal disponentvilla i det som skulle motsvara Djursholm var dyrare).
Det går enkelt att se att förlusterna var en storleksordning mindre. Det räcker med grundskolematematik.
Citat:
DU skrev så här: "Nu har du lite konstig verklighetsuppfattning om prisnivån i slutet av 80talet."Då påpekade jag att det knappast var relevanta siffror p.g.a kostnadsläget på bostäder vid den tidpunkten, och då refererade jag till några exempel på affärer 1989(just av den anledningen att det var en tidpunkt där jag själv och bekanta kom i kontakt med bostadsmarknaden).
Jag har alldrig afärdat SCB siffror. Däremot har jag påpekat att ha referenspunkten 1989 har inte varit 100% korrekt då det inte var toppen utan den prisbild som gällde affärer under 1988.
Jag har alldrig afärdat SCB siffror. Däremot har jag påpekat att ha referenspunkten 1989 har inte varit 100% korrekt då det inte var toppen utan den prisbild som gällde affärer under 1988.
Om jag lägger mig 1989 så tar jag det högsta prisläget "i slutet av 80talet."
Märker du nu själv att du varken har koll på vad jag skriver eller vad du själv skriver.
Du har fått några frågor på dina påståenden kring att SCB's fastighetsprisindex inte skulle stämma. Detta är nu minst fjärde gången du varken har svarat eller kommit en millimeter på någon redogörelse.
När du inte klarar det så borde du inte komma med invändningar.
Det enda du gör är att producera falsarier om vad jag skulle ha skrivit, samt yrar om dina minnesfragment. Inget av detta har något värde.