2020-07-28, 14:14
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänk er höstderbyt AIK-Bajen med Ljungberg AIK:s bänk och Z på plan för Bajen. Kan bli intressant om det skulle ske.

Eller AIK-Helsingborg, Fredrik Ljungberg emot Olof Mellberg, vore ju ochså intressant. Dom gamla bråkbilderna ifrån VM skulle vevas konstant i media.
Citera
2020-07-28, 14:36
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/OpGmpl/aiks-dromnamn-fredrik-ljungberg

Fredrik Ljungberg ska alltså vara AIK:s drömnamn som ersättare för Rikard Norling.

Har han ens någon erfarenhet? Förutom ett par år som assisterande och en halv säsong som huvudcoach i Arsenal då.
Du besvarar ju din egna fråga.

Som Djurgårdare känner jag mig betydligt mer orolig för Ljungberg än för Hamrén exempelvis.
Citera
2020-07-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Som Djurgårdare känner jag mig betydligt mer orolig för Ljungberg än för Hamrén exempelvis.
Nog för att Hamren kan vara den absolut sämsta förbundskapten jag skådat under min livstid och troligen kommer förbli det också. Men hans meriter överlag 'är ju inte så pjåkiga trots allt. Hamren har nog om vi snackar meriter betydligt mer erfarenhet än Ljungberg som i princip bara börjat sin tränarkarriär.
Citera
2020-07-28, 14:40
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Eller AIK-Helsingborg, Fredrik Ljungberg emot Olof Mellberg, vore ju ochså intressant. Dom gamla bråkbilderna ifrån VM skulle vevas konstant i media.

Den presskonferensen efter match hade man inte missat!
Citera
2020-07-28, 14:43
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Marko Johansson återvänder alltså till MFF. Mycket p g a att Marko själv ville tillbaka. Det var väl ingen allvarligare skada på Dahlin? Så Marko nöjer sig med att spela några matcher till i år innan han får sitta på bänken för en frisk Dahlin petar han såklart inte.

Eller vad fan. Är Dahlin skadad överhuvudtaget? Vet att han låg ned i slutet mot Sirius men hittar inga nyheter om att han skall vara indisponibel?

Dahlin är inte skadad, det är andramålvakten som är det. Marko har ett enormt ego och klarar inte av att Mjällby roterar lite ibland på målvaktspositionen. Då tycker Marko att det är mer cred att sitta på bänken i Malmö
Citera
2020-07-28, 14:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Ljungberg är ett logiskt val av AIK då han har bra hand om yngre spelare. Gjorde ett fint jobb i Arsenal U23 och var en stor anledning till att t.ex. Saka, Willock, Nelson, Nketiah, Smith-Rowe etc kom upp i A-laget. Däremot är jag smått osäker på vad han har för identitet som tränare. Vilken typ av fotboll han vill stå för. Den korta tid han fick ta över efter Emery så kunde man inte se några förändringar i spelet alls. Det kan bero på många olika orsaker. T.ex. att han inte ville gå in och peta för mycket i den situationen man befann sig i där och då. Men om man försöker påstå att det blev bättre med Ljungberg, då ljuger man.

Kan bli bra om han får tid på sig.
Citera
2020-07-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Hamrén är väl en av de mest meriterade svenska klubblagstränarna, men det kanske bara var flax, tog inte MP över efter honom i Danmark förresten? Sedan gjorde han en MP med dom, körde ner dom i skiten.

Edit: Mitt minne stämmer, MP tog över efter Hamrén.

Hamréns klubblagsmeriter.

Sverige (–2003)

Lilla silver (Trea i allsvenskan) 2002
SM-brons (Fyra i allsvenskan) 1999, 2003
Svenska cupen 1996 och 1997 (med AIK) samt 2000 (med Örgryte)
SM-guld för juniorer med IFK Sundsvall 1983

Danmark (2004–2008)

Danskt brons med Aalborg BK 2007
Gruppspel i UEFA-cupen där Sampdoria blev utslaget av Aalborg. Det här var första gången i historien[källa behövs] som ett danskt lag lyckades slå ut ett italienskt lag i en stor turnering. 2007
Danskt guld med Aalborg BK 2008
Årets tränare i Danmark 2008

Norge (2008–2010)

Norskt guld med Rosenborg BK 2009
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-28 kl. 14:54.
Citera
2020-07-28, 14:50
Medlem
Pancevs avatar
Ljungan o Mellberg är inga problem, de är ju inte ovänner på det viset.

Ljungan o Zlatte däremot .. inte säkert att de skulle hälsa ens.

Zlatte ska ju ha knuffat till honom i omklädningsrummet o kallat honom för klädbög typ o ngt värre.

Ljungan har ju sagt att han hoppades på att Rooney skulle gå till Barca så kroknäsan skulle få sitta bänk.
Citera
2020-07-28, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Dahlin är inte skadad, det är andramålvakten som är det. Marko har ett enormt ego och klarar inte av att Mjällby roterar lite ibland på målvaktspositionen. Då tycker Marko att det är mer cred att sitta på bänken i Malmö

Jag blandade ihop, kom ihåg att Dahlin fick behandling i slutet mot Sirius.

Han lär inte behöva tänka på någon rotering i MFF. Skönt för honom.
Citera
2020-07-28, 15:22
Avslutad
Citat:
Jag blandade ihop, kom ihåg att Dahlin fick behandling i slutet mot Sirius.

Han lär inte behöva tänka på någon rotering i MFF. Skönt för honom.

Det är tveksamt ifall Dahlin kan stå i finalen. Malmö går inte längre ut och delar med sig om skador men i och med att vi endast har en kille som aldrig stått för oss på seniornivå så kan jag förstå varför man valt att ta hem Marko igen.
Citera
2020-07-28, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är tveksamt ifall Dahlin kan stå i finalen. Malmö går inte längre ut och delar med sig om skador men i och med att vi endast har en kille som aldrig stått för oss på seniornivå så kan jag förstå varför man valt att ta hem Marko igen.

Jag förstår varför ni gör det. Det är mer tveksamt varför Marko i bästa fall vill vara andramålvakt?
Citera
2020-07-28, 15:33
Avslutad
Citat:
Jag förstår varför ni gör det. Det är mer tveksamt varför Marko i bästa fall vill vara andramålvakt?

Han verkar förlänga kontraktet dessutom. Kan mycket väl vara så att vi säljer honom efter säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in