Citat:
Det finns väl ingen naturlag som säger att billigt är lika med dåligt. Det händer ibland att man stöter på trevliga undantag.Billigt = dåligt. Precis så efterbliven är dagens trend. Det är därför folk hånskrattar när man kallar plast för ett extremt viktigt och fantastiskt material för mänskligheten. För gemene man kan inget om historia, inget om teknik, har ingen aning om hur all mat plötsligt trillar ned på bordet, och har lärt sig att "billiga plast-saker är dåliga".
Men i min mening ska aktier sällan eller aldrig bedömmas utifrån efterblivna trender. De kommer och går, och som jag ser det kan man inte gissa sig till dem för de innehåller ingen logik. Om vi tittar på detta argument fundamentalt: billigt att producera = dålig egenskap? Ehh... njah.
Men i min mening ska aktier sällan eller aldrig bedömmas utifrån efterblivna trender. De kommer och går, och som jag ser det kan man inte gissa sig till dem för de innehåller ingen logik. Om vi tittar på detta argument fundamentalt: billigt att producera = dålig egenskap? Ehh... njah.
Men mitt minna av HM är att kvalitén genomgående var dålig, och jag ska ärligt erkänna att jag sällan handlade där ens som ung. På den tiden rörde jag mig i modebranschen och det fanns så mycket snyggare och bättre kläder att köpa då - eller få gratis ibland av trevliga butiksägare.
Jag tittar aldrig på prislappen när jag handlar kläder. Ser jag ett par snygga byxor så spelar det ingen roll om dom kostar 100 eller 3000. Jag köper kläder som jag gillar. Men jag vet att billiga kläder i regel har en livslängd på kanske ett halvår år, medan mina tjugo år gamla dyra kvalitetskläder fortfarande ser nya ut.
I vilket fall. Om HM börjar göra kläder som jag gillar så skulle jag absolut handla där.
Så du har rätt i att kvalité inte är allt.Har funderat att gå in i Odd Molly som jag gillar, men deras kläder är lite för "snälla" för den nuvarande trenden. Men trender kommer ju o går... som du skrev.