2020-07-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Det jag inte får ihop är med Mamman. W hade sagt till sin kompis att hon ville flytta hem till sin Mamma. Varför kunde/fick hon inte det?
Till Pappan fick hon flytta,men ville inte

Hon hade ju ingen annan utväg än att bo kvar hos T,även fast han behandlade henne illa

Ja nä jag vet inte. Hennes pappa ville hon inte till för att han bodde på ”landet” enligt vad man kan förstå.

Varför mamman inte tog emot henne har det ju spekulerats i om det var för att styvpappan inte ville ha henne där men jag vet inte vad det finns för sanningshalt i det. Nu är det ju skit samma.

Det framstår dock som om W hade behövt stöd och ledning men inte fick det. Att vuxna inte regerade på trekantshistorier och blåmärken är ju synd. Det hela är en tråkig historia minst sagt. Sorgligt.
Citera
2020-07-27, 22:14
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Nej. Rättegången är inte över. Det blir en runda till i hovrätt. Annars är han ju helt efterbliven. Finns ingen dödsorsak. Och DET är en försvårande omständighet för åklagaren.

Hovrätten kommer inte ge en annan dom än den som blivit fastslagen. Det är sjukt jävla uppenbart då försvaret inte kommit med ett skit för dom kan inte försvara ett äckel som T som tigit genom allting i 6 månader.
Citera
2020-07-27, 22:19
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, då hade han inte packat ner pass, gosedjur, sina blodiga kläder osv. Han planerade att göra sig av med väskan - men han hann inte. Polisen plockade in honom lite för fort.

Det är precis vad jag tror oxo.
Han ville suga på den karamellen några dagar till innan polisen högg honom.

Han hann inte för han trodde nog att han var smartare än samhället.

Ingen är smartare än samhället på sikt.
Han har bara en hjärna, samhället har tusen hjärnor.
Dessutom tänker samhället utanför boxen.

Samhället är vi, du och jag och en hel del myndigheter.
Citera
2020-07-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hovrätten kommer inte ge en annan dom än den som blivit fastslagen. Det är sjukt jävla uppenbart.
Jaså du? Då är du nog inte så bevandrad i hur det ser ut ibland. Men jag hoppas du har rätt, för mig och dig är det uppenbart. Men. Hovrätten kan göra en helt annan bedömning. Och det har dom gjort fler än en gång. Då får vi hoppas att hans liv tar en helt ny vändning 😈
Citera
2020-07-27, 22:24
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jaså du? Då är du nog inte så bevandrad i hur det ser ut ibland. Men jag hoppas du har rätt, för mig och dig är det uppenbart. Men. Hovrätten kan göra en helt annan bedömning. Och det har dom gjort fler än en gång. Då får vi hoppas att hans liv tar en helt ny vändning 😈

Det vore så sjukt om Hovrätten ändra sig. Ja håller alla tummar ja har att dom inte gör det.
Citera
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Eftersom resten av kroppen förmodligen var bortförd, borde väl huvudet ha bortförts samtidigt. Jag tror att inlindandet av huvudet, nerlagt i en låda, har en symbolisk betydelse för förövaren.

Utredning på honom visade att han är narcisstisk med en grandios självbild.
Kanske det har något med makt från hans sida att han har huvudet kvar?

Narcissism är en personlighetsstörning som yttrar sig genom att en persons självbild präglas av grandiositet och en känsla av att man är bättre, snyggare och smartare än resten av befolkningen. På det viset han kanske trodde att han var smartare än polisen också genom att säga "inga kommentarer" i förhör.
Den grandiosa självbilden visar sig i beteenden så som skryt, hybris, framhävande av sin egen förträfflighet och ibland ett nedvärderande av andra människors förmågor och bedrifter. Dessa beteenden är mycket starka kännetecken för en narcissist.

En person som lider av narcissistisk personlighetsstörning uppfyller alla eller en majoritet av följande symptom:
-En överdriven känsla av sig egen storhet.
-En ständig förväntan av att bli beundrad.
-Förväntar sig att av andra betraktas som överlägsen.
-Överdrivet skryt och förstorande av åstadkommanden och talanger
-En upptagenhet med fantasier kring framgång, makt, briljans och skönhet.
-En upplevelse av överlägsenhet.
Nästan alla kriterier gällande denna personlighetsstörning är kopplade till personens upplevelse av sig själv som överlägsen i relation till andra, samt att denna grandiosa självbild ständigt behöver speglas i andra
källa;https://teraply.se/narcissism

Kanske därför han ville ha huvudet kvar,att han ville visa för W in i det sista att han var henne överlägsen,och bättre? (i hans snedvridna tänkande)

Gissar att han kommer reta upp sin rumskompis om han kör med stilen jag är bättre och smartare än dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Dock vet väl ingen ännu om han styckade hela kroppen? Kanske ville han bara behålla huvudet?
Kroppen är kanske begravd i sin helhet utan huvudet.

Klart att man inte är frisk i huvudet om man behåller ett avsågat huvud hemma.

Rättpsyket visade ju att han vart frisk.
Citera
2020-07-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej, utredningen visade att han inte led av en allvarlig psykisk störning. Det är en juridisk term. Inte en diagnos.
Citera
2020-07-27, 22:27
Medlem
DURN80s avatar
GM var Fadern och Sonen. Sonen överreagerade när BO ville göra slut. Råkade döda BO. Sonen ringer farsan som kommer och "städar". Sonen åkte dit på skiten, fängelse, håller käft om kvarlevorna för att skydda sin far. Klart slut.
Citera
2020-07-27, 22:28
Medlem
Citat:
Nej, du brukar ha koll. Vi får verkligen hoppas att aset får fastställt. Det har varit så sjuka domar senaste tiden. Men här finns det ju så mycket indicier också. Jag hoppas att det blir så att hovrätt fastställer

Såhär. I hans kläder när han stod inför faktum att han dödat henne. Skulle hon ligga kvar där så åker han på solklart mord.

Hans bästa strategi hade då varit att städa undan henne. På det att han gjort och ja ännu mer.

Sen! Det som är en nackdel för honom nu det är att han blånekar och inte kommer med något vettigt alls. Hade han sagt att W begick självmord (hade ju behövt vara mindre griserier i bostaden då än mängder av blod och köttslamsor) och att han blev så jävla rädd att han tog bort kroppen och dumpade henne och att han var i en jäkla chock. Han skulle inte ange plats som hon dumpats på utan ange en skenplats för det.

När han kommer med en bekännelse som håller och han inte blir synad med lögn så skulle det bli bra mycket mer komplicerat för åklagaren att säga att han mördat henne osv. Han skulle såklart dömas för brott mot griftefrid men det är två års fängelse. Mordet skulle vara solklart om hon låg kvar i bostaden och i detta fall när han blånekar när han är den som har kontroll över tid och plats som hon dött blir det negativt för han själv. Han skulle erkänt efter att han dumpat henne. Det hade varit hans bästa chans. Alltså erkänt styckning och dumpning av en kropp som han hittat efter att hon tagit livet av sig.
Citera
2020-07-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, utredningen visade att han inte led av en allvarlig psykisk störning. Det är en juridisk term. Inte en diagnos.

Narscistiska dragen kan ju tyckas vara EN sjukdom, men inte till grund för vård.

Hoppas dom låser in denne farlige galning och slarvar bort nyckeln.
Citera
2020-07-27, 22:34
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Juridiskt frisk att han kunde dömas till fängelse,men att han är narcisstisk med grandios självbild.

I folkets ögon sjuk i huvudet,men inte juridiskt psykiskt sjuk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in