2020-07-28, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Varför kör man måljingel överhuvudtaget?

Jag kan förstå argumentet från klubbar som skapar sådant tryck på läktarna att en måljingel ändå skulle försvinna i allt jubel. Men nog är måljingeln trevlig för oss med mindre tryck. Just i år borde alla köra det.
Citera
2020-07-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är nog mer troligt så att nån i klubben helt enkelt gillar låten än att det handlar om något slags "hedrande".
Hur som helst ser jag inget fel med det. Klart Aviciis minne ska hedras.
Citera
2020-07-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kan förstå argumentet från klubbar som skapar sådant tryck på läktarna att en måljingel ändå skulle försvinna i allt jubel. Men nog är måljingeln trevlig för oss med mindre tryck. Just i år borde alla köra det.
För mycket hockey för mig med måljingel.
Citera
2020-07-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Absolut. Du har förstås helt rätt här.

För att slänga fram en förbättringsåtgärd taktiskt: Kan ju tycka t ex Sana inte borde ner och "hämta boll" av backarna när det "spelas handboll" och jogga runt och spelfördela. Har retat upp mig en del på att han inte oftare försöker med instick eller egna genombrott via väggspel etc. Han är inte en "jogga runt och fördela-spelare" i mina ögon. Alltför ofta blir det en man för lite i/runt straffområdet pga att det är han som är i knät på backlinjen och bygger spel. Vad f-n gör han där nere överhuvudtaget? Luktar 80-tal över det, när det var populärt att stjärnan skulle ner och ta bollen av mittbackarna för att fördela ut den till en ytterback och sedan jogga uppåt igen. Som att mittbackarna inte kan slå ett pass på 15 meter, liksom. Sana är en anfallande spelartyp - inte en spelfördelare. (en annan lösning kan ju vara att han inte skall spela överhuvudtaget, men det där har jag egentligen ingen åsikt om).

Fördelarna med att ha Sana på den positionen syns nog mest mot lag som pressar lite högre, då han är så pass bolltrygg att deras presspel inte blir speciellt effektivt, han skiter lite i att han kanske har någon i hälarna och är bekväm i trånga situationer. Men ja, jag håller med, det är väldigt tålamodskrävande och jag har känt lite frustration i år över det, jag hade gärna sett att han t ex försöker göra det som Koffe försökte(men misslyckades med) mot Häcken, dvs längre passar upp på ytterbackar. Han är tillräckligt bra i passningsspelet för det och då öppnas det ju upp ytor.
Citera
2020-07-28, 13:23
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men en kul chansning. Kör på det, AIK.

Mitt förslag till AIK är att ta in Hasse Backe för att ordna upp säsongen för att sedan sätta ihop ledarstab till nästa säsong för mer långsiktigt satsning.
tål fan knappt Harsche Snacke... men till Gnihet absolut.
Citera
2020-07-28, 13:24
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Va? Finns det lag som kör med måljingel nu också. Fan vad larvigt
Citera
2020-07-28, 13:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
För mycket hockey för mig med måljingel.
snart kör väl Elfsborg med kanon o we salute you i högtalarsystemet om sånt får fäste.
Citera
2020-07-28, 13:36
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Så var det och är det.
Gren var väl trots allt inte så pigg på att släppa fram yngre förmågor utan var enbart tvingad till det i fallen det ändå skedde i.
måste bara få ur mig att jag tycker Gren förefaller vara en synnerligen obehaglig typ..narcissistiskt svin.

troligen så arrogant och obehaglig att han hade blivit utesluten ur sveriges fascistiska folkparti till o med.
Citera
2020-07-28, 13:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/OpGmpl/aiks-dromnamn-fredrik-ljungberg

Fredrik Ljungberg ska alltså vara AIK:s drömnamn som ersättare för Rikard Norling.

Har han ens någon erfarenhet? Förutom ett par år som assisterande och en halv säsong som huvudcoach i Arsenal då.
Han var även assisterande i Wolfsburg, Bundesliga, en säsong. Med allsvenska mått mätt är det ändå rätt gedigen internationell erfarenhet han har på den korta tiden han slagit sig in i tränarskrået.
Citera
2020-07-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han var även assisterande i Wolfsburg, Bundesliga, en säsong. Med allsvenska mått mätt är det ändå rätt gedigen internationell erfarenhet han har på den korta tiden han slagit sig in i tränarskrået.
Oj det var mer än vad jag visste. Som huvudtränare är han dock väldigt färsk. Får han jobbet i AIK är det verkligen upp till bevis skulle jag säga.
Citera
2020-07-28, 13:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Oj det var mer än vad jag visste. Som huvudtränare är han dock väldigt färsk. Får han jobbet i AIK är det verkligen upp till bevis skulle jag säga.
Jo. Men det var som sagt inte vilket lag som helst i vilken ligor som helst..Med allsvenska mått mätt slår det rätt högt. Bara erfarenheten, och inte resultaten i första hand. Även som assisterande. Och då fick även prova vara huvudtränare som sagt.

Men jag tror också det är bättre för dom att ta in en gammal räv som kan föreningen innan och utan säsongen ut. Hasse Backe är väl närmast om man ser till meriter.
Senast redigerad av Steff83 2020-07-28 kl. 14:02.
Citera
2020-07-28, 14:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Tänk er höstderbyt AIK-Bajen med Ljungberg AIK:s bänk och Z på plan för Bajen. Kan bli intressant om det skulle ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in