2020-07-27, 17:28
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ett år bara? Då har dom ju samma situation nästa sommar igen isf

Men som sagt. Det feta fanskapet Raiola har säkert nån plan med det.

Detta hör väl dock kanske mer hemma i Silly-tråden.

Jo det gjorde det nog men eftersom den tråden inte är klistrad än så är tråden undangömd i skuggan

// PoK
Citera
2020-07-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Tror vi ser annorlunda kring vad som är klass. Att plocka in en 32-årig Willian, en oönskad Coutinho och en 34-åring Silva som inte förlänger med City skulle kanske vara en förbättring mot nuvarande trupp men hållbar i ett år och kommer kosta en del i lön. Man skulle förmodligen inte behöva lägga en krona i transferkostnad då två står utan kontrakt och Coutinho verkar kunna lånas in.

Risken är stor att det blir nya Özils som kostar mycket men inte bidrar. Det finns ett skäl till varför inte Chelsea ger Willian tre år som han vill ha. Han har haft sina bästa år och kommer inte vara en toppspelare i Premier League.

Tror att Silva hade varit värd sin vikt i guld, speciellt att hans blotta närvaro på träningarna hade gett avkastning i form av att unga spelarna lär ju snappa upp ett och annat från denne briljant.
Willian kan man ju ge ett två- eller treårskontrakt, monsterlön på det, om han inte riktigt levererar så är ju det förmodligen en mindre förlust än att lägga 50 € i transfersumma + lön på nån annan som ej levererar.

Alla dessa är ju grymma passningsspelare och rätt så kreativa, det hade ju rimligtvis gjort att man får ut mer från den fina anfallsuppsättningen som Arsenal ändå har; om man inte på kort sikt får till något som håller Auba Lacazette tillsfreds vill nog dessa röra sig från klubben och Arsenal i princip behöver en helt nya elva att börja om på istället.
Citera
2020-07-27, 20:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Såg precis inför playoffmötet mellan Cardiff och Fulham att spelarna mangrant ställde sig på ett knä och höll en knuten högerhand i luften innan avspark. Såg mycket bisarrt ut. Jag trodde att det där var en engångsgrej i kölvattnet av BLM-hysterin som PL-spelarna tvingades till för ett par veckor sen, så jag blev förvånad över att se det i dag. Har de hållit på så här i PL och Championship i varje omgång, varje match under juli eller vad?
Citera
2020-07-27, 21:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Absolut, du har såklart rätt. Jag tänkte framförallt på läget med att ha en tydlig etta som varit bra i omkring tio år samtidigt som det kommer en målvakt som man inte kan göra annat än låta spela. Alternativet hade varit att släppa Courtois. Sedan var det enklare för Chelsea att göra sig av med Cech, men det var ett uppenbart problem när Courtois gjorde det bra på utlåning och verkligen skulle ha sin plats. Det sportsliga med DDG och Henderson påminner om det nu.

Japp, kan absolut vara läge att spela in Henderson nu som han presterat i Sheffield. Ole har ett angenämt problem där med två toppmålvakter att välja på.

Kanske går det att lösa. Henderson på lån i Sheffield i två säsonger till och DdG kanske skärper sig, så man inte tänker så mycket på hans lön.

Men det är som jag skrev när kontraktet blev klart - United har gått all in på att DdG ska vara världsklass hela kontraktslängden. Är han inte det, sitter man där med en målvakt som inte motiverar det han tjänar och en kass lönestruktur. Vilket det just nu lutar åt.
Citera
2020-07-27, 22:00
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Såg precis inför playoffmötet mellan Cardiff och Fulham att spelarna mangrant ställde sig på ett knä och höll en knuten högerhand i luften innan avspark. Såg mycket bisarrt ut. Jag trodde att det där var en engångsgrej i kölvattnet av BLM-hysterin som PL-spelarna tvingades till för ett par veckor sen, så jag blev förvånad över att se det i dag. Har de hållit på så här i PL och Championship i varje omgång, varje match under juli eller vad?

Ja, det har de ...
Citera
2020-07-27, 22:18
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Nån mer än jag som känner en instinktiv aversion mot Arteta? Hela hans präktiga, självgoda Bror Duktig-uppenbarelse. Hans fula jävla legogubbehår.
Citera
2020-07-27, 22:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nån mer än jag som känner en instinktiv aversion mot Arteta? Hela hans präktiga, självgoda Bror Duktig-uppenbarelse. Hans fula jävla legogubbehår.

Nej, jag känner precis tvärtom. Duktig, lojal och vinnarskalle.
Citera
2020-07-27, 22:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Ja, det har de ...

Så sjukt. Tillsammans med det pålagda läktarljudet blev det för mycket för mig så jag stängde av. Har britterna blivit helt galna?
Citera
2020-07-27, 22:42
Medlem
gato12s avatar
Fulham var rätt så överlägsna i Wales i kväll, och utan Mitrovic. Två riktigt snygga mål
Citera
2020-07-27, 23:03
Medlem
Skönt att Fulham tog segern. Cardiff får gärna stanna nere, ser hellre Swansea upp i så fall.

Citat:
Så sjukt. Tillsammans med det pålagda läktarljudet blev det för mycket för mig så jag stängde av. Har britterna blivit helt galna?

Håller med. Känns som att det räcker med den där skiten nu. Vi får hoppas att det går över till nästa säsong.
Citera
2020-07-27, 23:42
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Det enkla svaret är ja, och det beror i mycket på deras självbild, historia och hur multikulturellt deras samhälle blivit. Samtidigt är det ett tecken på hur nervösa och skitnödiga ganska många inom näringsliv och politik blivit och hur man i mycket anpassar sig efter vad media uppfattar och tänker.

Idag var det en helt igenom rättvis seger för Fulham. Svårt att se hur Cardiff ska kunna vända detta, de skapade inte särskilt mycket idag
Citera
2020-07-28, 00:39
Medlem
goseigens avatar
Något tråkigt att Bournemouth ramlade ut, men allmänt är förstås Aston Villa laget som borde stanna kvar.

Det blir för Bournemouth, Watford och Norwich, att försöka kravla sig upp.

Men med lagen man ser i premier league är en gissning att kultur och pengar spelar roll, och man kan därför undra om det inte kommer att bli mer stängt i framtiden. (Ska lägga till här, alltså att det blir svårare för lag i framtiden att klara sig kvar ifall de går upp till PL.)

En tanke är att varken Leeds eller West Brom är lag som går upp med de sämsta förutsättningar.
Senast redigerad av goseigen 2020-07-28 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in