Citat:
Ursprungligen postat av
Guesswhoiam
Känslan säger att det inte kommer dippa som det gjorde i våras. Jag tänker dock att om Biden vinner i november, hur reagerar Trump? Skulle han välja att t.ex försöka hävda valfusk och dra igång något rättsligt? Och i kombination med det också en covid-19 våg 1.5 nu i höst? Det verkar som att det tickar upp runt om i Europa även om det inte är ens i närheten lika stort som i våras. Media älskar den här situationen och om det fortsätter gå upp och vissa sjukhus runt om i landet och i Europa blir fullsatta kommer det skrivas om det med typsnitt 70 med röd/svart text.
Bidenvinst betraktar jag som osannolik. Men visst, det kan hända och Trump kan göra en stor sak av poströsterna.. En risk för tillfällig svaka, helt klart.
Media är ett större hot. Men folk verkar även tröttna på att höra om pandemin och rapportering minskar väl successivt antar jag - om det inte händer något anmärkningsvärt...? Objektiv journalistik kan vi däremot inte hoppas på.
Det skulle behövas en ny masspsykos ute i stugorna, de duggar ju tätt numera. Floyds död flyttade fokus från pandemin ett par veckor. Eller att folk prioriterar att bekrymmra sig för klimatet igen...