2020-07-27, 21:06
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
EDIT Skulle varit ett citat till detta inlägg, vet inte vad som hände här. (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Dock vittnar ju flera av W vänner att hon berättat om detta försök, Malin bl. annat. T ringer W s pappa mitt i natten om denna händelse.
Tror mer det var ett utspel/drama från W som var 17år (dömmer inte utan tvärtom hon var bara 17) för att få T uppmärksamhet. Det handlade om USA resan om jag inte missminner mig.

Jo jag förstår detta. 17 bast, lite drama osv. osv. Hon älskade ju Tishko. Hennes första kärlek.
I den åldern, tar det slut så är mitt liv borta...

Jag har oxo varit 17 och vet hur hemskt det är när det tar slut. Man lär sig ju under livets gång att det finns alltid andra man kan träffa. Men det vet man inte som 17-åring alltid.

Men Tishko visste, han har ju redan gått igenom den smärta tidigare. Manipulativ som han var.
Citera
2020-07-27, 21:09
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Framkommer det någonstans varför Wilma ej kunde bo hemma hos sin mamma ?
Tycker det är extremt märkligt att man flyttar ut när man är så ung , att man som mamma ens tillåter det och ej kan komma hem när T har kastat ut henne.
Lyssna på rättegången på youtube om fallet
Citera
2020-07-27, 21:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är något psykologiskt när man spar huvudet vid en transportstyckning enligt min mamma som varit polis, det är svårast och bli av med.

Dock vet väl ingen ännu om han styckade hela kroppen? Kanske ville han bara behålla huvudet?
Kroppen är kanske begravd i sin helhet utan huvudet.

Klart att man inte är frisk i huvudet om man behåller ett avsågat huvud hemma.
Citera
2020-07-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför spar man ett huvud men slänger bort resten av kroppen? Det måste ju ha funnits ett stört psykologiskt syfte bakom detta.
Man kan tänka sig adrenalinpåslaget, chock, styckning etc. Var de dessutom två, far och son, så hade de kanske inte koll på vad den andre gjorde. Och huvudet glömdes kvar i bostaden. Denna packades ner i en väska för senare transport och lyftes upp i garderoben. Men det hanns inte med eftersom polisen plockade in honom redan på tisdag morgon.

Han hann ju inte heller gömma undan smink och kläder. Jag tror helt enkelt att hans hjärna klappade ihop för ett tag. Huvudet glömdes bort. Hann inte flytta på det.
Citera
2020-07-27, 21:12
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Dock vet väl ingen ännu om han styckade hela kroppen? Kanske ville han bara behålla huvudet?
Kroppen är kanske begravd i sin helhet utan huvudet.

Klart att man inte är frisk i huvudet om man behåller ett avsågat huvud hemma.

Förmodligen styckad om mordet ägde rum hemma. Ganska svårt att smuggla ut och gömma en hel kropp annars.
Citera
2020-07-27, 21:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Bara hajade till över vad du skrev. Tänkte om jag missat nåt.

Oftast är det nån typ av Sexuell fetischism som ligger bakom denna typ av beteende.
Citera
2020-07-27, 21:15
Medlem
Svensk medborgare sedan 2014. Trist att han inte kan slängas ut ur landet efter avtjänat straff. Han lär döda igen.
Citera
2020-07-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Okej - vi har samma insikt om dessa saker

Det jag undrar öve: VARFÖR har inte åklagaren pressat hårdare om dessa saker? VART är dessa? VARFÖR har T kortet kvar som är Wilmas? Som han påstår att hon har tagit med sig? osv.

Tycker att det verkar lite lamt om frågor angående detta?

MEN - T besvarar ju alla frågor med. Ingen kommentar.

I Tishkos värld tror han att han kan besvara allt med den kommentaren "Ingen kommentar" och han tror dessutom att vi i denna värld godtar sådant svar. Som om han vore oskyldig osv. Han förstår verkligen inte att han måste besvara sådana frågor så att vi/omvärlden får ett sammanhang om Vad/Hur/Varför - saker och ting ter sig märkliga.

Jag skulle verkligen vilja veta hans IQ - via seriöst test alltså - likt Mensa. BÅDE IQ och EQ.
Jag har inte sett någon siffra på hans IQ men den skulle iallafall ha varit medelmåttig. Han hade klarat både grundskolan och gymnasiet ganska bra och bäst betyg hade han i engelska. Fick dock läsa upp något ämne senare från gymnasiet som han inte hade klarat, men det hade iallafall gått bra. Hur många har inte fått göra det. Själv hade jag svårt för fysik. Hade alltid haft något jobb på gång och inte haft svårt att få jobb. Så nu verkade det ha snurrat till ordentligt.
Citera
2020-07-27, 21:18
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte på solskyddet i alla fall.

Tack det har gnagt ett tag nu, och om det stämmer så blir jag övertygad om att de forslat delar i den bilen, solskydd är inget man torkar av var dag.(om det inte blodats ned )
Dessutom på passagerarsidan, då skulle troligtvis någon även kört bilen ?
Undra om bilen i stort var tom på fingeravtryck det skulle ju peka på att någon storstädat bilen, visserligen lagligt men kanske lite för lägligt ?

Fanns ju även spår i bagaget

Om man får gissa lite.
Citera
2020-07-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom han nekar till brott så kan han ju knappast berätta var kroppen finns. Om han får livstid i HR så finns ju inte något att förlora på att berätta. Och erkänna. Men han har inte den integriteten. Han kommer aldrig någonsin erkänna - om han inte skryter för nån medintern som har den goda smaken att berätta vidare.

Helt enig med dig. Han kommer aldrig berätta på så sätt för att hjälpa till och gå Ws familj till mötes. Han är alldeles för arrogant och narcissistisk för det.
Citera
2020-07-27, 21:20
Medlem
Zloths avatar
Jag är fortfarande helt säker på att det är fler inblandade. Säkerligen ytterligare minst 3-4 stycken.

Skulle faktiskt inte bli ett dugg förvånad om större delen av släkten är inblandade med tanke på hur sjuka de verkar vara som skriker att han är oskyldig.

Blattar har inte direkt stärkt sitt rykte iom detta fall.
Senast redigerad av Zloth 2020-07-27 kl. 21:23.
Citera
2020-07-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Framkommer det någonstans varför Wilma ej kunde bo hemma hos sin mamma ?
Tycker det är extremt märkligt att man flyttar ut när man är så ung , att man som mamma ens tillåter det och ej kan komma hem när T har kastat ut henne.
Håller med. Som vårdnadshavare har du ansvar för ditt barn fram tom 18 ålder. Och försörjning skyldighet.
Hon var ju bara barnet stackaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in