2020-07-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Han kan lämna önskemål. Men som i detta fall om han ska byta nu så kan det ju säkert gå men det som krävs är att den nuvarande advokaten frånsäger sig sitt arbete. Advokaten ska då hänvisa till varför och det krävs att advokaten säger att de har samarbetssvårigheter eller liknande. Det är inte bara att byta så att säga. Det är rätten som avgör vilken advokat som ska förordnas så T måste tala med sin advokat och sedan ska advokaten skriva till HovR nu i detta fall och begära att bli entledigad.

Jag hade för mig att det var en process likt denna. Med byråkratin och alla rättigheter i Sverige lär väl detta kunna ta upp till en månad? Om inte mer?
Citera
2020-07-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
GM var Fadern och Sonen. Sonen överreagerade när BO ville göra slut. Råkade döda BO. Sonen ringer farsan som kommer och "städar". Sonen åkte dit på skiten, fängelse, håller käft om kvarlevorna för att skydda sin far. Klart slut.

Tror även jag att det inte är allt som har kommit upp i detta fallet.. tror att när T är ute och springer på stan och handlar dricka, åker tåg till Ljungkile, promenerar på motorvägen tillbaka mot Uddevalla mm mm Då tror jag det är full aktivitet hemma i hans lägenhet, då skall W kropp bort och det skall städas och fort skall det gå.. sedan blir det något knas med väskan och huvudet... så den råkar hamna in i garderoben igen och glöms bort.. Klart att T inte klarat av själv att fixa allt detta...
Citera
2020-07-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Japp. Lite Ed Kemper vibb
En av mina favoriter. Han lever och lär folk att läsa på psyket. Lämna in sig själv gjorde han å.
Citera
2020-07-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag hade för mig att det var en process likt denna. Med byråkratin och alla rättigheter i Sverige lär väl detta kunna ta upp till en månad? Om inte mer?

Nja det kommer inte fördröja något. Det är bara något som avhandlas hastigt. Det är inget som de behöver träffas för så att säga. Byter han advokat kommer det komma besked om det ganska fort. Enda gången som det blivit struligt och påtagligt fördröjt vad jag vet var när John Ausonius hade rättegångarna och han misshandlade sin advokat Kerstin Korti. Det blev ju byte mitt i förhandlingarna då så att säga och det rörde ju till det. Det var ju en stor utredning och en del för den nya att läsa in sig på.

I detta fall kommer vi nog inte märka nämnvärt tidstapp om det sker.
Citera
2020-07-27, 23:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Tror det är du som är yxskaftet. Du hade inte ens koll på att Axmyr var dubbelmördare. Gör om, gör rätt. Illa berörd av din text? Ne du, jag kom inte till Sverige för att gå i något nättrolls fälla och bli upprörd eller arg över något som inte spelar någon som helst roll.

Det som sades var att i normalfallet sitter inte någon inne 25 år, dvs enligt gällande bestämmelser om villkorlig frigivning ska påföljden vara 37,5 år, för enbart ett mord. Flink som var en jäkla galning och hade ihjäl, hur många? 7 personer kanske? Satt ju bara inne 20 år, dvs att påföljden blev 30 år totalt. När jag poängterade att det i normalfallet inte är någon som sitter så länge för ett mord, tog du din tomte upp Axmyr, när jag poängterade att han var dubbelmördare så påstår du att jag är "illa berörd" Kämpa på Browser.

Flink var dock ingen jävla galning. Han agerade under en alkoholpsykos och enligt den tidens lagstiftning var det en diskussion om han ens kunde dömas. Men vilken är bestämmelsen idag att livstidsdömda ska sitta i 37,5 år minus 1/3 för ett singelmord? Är det en riktlinje Örebro-tingsrätt följer numera?

Edit: Eller hade den som påstod det någon källa?
Senast redigerad av Blundetto 2020-07-27 kl. 23:41.
Citera
2020-07-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Flink var dock ingen jävla galning. Han agerade under en alkoholpsykos och enligt den tidens lagstiftning var det en diskussion om han ens kunde dömas. Men vilken är bestämmelsen idag att livstidsdömda ska sitta i 37,5 år minus 2/3 för ett singelmord? Är det en riktlinje Örebro-tingsrätt följer numera?

Många tycker han är en oerhörd galning, särskilt med tanke på att han reser runt nu och föreläser med den polisen som sköt honom i höften. Förklaringen att han bara var en kärlekskrank man som det gick lite snett för köper jag inte. Haha, ja, hade sett riktigt bra ut om han fått gå fri. Det är ingen bestämmelse alls. Det jag sa var att i normalfallet sitter folk mycket kortare tid än 25 år där de är dömda för ett mord. Bestämmelsen kring villkorlig frigivning gäller alla som är dömda till påföljder längre än två månader, och har inget i sig med morddömda att göra. Angående hur Örebro tingsrätt resonerar har jag ingen aning, föreslår att du kontaktar dem med den frågan.
Citera
2020-07-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det tvivelaktiga yrkesproffset B. Rämsell skrattar hela vägen till banken. Från skattebetalarna erhålls den nätta summan om 957 100 riksdaler. Sen blir det en överklagan på det. Perfekt
Mycket pengar. Sen finns det ju en del white-collar crime (ex: HQ Bank och Allra) där advokaternas kostnadsräkningar varit mångdubbelt större. Men de individerna har i regel varit nettoskattebetalare både före och efter den misstänkta brottsverksamheten. Tishkos blir ju sannolikt en nettokostnad för staten, och det är hans eget val att det blivit så.
Citera
2020-07-28, 00:01
Medlem
Nu har jag letat och letat efter utlåtandet som visar att A är narcissist men kan inte hitta. Kan någon vara snäll och hänvisa mig rätt bland dessa tusentals sidor?
Citera
2020-07-28, 00:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rättspsykatriskt utlåtande - var visst nån som frågade efter den. Jag har lagt ut den innan i tråden, men kanske lite svår att hitta nu.

https://docdro.id/IkJ5yGf

Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Nu har jag letat och letat efter utlåtandet som visar att A är narcissist men kan inte hitta. Kan någon vara snäll och hänvisa mig rätt bland dessa tusentals sidor?

Här har du. Glöm inte att tacka Picasso2.
Citera
2020-07-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
A? Menar du Ahmed T? Det va väl bara inslag av narcissism enligt RPUn, som jag inte vet vilken sida den ligger på. Ospecificerad personlighets störning med inslag av narcissism och grandios självbild. Om jag inte minns fel, pallar inte leta upp det igen, och pallar inte bli utskälld om jag minns fel. Du Borde kunna söka enkelt efter RPUn.
Citera
2020-07-28, 00:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det är vanligt babbe beteende du pratar om, men vi kan ju hoppas han blir halvt ihjälslagen många gånger.

Det har jag svårt att tänka mig. Läste om RPU idag och han verkar vara en uppskattad typ bland de medintagna och personal på rättspsyk. Tog befälet ganska snabbt om jag förstod det rätt. "Uppskattad ledartyp"
Det kommer nog gå bra för honom och det sociala bland hans likar på vilken anstalt han nu kommer till.
Citera
2020-07-28, 00:14
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det har jag svårt att tänka mig. Läste om RPU idag och han verkar vara en uppskattad typ bland de medintagna och personal på rättspsyk. Tog befälet ganska snabbt om jag förstod det rätt. "Uppskattad ledartyp"
Det kommer nog gå bra för honom och det sociala bland hans likar på vilken anstalt han nu kommer till.

Ehh uppskattad för att ha styckat och mördat en ung tjej på 17 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in