2020-07-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
I samma väska? Då är det kalkat

I samma väska, ja.
Citera
2020-07-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Klass1 anstalter är överbelagda. Efter sommaren räknas vart fjärde rum/cell bo 2 pers i,istället för en.
Ja,han kommer få dela cellen med en "polare"

Skrev ett tidigare inlägg om det,och delade länkar om det
Vi får väl se om de låter en narcissistisk barna mördare dela cell med någon. Du har fel ang cellerna, det är bara ett fåtal anstalter kvar i Sverige där dubbel beläggning fortf existerar. De flesta på öppna anstalter.
Citera
2020-07-27, 23:18
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vi får väl se om de låter en narcissistisk barna mördare dela cell med någon. Du har fel ang cellerna, det är bara ett fåtal anstalter kvar i Sverige där dubbel beläggning fortf existerar. De flesta på öppna anstalter.

2020-07-27
Platser Klass 1 1481st. Inskrivna 1521st.
Beläggningsgrad exkl. beredskapsplatser 111,35%
källa; kriminalvården

Hänvisar till mitt tidigare inlägg #49703 :
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-07-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilssonApan
Du verkar fundera mycket över hur han hade kunnat klara sig undan bättre. Fundera istället över vilket hans riktiga straff kommer bli, efter domen, när han sitter bakom lås och bom och hans medfångar börjar fundera över hans gärning. Jfm Anders Eklunds fängelsevistelse.

Nja då har du inte läst så mycket av vad jag skrivit. Detta var den enda gången jag nämt det tror jag.

Det kommer inte hända så mycket med honom. Du tar exemplet med AE men den incidenten var ju något särskilt. Visst kan det hända att T får stryk men det är ju inte en så stor sak. Det är ju sällan särskilt stor mängd våld eller så pass allvarligt våld som brukas. Han kommer sitta på en mjukare avdelning som är anpassad för såna som han så du ska nog inte hålla andan under tiden du hoppas på att något händer.

Om du trodde att AE åkte på stryk av vanliga intagna så kan jag meddela att så inte var fallet. Båda två var ju intagna på sexualbrottsavdelningen på Norrtälje och ena av dem som misshandlade AE hade ju bland annat överfallit och mördat en ung kvinna när han var förklädd till tidningsbud. AE fick stryk javisst men man kan ju säga att det inte var av annan anledning än catfight ibland snabbknullarna.
Citera
2020-07-27, 23:23
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
När kommer förhören med Tishko upp på youtube?

Skaffa en prenumeration här. Så får Du ett email när den dyker upp.
De jobbar hårt för att få upp den ganska snart.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw/videos

https://www.youtube.com/watch?v=o2aROXZiAcg&list=PLvOJ3rmH4356kvooPc6lKJbw H8MNCJkME
Citera
2020-07-27, 23:24
Medlem
Citat:
Jag måste nog läsa FUPen. Låg passen i samma väska??? 😐

Läs domen. Där står det också. Ja deras båda pass låg i samma resväska som huvudet låg i.
Citera
2020-07-27, 23:26
Medlem
Ser att det är många som undrar mycket om domen och hur den tekniska bevisningen ser ut. Läs domen, 92 sidor lång. Där står allt som är intressant!
Citera
2020-07-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Läs domen. Där står det också. Ja deras båda pass låg i samma resväska som huvudet låg i.
Åh herregud...man kan ju om man gillar symbolik inte tycka att det är lite stört. ”Sista Resan” liksom. Med huvet. 😕
Citera
2020-07-27, 23:29
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Yes! De upptäckte passen och en mobil efter en ganska lång tid, det var så jag uppfattade det.

Ja de låg i ytterfacket på väskan men det tog flera veckor innan de kom på att titta där om jag minns rätt.
Citera
2020-07-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Ja vänsterfyra, förlåt TV4 brukar ju vilja höra storyn från diverse kriminella, så i så fall lär detta ske.

Jag är inte helt hundra, har för mig att han har rätten att önska vilken advokat som ska representera honom.

Han kan lämna önskemål. Men som i detta fall om han ska byta nu så kan det ju säkert gå men det som krävs är att den nuvarande advokaten frånsäger sig sitt arbete. Advokaten ska då hänvisa till varför och det krävs att advokaten säger att de har samarbetssvårigheter eller liknande. Det är inte bara att byta så att säga. Det är rätten som avgör vilken advokat som ska förordnas så T måste tala med sin advokat och sedan ska advokaten skriva till HovR nu i detta fall och begära att bli entledigad.
Citera
2020-07-27, 23:31
Medlem
Citat:
Åh herregud...man kan ju om man gillar symbolik inte tycka att det är lite stört. ”Sista Resan” liksom. Med huvet. 😕

Japp. Lite Ed Kemper vibb
Citera
2020-07-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja de låg i ytterfacket på väskan men det tog flera veckor innan de kom på att titta där om jag minns rätt.

Så var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in