2020-07-25, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, det anser jag. Bortslarvad utredning.
Sluta lek smart för att du läst filters reportage, man kan tycka vad man vill om polis utredarnas jobb i det här fallet men detta var inget lätt fall och massa omständigheter som gör det svår löst.
Det fanns inget dna då DNA var nytt vid den här tiden och samma teknik som nu fanns inte 1994, inget vittne som såg ansiktet på mördaren tydligt, massa indicier som pekar mot olika gärningsmän, kroppen hittades långt efter mordet och tid slösades från den kritiska tiden, dessutom blev Malin mördad av en person som hon inte kände och detta gör alltid mord svårlösta. Det är bara kolla på statistiken sånna här mord när mördaren mördar någon random utanför sin bekantskapskrets är alltid svåra att lösa för polisen plus alla dom andra sakerna jag skrev gör det ännu mer hopplöst.
Citera
2020-07-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ja, det anser jag. Bortslarvad utredning.

Att man kan kritisera utredningen är inte samma sak som att en figurant är oskyldig.
Citera
2020-07-25, 15:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Att man kan kritisera utredningen är inte samma sak som att en figurant är oskyldig.

Säga vad man vill om JT, men det här har han inte gjort.
Citera
2020-07-26, 12:12
Medlem
Citat:
Hur kan du vara så säker på det? För att du läst ett reportage där en gammal avdankad polis kritiserar sina döda kollegor 25 år senare men inte vågade kritisera dom förr när de väl gällde?

Behöver verkligen inte vara TS men finns indicier som pekar mot han precis som det finns mot amerikanen, tex att han dumpar sina skor och enligt släktingarna kommer hem till dom barfota efter att polisen hade träffat på han vid kyrkogården. Det är enligt mig är en minst lika stark indicier som när amerikanen dumpade sin cykel dagarna efter mordet när polisen hade gått ut med att man sökte efter en cyklist som kommit med cykel till mannens hus mordnatten. Dom här grejerna behöver inte bevisa någon av deras skuld då dom kanske gjorde de eftersom dom visste att dom lätt skulle bli misstänkta då TS var en av dom farligaste personerna som brukade hålla till kring Olskroken och amerikanen var dömd för våldtäkt sedan innan. Förstår inte varför alla ska se de så svartvitt vem som är skyldig, i slutändan fanns det bara indicier och inget som skulle hålla i rätten mot dom båda männen.
Citera
2020-07-26, 12:51
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Hur kan du vara så säker på det? För att du läst ett reportage där en gammal avdankad polis kritiserar sina döda kollegor 25 år senare men inte vågade kritisera dom förr när de väl gällde?

Behöver verkligen inte vara TS men finns indicier som pekar mot han precis som det finns mot amerikanen, tex att han dumpar sina skor och enligt släktingarna kommer hem till dom barfota efter att polisen hade träffat på han vid kyrkogården. Det är enligt mig är en minst lika stark indicier som när amerikanen dumpade sin cykel dagarna efter mordet när polisen hade gått ut med att man sökte efter en cyklist som kommit med cykel till mannens hus mordnatten. Dom här grejerna behöver inte bevisa någon av deras skuld då dom kanske gjorde de eftersom dom visste att dom lätt skulle bli misstänkta då TS var en av dom farligaste personerna som brukade hålla till kring Olskroken och amerikanen var dömd för våldtäkt sedan innan. Förstår inte varför alla ska se de så svartvitt vem som är skyldig, i slutändan fanns det bara indicier och inget som skulle hålla i rätten mot dom båda männen.

Jag har inte läst filters artikel. I vilket nummer finns den?
Citera
2020-07-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
TS var en av dom farligaste personerna som brukade hålla till kring Olskroken och amerikanen var dömd för våldtäkt sedan innan.

Intressant. När och var skedde den våldtäkten? Har du domen?
Citera
2020-07-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knickelidick
Intressant. När och var skedde den våldtäkten? Har du domen?
Vill minnas att jag läst nånstans att han var dömd för det iallafall eller ofredande men vet inte om det var i Sverige eller USA innan han kom, men kan ha fel men han brukade iallafall vara äcklig mot tjejer.
Citera
2020-07-28, 14:11
Medlem
Citat:

Det baserar du på exakt vad?
Citera
2020-07-28, 15:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det baserar du på exakt vad?
Helhetsbilden.
Citera
2020-08-02, 20:29
Medlem
Citat:
Helhetsbilden.

Kan du utveckla något?
Citera
2020-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det är så jag upplevde det när jag stod där vid vattnet. Jag har inte räknat eller tittat på kartor du har säkert rätt. Sedan är jag lite snurrig för har haft lite sömnunderskott mm men oavsett tog GM en jävla risk och det var det som var poängen. Det är ju på andra sidan vattnet fullt med lägenheter som har balkonger tänk om någon var ute för att röka och hörde eller såg något

Är du säker på att du befann dig i rätt stad? Om vi börjar där.
Citera
2020-09-05, 17:23
Medlem
prinsbuss avatar
Hittade detta angående mordet. G-P 24 nov 1995
Enligt mig så säger det en hel del om hur jävla klantigt man redan från början gjorde utredningen
Kvinnan som menade på att det var hennes skärp som försvunnit vid det så kallade inbrottet i hennes lägenhet, blev avslöjad med att hon hittat på detta med inbrottet och skärpet.
Tommy S hade fått lov att vara i lägenheten för att sova samt duscha.
Någog skärp hade han aldrig på sig varken när han kom eller när han gick. Och definitivt inte det nämnda skärpet med nitar på. Kvinnan C*r**a T*l**iu*blev senare påkommen med att hon ljugit ihop hela historien om inbrott samt skärp. Men det tog ex antal veckor/månader innan åklagare, förhörs ledare insåg att hon fantiserat ihop hela historien. I en senare artikel i G P eller kan varit G T kunde man läsa om att avslöjats som mytoman. Enligt mig så gjorde detta att utredningen fick börja om igen. Så av en mytoman lögner ni (inte alla, men vissa) fastnat på att det är Tommy Salenkvist som är Malins Olssons mördare, han Har aldrig varit i närheten av skärpet det kom inte från inbrottet. Vems och varifrån det kommer vet an fortfarande inte. Det finns bara en som vet och det är den/dom som tog livet av Malin. Och hur fan vet jag detta nu då...ja lista ut det om ni nu kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in