Citat:
Ursprungligen postat av
NilssonApan
Du verkar fundera mycket över hur han hade kunnat klara sig undan bättre. Fundera istället över vilket hans riktiga straff kommer bli, efter domen, när han sitter bakom lås och bom och hans medfångar börjar fundera över hans gärning. Jfm Anders Eklunds fängelsevistelse.
Nja då har du inte läst så mycket av vad jag skrivit. Detta var den enda gången jag nämt det tror jag.
Det kommer inte hända så mycket med honom. Du tar exemplet med AE men den incidenten var ju något särskilt. Visst kan det hända att T får stryk men det är ju inte en så stor sak. Det är ju sällan särskilt stor mängd våld eller så pass allvarligt våld som brukas. Han kommer sitta på en mjukare avdelning som är anpassad för såna som han så du ska nog inte hålla andan under tiden du hoppas på att något händer.
Om du trodde att AE åkte på stryk av vanliga intagna så kan jag meddela att så inte var fallet. Båda två var ju intagna på sexualbrottsavdelningen på Norrtälje och ena av dem som misshandlade AE hade ju bland annat överfallit och mördat en ung kvinna när han var förklädd till tidningsbud. AE fick stryk javisst men man kan ju säga att det inte var av annan anledning än catfight ibland snabbknullarna.